Forum > Newbie Forum

Dmx lichtafel

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
27-11-2007 21:28
hallo mede forum leden
na de zoekfunctie gebruikt te hebben, (lichtafel) was ik er nog niet uit.
ik ben op zoek naar een lichtafel, waar van alles en nog wat op kan, mijn set bestaad nu uit:
1X showtec 250 explorer mh
1X terbly mh (redelijk hetzelfde als de showtec)
2X futurelight dj-200 scan
4X martin colourchanger (robocolor pro 400)
12X parren (echter met slechts 2 dimmers, maar inmiddels wel break out boxxen voor, dus 1 dimmer voor 4 parren (showtec multidim) en dan 2X breakout box met een lichttafel van liteputer gewoon via harting)
wat kleinere effecten als mushroom moonfowers tunneleffecten die ik meestal via een multidim (die ik dan op switch zet) via dmx bestuur, of via een dj-switch 6

nou mijn vraag: ik heb zelf een cx-5 van liteputer, ben hier tevreden over en kan er aardig, tot goed mee werken. nou wil ik echter toch een uitgebreidere tafel zodat ik alles (zonder de harting breakout boxen) kan besturen. op een logische manier en niet zoals het nu toch vaak nog een gepruts is met mijn tafeltje.

nou vind ik zelf sgm tafels fijn werken maar toch een groot bedrag voor een tafel. maar iets richtng die buurt is wel mijn budget.

Wat eis ik van de tafel (als u een tafel heeft die aan alle eisen tot veel eisen voldoet graag ook even type en merk doorgeven)

1. ik wil per bank de joystick in kunnen stellen waar pan en tilt zit.
2. ik wil makkelijk kunnen switchen tussen de banken
3. ik wil dat er een een makkelijke functie op zit om een scene uit te breiden niet dat je dan alles over nieuw moet doen maar ook gewoon iets toe kan voegen
4. het hoeft geen 19" te zijn
5. hij moet fijne knopjes hebben die je zo indrukt, wat bij de cx-5 een nadeel is.
6. hij moet genoeg ruimte hebben om genoeg in te kunnen programeren
7. en ten slotte moet hij uiteraard genoeg dmx kanalen hebben..(owjah en een duidelijk schermpje, iets groter als wat er nu op de cx-5 zit)

ik hoop ook dat ik hem bij de juiste rubriek heb gezet, kan zijn dat hij gewoon bij licht moet staan maar dan kijk ik de mod's even lief aan of ze hem willen verplaatsen. als er meer informatie nodig is verschaf ik die natuurlijk. en als je een tafel zegt waar je zelf wel eens mee hebt gewerkt graag even zeggen wat je eigen ervarginen zijn, plus punten minpunten..

met vr groet martin
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
27-11-2007 23:20

watje schreef:

nou vind ik zelf sgm tafels fijn werken maar toch een groot bedrag voor een tafel. maar iets richtng die buurt is wel mijn budget.
Wat is je richt budget? Want SGM heeft verschillende tafels met verschillende prijzen?
exit night into LIGHT
WatjeVIP Lid
28-11-2007 08:03
hmm ja okey dat klopt.
laten het het houden op <1000
let op het mag dus wel 2e hands zijn is geen probleem. zolang het maar werkt
met vr groet martin
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Dj pyroStandaard Lid
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
28-11-2007 20:15
Eventueel computersturing een optie?
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
WatjeVIP Lid
28-11-2007 21:35
ja zat ik ook al een beetje aan te denken gezien ik al ben voorzien van een touchscreen is dit inderdaad evt ook een mogelijkheid, maar dan wel 1 met een "speciaal" toetsenbord dat je nog gewoon met faders kan werken en niet dat je op knopje drukt en er gebuert wat wel een beetje het lj gevoel houden.
maar een goed voorstel, bedankt maar wat gebruik je bijvoorbeeld zelf?
Dj pyroStandaard Lid
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
30-11-2007 10:31
Ik heb al gewerkt met sweetlight en daslight.
LJ heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik niks over zeggen.
Als ik echter moet kiezen tussen deze twee zou ik toch naar daslight gaan omdat hierbij het programmeren net iets fijner werkt.
Sweetlight vind ik persoonlijk nogal onoverzichtelijk.
Ze hebben in ieder geval allebij de mogelijkheid om er nog een externe tafel aan te hangen zodanig dat je ook faders kan gebruiken.
Een scenesetter of een fademaster lijken mij hiervoor wel leuke tafels, hoewel deze laatste nog altijd niet leverbaar is.
Hangt er een beetje van af hoe uitgebreid je met je faders wil gaan natuurlijk.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
WatjeVIP Lid
30-11-2007 12:55
hm ja is wel een goedkopere oplossing, maar toch die mooie sgm tafels.. heeft iemand niet een idee wat hier op lijkt maar ene stuk goedkoper is?
met vr groet martin
StekelvarkeStandaard Lid
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
30-11-2007 19:59
Een PC sturing is de beste oplossing voor ongeveer €1000. Maar naast de interface en software moet je natuurlijk ook een PC hebben/kopen, en meestal komen er ook nog een aantal kleine dingen bij bij zoals touchscreen of DMX/andere fadertafel.
Ik heb zelf ervaring met Martin LJ samen met LJ manager en een hoopje faders.

watje schreef:

maar dan wel 1 met een "speciaal" toetsenbord dat je nog gewoon met faders kan werken en niet dat je op knopje drukt en er gebuert wat wel een beetje het lj gevoel houden..
Ik weet niet hoeveel 'cues' en 'effects' je op een modern dance nummer gebruikt, maar bij mij(en ik gebruik voornamelijk een touchscreen) zijn dit er alvast genoeg om het LJ gevoel te behouden. Mocht een touchscreen niet voldoende zijn, kan je nog steeds een DMX tafel gebruiken op de DMX-in of Martin Fingers, Behringer BCF2000, Martin 2518, Martin 2532, en ik las op dit forum ook iets over een klein tafeltje(ik dacht op USB) met een 20 tal toetsen. Dus mogelijkheden genoeg.

Al is dit wel niet helemaal te vergelijken met SGM tafels, mar ik zou je dan ook niet blindstaren op SGM.
Over welke SGM hebben we het eigenlijk? studio 24 SC?
exit night into LIGHT
WatjeVIP Lid
1-12-2007 00:07
ja over die tafel ging het, heb hier nu een laptop sturing liggen
ik heb al een touchscreen (19" ingebouwd) dus dat zal het probleem niet zijn
eens even kijken hoe het voelt.
let op ik heb het gewoon geleend
dus nog niks gekocht, tis een oudje, maar erg geavanceerd. en alle sgm tafels (de bijvoorbeeld de regia 2048) werken met dit system. zit er dus ingebouwd.
dus eens kijken hoe het is.
komende week meer :D
WatjeVIP Lid
4-12-2007 22:10
nou, de lichtsturing die ik geporbeerd hebt was niks. omdat? hij niet werkte en heb hem ook niet aan de praat gekregen. dus helaas.
maar eigenlijk wil ik nog steeds liever een tafel, iemand een suggestie voor onder de €1000 euro?
met vr groet martin

Terug naar forum Reageer (zonder quote)