Forum > Off-Zone

Ernistig incident voorgekomen bij drive in show werk.

(69 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
29-11-2007 14:55

Tom schreef:

hij gaat dat vast bij zijn kontrakt voegen voor zijn opdrachtgevers;
En die schrikken zich dan een ongeluk laugh :D
Nee Tom. Ik ga geen BHV plan opzetten. Dat is mijn taak toch echt niet. Het moest voor mij even duidelijk zijn wanneer een bedrijf een BHV plan nodigt heeft. Niet dat ik er een zou schrijven.

Ik ga even voor me zelf/andere duidelijk op papier zetten, Wat is het veiligste als...., Bij welke geval zouden wij in moeten grijpen..., Wanneer worden bij verantwoordlijke...., ETC.

Tot zover...

Kristian
HudepohlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2007
Laatste: 30-5-2008
Berichten: 4
2-12-2007 15:54
Wij hebben het laatst ook gehad, een jongen die slecht op alcohol reageerde en daardoor 25 fietsen vernielde. Uit eindelijk is alles goed gekomen dus was er niks aan de hand. Het maakt niet uit of je nou aan het draaien bent als dj en er breekt een gevecht uit of in de winkel achter de kassa staat en je overvallen wordt. Een incident zit in een klein hoekje maar kan altijd gebeuren!

Mijn mening bij het draaien is dat je niet echt BHV nodig hebt..
Als je als drive-inn zijnde ergens moet draaien verzorg jij daar de muziek maar ben jij niet de organisator die alles regelt. Ik moet wel toegeven dat als je ooit er over twijfelt om toch een EHBO cursus te doen, dat moet je dit zeker doen want bij een ongeval waar dan ook is het altijd fijn om te weten hoe je moet handelen. Zelf heb ik ook EHBO gedaan en heb er al meerdere keren profeit van gehad.

Het verhaal over de statieven eerder in dit forum..
Kijk altijd goed uit waar je je statieven neer zet en zodra je een beetje geld hebt investeer in een setje goede american dj st-132 wind up statieven, deze zijn super degelijk, niet al te duur en blijven tenminste staan als iemand er tegen aan knalt.
R.T.F.M.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
2-12-2007 16:31
Als kleine drive in is het inderdaad niet echt nuttig om een BHV cursus te hebben. Maar, zoals JeroenVDV ook al aangav, voor 125 ex BTW heb je dat papiertje al in je handen. EHBO kost je ook een 150 euro... Maar dan weet je wel hoe de vork in de steel zit.

Als je een wat grotere drive-in hebt of je richt op evenementenorganisatie en verzorging dan lijkt het mij juist wel nuttig...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
2-12-2007 16:38
Kennis van Ehbo is idd bijzonder prettig, ik ben zelf vannacht met een collega op de eerste hulp in het ziekenhuis beland. Ik zelf aleen voor een tetanus prikje nadat iemand mij wou opeten, mijn collega echter had serieuse snijwonden nadat er met kapotte flesjes is gestoken. Tja het blijft een vreemde wereld..
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-12-2007 16:41

Tim versteeg schreef:

ik ben zelf vannacht met een collega op de eerste hulp in het ziekenhuis beland. Ik zelf aleen voor een tetanus prikje nadat iemand mij wou opeten, mijn collega echter had serieuse snijwonden nadat er met kapotte flesjes is gestoken. Tja het blijft een vreemde wereld..
shocked 8O Wat voor evenement deed je?!
Light Image
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
2-12-2007 16:50
Ik werk in een discotheek, het was gekkenhuis gisteravond. De hele avond was er al gedonder, en op een gegeven moment ging het helemaal mis. Mijn collega is er tussen gesprongen, en ik kwam even later erbij. Het duurde even voor de beveiling er kwam, aangezien het erg druk was (miss. wel te druk) Al met al is het erg meegevallen, toen de beveiliging er eenmaal was, is de rust snel teruggekeerd (na een aantal klappen met de mag-lite laugh :D )
Ik heb zoiets van; het hoort er gewoon domweg bij.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
2-12-2007 16:53

Tim versteeg schreef:

toen de beveiliging er eenmaal was, is de rust snel teruggekeerd (na een aantal klappen met de mag-lite laugh :D )
Eigen schuld, wij hadden gister iemand die meende dat ie met z'n elleboog de gokkast moest slopen, en dat is 'm nog gelukt ook. Glas eruit, bloed erin. Zag het tijdens het opruimen, glas is behoorlijk dik, elleboog was er dan ook niet goed aan toe. Eigen schuld, kosten waarschijnlijk voor hem...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-12-2007 16:53

Tim versteeg schreef:

Het duurde even voor de beveiling er kwam
Raar dat de beveiliging dat niet in de gaten had.. dat is nou juist hun taak, op tijd (liefst zelfs op voorhand) opmerken van gerommel.
Light Image
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
2-12-2007 16:55
Ja, dat ben ik met je eens. Maar het was zoveel gedonder, overal en nergens, en omdat het zo druk was duurde het even voor je in een andere zal kon zijn.
Ik denk ook dat er meer mensen binnen zijn geweest dan er in mogen.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
2-12-2007 18:07
EHBO is zeker voor mij ook prettig maar ik heb alleen een reanimatie diploma. Dit jaar nog in de zomer tijdens een evenement van hardlopers 1500 man. Ik stond te draaien en voor mijn tafel viel iemand neer, en die kwam ook even niet bij. Ik sta dan nuteloos toe te kijken.

Maar meestel is mijn collega bij me, die stond er gelukkig ook naast die weet hoe het moet. Het werk op de operatie kamer, en dan moet je wel veel verstand hebben.

Overgens als je het tot bijna nooit mee maakt ongelukken is het makelijk als je er op voorbereid bent, en dat ben je in de meeste gevallen niet.

Kristian

Terug naar forum Reageer (zonder quote)