Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 10 van 289)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
17-6-2003 23:33
okeej, maar met 13/14/15 enz. jaar draai je vaak ook nog groep 8 feesten basis school feesten enzo, en een moeder gaat geen 200 euro uitgeven omdat der kind een feestje voor de klas wilt houden.

ik draai nu ok voor 170 euro, voor volwassenen feesten, 70/90 euro voor kinder feestjes, zwaar LOMP want er gaan precies de zelfde spullen mee, alleen is het wel zo dat we voor groep 8 geen muziek hoven uit te zoeken en dat we voor de volwassenen feesten toch altijd een flinke tijd bezig zijn met muziek zoeken.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
18-6-2003 09:15

Tom schreef:

De groote van je show is meer afhankelijk van de hoeveelheid feestgangers lijkt me.
Voor een deel. Als ik de show ergens neerzet maakt het mij niet uit of er 30 man of 300 man komt (qua moeite dan, wel qua gezelligheid etc.). Mijn kosten blijven tot op zekere hoogte ook gelijk. Zolang ik ergens dezelfde set neerzet reken ik daarom hetzelfde bedrag, ongeacht hoeveel mensen er komen. Als het er zoveel worden dat je moet bijhuren wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Tom schreef:

En voor reclame draaien, kan je als je zo weinig vraagt, beter gratis doen.
Dan is het tenminste duidelijk.
Anders spreek je af, één keer gratis, en bij goedvinden gelijk op papier van te voren afspreken dat je een tweede avond € 200,- krijgt.
Op zich kan dit, maar ik zou dan die tweede avond voor niks doen, en de eerste gewoon betaald. Dan weet je tenminste zeker dat er een tweede avond komt!

Tom schreef:

juist met je prijs geef je aan dat je kwalitatief beter bent.
Helemaal eens, als je te goedkoop bent denken mensen dat het dan ook wel niks zal zijn.

Ik zou Max niet adviseren een grote en een kleine show aan te bieden. Je hebt het spul toch staan, het levert geen kostenbesparing op om bijvoorbeeld de scans thuis te laten. En die scans, daarmee onderscheid je je nou net van de concurrenten!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BaseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2003
Laatste: 10-9-2003
Berichten: 40
18-6-2003 12:16
tussen 350 en 500 euro en voor geen cent minder
maar ja ik ben beroeps en heb EAW en LAB-GRUPPEN laugh :D laugh :D laugh :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
18-6-2003 18:05

Victor schreef:

Als ik de show ergens neerzet maakt het mij niet uit of er 30 man of 300 man komt (qua moeite dan, wel qua gezelligheid etc.). Mijn kosten blijven tot op zekere hoogte ook gelijk. Zolang ik ergens dezelfde set neerzet reken ik daarom hetzelfde bedrag, ongeacht hoeveel mensen er komen.
Nee, ik bedoel ook idd als het groter moet, dat je meer werk hebt, en dat er dus ook meer betaald moet worden. Zelfde geld voor soundmixshows, of spellenavonden. Wij hebben uiteraard ook een mimimumprijs.
(Reclamedraaien)Op zich kan dit, maar ik zou dan die tweede avond voor niks doen, en de eerste gewoon betaald. Dan weet je tenminste zeker dat er een tweede avond komt!
Ik bedoel ook zwart op wit de afspraak dat de tweede avond er komt als de eerste goed bevallen is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
20-7-2003 11:16
Binnenkort draaien wij een buurtfeest, maar omdat daar eigenlijk geen budget voor is en de organisatie vrienden van ons zijn, doen we het voor een niet vooraf afgesproken bedrag. Voor een keertje mag je best een uitzondering maken vind ik.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
20-7-2003 12:29

Victor schreef:

Ik zou Max niet adviseren een grote en een kleine show aan te bieden. Je hebt het spul toch staan, het levert geen kostenbesparing op om bijvoorbeeld de scans thuis te laten. En die scans, daarmee onderscheid je je nou net van de concurrenten!
Hmm, hier ben ik het ook weer niet mee eens. Welke keus heeft een klant nu bij iemand met "slechts" 1 show? Ongeacht of een feest voor 100 of 600 personen is, ze kunnen slechts kiezen uit 1 show. Een klant wil in mijn ogen kunnen kiezen; een afweging maken tussen een mooie show en een passend kostenplaatje. Indien een klant geen dusdanig groot budget heeft; gaat ie dus naar een ander. Je had hem ook een alternatief kunnen bieden voor minder geld --> behouden van klant!

