Is het mogelijk 2 topkasten per kant aan te sluiten aan de sub
(23 reacties. Pagina 3 van 3)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 7-12-2007 12:54 |
Jacco133 schreef: Hierbij het antwoord van de Belgische importeur. Het is dus mogelijk en dat wilde ik horen.Bij aansluiting van 4 topkasten zal de filter zwaarder belast worden, maar uit ervaring weet ik dat dit geen probleem is zolang men niet over de limit gaat wat versterker vermogen betreft. 2 mogelijkheden:1. Het filter is zodanig ontworpen dat er een compromis gemaakt is tussen belasting met 1 topkast en belasting met 2 topkasten. Volgens de marketing is zo'n filter dan geschikt voor beiden, volgens de techneut die het ontworpen heeft is het filter dan in beide gevallen even slecht (ja, dat kan als precies hetzelfde uitgelegd worden...). Ik zou als ontwerper een filter nooit zodanig willen ontwerpen (want het komt echt op "beiden slecht" uit) maar soms heeft de verkoopafdeling meer in de melk te brokkelen dan de ontwerpafdeling. 2. De persoon die je vraag beantwoord heeft weet niet hoe passieve filters werken en heeft je dus iets verteld dat simpelweg incorrect is (in dit universum, bij de hier geldende wetten der natuurkunde). Ik acht de kans op optie 2 aanwezig. Wellicht zou een berichtje aan de fabrikant (en dan met name richten aan de TD of ontwikkel afdeling) een optie zijn (tenzij je zowel met optie 1 als optie 2 kunt leven). Voor de goede orde: Als de importeur aangeeft dat het filter niet stuk zal gaan dan geloof ik dat direct. En in dat opzicht KAN het dus wel. Of het geluid goed zal zijn is de vraag. Of JIJ het geluid goed genoeg zult vinden kun je (gelukkig) alleen voor jezelf bepalen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 7-12-2007 14:46 |
Hallo Jacco, Zoals Dré het ook al aangeeft zal de set nooit op die manier optimaal werken (of gewerkt hebben). Maar dat had je ook al kunnen herleiden aan eerdere posts van medeforummers. Mocht je toch door gaan met de op deze manier van aansluiten (en ons advies in de wind slaan), zit je nog altijd met je delay-tijden als je 2 topjes voorin en 2 topjes halverwege de zaal plaatst. Misschien kun je hier ook even de importeur over mailen, misschien krijg je dan weer het antwoord wat je wil horen . Maar zoals eerder al gebleken, zal de OP dit verhaal ook wel weer in de wind slaan. Omdat het een antwoord is wat hij niet wil horen. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
Jacco133Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-11-2007 Laatste: 17-12-2007 Berichten: 10 | 10-12-2007 16:35 |
Sorry, maar het antwoord is gegeven door de TD van de importeur dus niet door een of andere verkoper. Ten tweede heb ik hetzelfde gevraagd bij een geluidstechnisch bedrijf die zo'n beetje aan alle apparatuur van de NOS\NOB sleuteld. Beiden kwamen afzonderlijk tot eenzelfde verhaal, maar dat is waarschijnlijk niet wat Mr. watt en Mr. half watt wilden horen. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 10-12-2007 16:36 |
En laten we met deze extreem wijze woorden dit topic dan maar sluiten. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |
Terug naar forum Afgesloten topic