Forum > Muziek

Gebrande cd's

(100 reacties. Pagina 3 van 11)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-10-2024
Berichten: 9491
20-11-2002 22:56

Joris schreef:

na een avond weg kan pleuren omdat een of andere pauper je cd aanziet voor een bierviltje en er gezellig zn BaCaRdI BrEeZeR op neer pleurt

NEE DANK JE, IK BRAND WEL EEN CD VOOR DRIE PIEK!!!
Dus je werkt commercieeel met je gebrandde cd's?
zonder het orgineel te hebben?
Oooh, jongen als ze jouw pakken shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
20-11-2002 23:08
Zucht, laten we het legaal/illegaal verhaal dan nog maar 1x uit de oude doos halen sad :( :

Buma rechten

Reemski schreef:

Is het zoiezo niet toegestaan een normaal gekochte cd in het openbaar ten gehore te brengen. Daar moet toch extra voor betaald worden aan de Buma?
Alvorens je over de BUMA rechten praat moet je eerst weten welke 2 rechten er zijn. Ten eerste zijn er de rechten welke je betaald wanneer je een cd aanschaft. Dit zijn de rechten voor bijv. de artiest. Indien je dus een illegaal cd'tje brandt voldoe je al NIET aan de BUMA rechten.

Daarnaast zijn er nog de rechten welke betrekking hebben op het publiekelijk verspreiden van de muziek, waar ook voor betaald zal moeten worden. De normale klant welke de cd in zijn auto luistert hoeft hier dus geen rekening mee te houden; de cafe eigenaar en de DJ dus weer wel. Het is echter voor drive-ins e.d. gebruikelijk deze rechten te laten verzorgen door de locatie waar opgetreden wordt.
Dus wanneer dit appart betaald moet worden, kan jij toch gewoon elk medium van muziek gebruiken?
Nee dus. Indien je bovenstaande bekrompen uitleg snapt, weet je dus ook dat je aan 2 rechten moet voldoen. Voldoen je niet aan beide rechten, of aan 1 van de 2, ben je illegaal bezig.

Illegaal/legaal

Het downloaden en branden van illegale cd's mag dan weliswaar erg interessant lijken, het wordt toch eens tijd je af te vragen waarom vrijwel alle discotheken en grotere drive-in-show met legale cd's werken. Dat doen ze vast niet voor niets...

Meest belangrijke reden is dat het draaien met illegale cd's compleet VERBODEN is. In het bovenstaande Buma verhaal staat exact uitgelegd waarom. Nadeel van dit verbod is dat men er tevens op controleert. Mensen welke muziek illegaal verspreiden kunnen...

Ten eerste:
Hoge boetes tegemoet zien (het was bij mijn weten altijd fl. 50,- per illegale cd)

Ten tweede:
Je illegale cd's worden direct in beslag genomen. Dat betekent dus ook einde feest én slechte naam.

Ten derde:
Je zit zonder cd's, je wilt nu legale cd's aanschaffen; nu zul je dus vele honderden euro's in cd's moeten investeren wil je ook maar een deel van je illegale collectie weer legaal verkrijgen.

En kom nu alsjeblieft niet met redenen in trend van: Ik doe het nu toch, zie later wel...Later heb je de goede nummers van nu dus niet legaal, die kun je dus niet gebruiken. Kies liever om 2x per maand € 20,- aan een goede legale cd uit te geven, uiteindelijk kom je er verder mee.

Als laatste: indien je drive-in niet genoeg geld oplevert om per maand 2 legale cd's te kopen; twijfel dan eens harder over je eigen prijzen dan over dit verhaal shocked 8O happy :) .

Trouwens: een belletje geeft erg veel info...

Buma: 020:3470911
Stemra: 020-3470418
NVPI: 035-6254411
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-10-2024
Berichten: 9491
20-11-2002 23:23

Niek Bolscher schreef:

Als laatste: indien je drive-in niet genoeg geld oplevert om per maand 2 legale cd's te kopen; twijfel dan eens harder over je eigen prijzen dan over dit verhaal shocked 8O happy :) .
Yeeeeeeeeeeh laugh :D
Van af nu iedereen nog legale cd's kopen en een eerlijke prijs vragen voor een optreden laugh :D
Je kan, als je een beetje rëeel rekend, niet een avondje verzorgen voor € 150,- heren wink ;)
Als we nou allemaal de zelfde instapprijs zouden rekenen, is het ook meteen uit met dat prijsvecht/concurrentiegedoe laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D

Imagine...........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
20-11-2002 23:39
lol
GerritStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 21-11-2002
Laatste: 13-9-2006
Berichten: 4
21-11-2002 18:30
Beetje gevaarlijk om te zeggen Tom!!! Straks krijgen we nog een parlementair onderzoek aan de broek happy :) happy :)

PRIJSAFSPRAKEN!!!!!! razz :p
s'avonds zijn ze mooier
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
21-11-2002 21:37
Hmm, 50 euro per cd.. valt nog mee, dacht dat het veeeel meer was. Naja, als ze mij pakken bennik helemaal de sjaak. Sta ik daar met m'n pc vol mp3's. shocked 8O

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
22-11-2002 00:03

Niek Bolscher schreef:

Ten eerste:
Hoge boetes tegemoet zien (het was bij mijn weten altijd fl. 50,- per illegale cd)
Ik heb bedragen tussen de 100 en de 1000 gulden per illegale CD gehoord. Dat zijn dus vrij stevige bedragen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoopgoudvisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 9-10-2011
Berichten: 84
22-11-2002 19:07

DJ-Psycho schreef:

Hmm, 50 euro per cd.. valt nog mee, dacht dat het veeeel meer was. Naja, als ze mij pakken bennik helemaal de sjaak. Sta ik daar met m'n pc vol mp3's. shocked 8O

Greetz, Peter
Mag dan ook geen mp3? angry ik ben nie blond)
PSL: Prisma Sound & Light
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
22-11-2002 19:14
hehe , ben ik blij dat ik voorlopig gestopt ben met draaien happy :)

Als m´n set straks ´klaar´ is ga ik ook 1 á 2 legale cd´s per maand kopen !

Maar als ik dan ga draaien , gaat m´n prijs omhoog wink ;)

-------------------------------------------------------

B.t.w. Het lijkt me echt k*t als je ergens gezellig staat te draaien en ineens komt er z´on inspecteur (of weet ik veel wat voor iemand er komt kijken wink ;) )
Dan wordt het hele feest stil gelegd shocked 8O en je krijgt ene grote boete , je kunt alles inpakken , je staat voorschut en je hebt een slechte naam angry

hmmm ... ik moet toch wel echt beginnen met legale cd´s kopen sad :(
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
22-11-2002 20:30
Over prijs gesproken, wat is een beetje een goede prijs voor een beginnende drive-in show voor feesten tot zo'n 75 man?

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)