Daarbij: Victor stelt dat een kleine en een grote show hetzelfde geld kosten. Of apparatuur nu thuis ligt, of meespeelt op een feest...Is natuurlijk niet waar. Onze shows zijn helemaal uitgecalculeerd. Een parrensetje gaat op ELK feest mee, en kost daarom per keer minder aan afschrijving, etc. Scans gaan niet elk feest mee, en worden ook zo berekend in de kostprijs van een show = duurder. En dan praten we nog niet eens over verzekering, kans op schade, e.d. op locatie.

Dus dat apparatuur hetzelfde kost voor een show; of het thuis ligt of niet; gaat natuurlijk niet op!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
20-7-2003 13:49

Niek Bolscher schreef:

Dus dat apparatuur hetzelfde kost voor een show; of het thuis ligt of niet; gaat natuurlijk niet op!
Maar als het thuis ligt, ligt het brodeloos, en loopt je afschrijving wel door.
Ook heb je meer reclame als je het wel mee neemt.
Voor een gedeelte ben ik het ook wel met Niek eens,
maar dan meer in de toepassing grote avond kleine avond.
Je gaat nou eenmaal niet op een bruiloft van 40 mensen, met bijvoorbeeld 16 parren aankomen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
20-7-2003 15:43

DJ Bastisito schreef:

Binnenkort draaien wij een buurtfeest, maar omdat daar eigenlijk geen budget voor is en de organisatie vrienden van ons zijn, doen we het voor een niet vooraf afgesproken bedrag. Voor een keertje mag je best een uitzondering maken vind ik.
Bij ons dit jaar misschien niet, maar afgelopen jaren bij ons ook zo, straatfeest van de straat waar wij woonden (3 jaar geleden verhuist) zetten we gewoon wat spul neer zodat ze avondje muziek hadden en kregen wel wat geld, maar dat verschilde ook per keer.
Zolang dat alleen bij dat ene feestje is maakt et mij iig niets uit.
vaj-ta-lie-tie
TNAStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 24-7-2003
Berichten: 1
20-7-2003 16:55
Ey ff een vraagie, ik doe vaak feestjes bij mij op school. Zelf woon ik int buitenland (Taiwan) mt mn ouders (vader werkt er voor philips) en zit op een Amerikaanse Prive School. >> Zelf ben'k 16.5jr

Ik lever,

4x PAR56
2x Strobes
30meter LichtSlangen
3x Effect Stralers
1x Rook Machine
1x Spiegel Bol + motor
2x PAR36 voor speigel bol + draaiende kleuren filter
2x Blacklight(1x groot 80cm)(1x klein 20cm)
-- Alles gaat via computer, dus meeste dingen zijn Sound2light bestuurd.

1x 8Kanaals Mixer
2x Microphone (vroeger +1 wireless.. maar is stuk)
1x CD Speler
2x Computer >> Muziek(5000+) + Music Videos(1000+) + AVS(advanced visual studio van winamp) >>ge-projecteerd/TV als ZIJ ze hebben)
1x DJ (ik zelf..)

Dingen met * heb ik niet, maar leen ik van school/vrienden
1x Sony HI8 Digital Camera*
1x Wireless Aansluiting voor Camera

Ik zet alles op met een stel vrienden, inclusief het geluids systeem (tenzij het gehuurd is). En krijgen altijd free drinks/eten.

Ik laat betaaling altijd over aan de organisatie over. "Vond je't goed, geef je meer. Vond je't slecht geef je minder"

Nouja- Ik doe dus ALLE feesten op school.
11-15jr oud >> 300~400man >> 50/60euro per nacht
15-18jr oud >> 300~500man >> Nog voor niks(ik ben aardig) Hoeveel moet ik vragen??
18-50jr oud >> 50~150man >> ?? Docenten feest

Buiten School-
8-12jr oud >> Kinderfeestjes >> 40/50euro per dag/nacht
12-16jr oud >> Tienerfeestjes >> 80/100euro per dag/nacht
16+ >> Ouderefeestjes dus. >> Tot 00:00am ~130euro >> Na 00:00am ~ 150euro

Deze prijzen stel ik maar ff op, ze zijn ongeveer wat ik krijg. Soms minder, niet vaak meer. Wel een keer in een hotel wat gedaan... van 4:00pm tot 4:00am... 250euro :)

Ist wat redelijk of denk je meer/minder en voor wat dan?

Ik koop ook nog 4x Moonflower 300watt er bij deze zomer.
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
20-7-2003 17:48
10 euro voor een avond, maar dat is wel het goedkoopste pakket ;)
ik duurste is 30 euro, dan heb je wel een lekker feessie moet ik zeggen hoor!
apperatuur: www.extreme-events.nl
(als die nog niet werkt: home.wanadoo.nl/brugdansers015/default.htm )

Terug naar forum Reageer (zonder quote)