Forum > PC related Forum

pcdj red vrm

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
PaulrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2007
Laatste: 22-8-2009
Berichten: 18
17-5-2007 19:32
hey,

ik beschik over pcdj red vrm software heb deze geinstalleerd op eennieuwe laptop. enzz
en dit samen met de gigaport geluids kaart.

maar heb enkele problemen met het instellen van de kanalen bij de cfg van pc dj.
ik kan enkele muziek afspelen op pc dj als één of ale twee de spelers in gesteld staan op kanaal 1/2 bij confg.
al de andere kanalen 3/4,5/6,7/8 speelt de spelers niets af telt zelf de minuten niet enkele de play knop staat opgroen.

iemand die raad geeft

vgr
paul
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-5-2007 20:20
Werk je met Vista?

Martin.
kvm entertainment
PaulrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2007
Laatste: 22-8-2009
Berichten: 18
17-5-2007 23:02
jup ik werk met vista.

we hadden dit eens uitgetest enkele weken terug op ne vista pc en hadden ook ditprobleem maar we hadden er iets op gevonden en alles ging toen.
nu weten we niet meer wat dit was kwa instelling of zoiets.
onder tussen nieuwe laptop windows vista en zelfde probleem als vorige keer.
heb gelezen onder tussen op een forum dat dit zou liggen aan de driver van de giga port.
eigenaardig is dat dit ook zo is met die kanalen op men realtek audio ontroller op laptop zelf.
ook enkel maar met 1/2 kanaal werken de players van pcdj .

nu heb ik verlopig men gigaport kaart op player 1 ingesteld op kanaal 1/2
en men realtek audio controller (laptop zelf) op de 2de player ingesteld en dit ook op 1/2 kanaal.

en zo kan ik van uit de gigaport naar mengtafel gaan en van uit men hoofdtelefoon uitgang laptop ook naar mengtafel gaan.
zo krijg ik ook 2 aparte players is kwa geluid is er niet veel zelf geen verschil
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-5-2007 23:36

paulr schreef:

heb gelezen onder tussen op een forum dat dit zou liggen aan de driver van de giga port.
Inderdaad, volgens Ryan (pcdj forum):
Gigaport will not work under Vista - micro$oft has changed how the driver works. This is the reason for both your problems. The only card I've found of pro grade that has proper vista drivers is the Echo Audio Indigo DJ - but you need a type 2 card bus slot for that one.
eigenaardig is dat dit ook zo is met die kanalen op men realtek audio controller op laptop zelf.
ook enkel maar met 1/2 kanaal werken de players van pcdj .
Lijkt mij sterk dat je realtek 4 afzonderlijke outputs heeft.
zo krijg ik ook 2 aparte players is kwa geluid is er niet veel zelf geen verschil
Tja, zo zou het ook kunnen alhoewel het wel een minder nette oplossing is.

Martin.
kvm entertainment
MartijnusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 27-11-2007
Berichten: 7
18-11-2007 20:26
Dan kan ik mijn vraag hier ook wel kwijt.

Ik heb sinds kort een Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music kaart en die krijg ik niet ingesteld voor PCDJ, dat wil zeggen; ik krijg het niet voor elkaar om twee gescheiden stereo lijnen naar mijn mixer te configureren.
Weet iemand of deze kaart geschikt is en zo ja wat de juiste instellingen zijn??
Aan mijn systeem ligt het niet want met een SB Live draait alles uitstekend. Pc is een P4 3,2G met XP.
Alvast bedankt
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-11-2007 21:55

Martijnus schreef:

Dan kan ik mijn vraag hier ook wel kwijt.
En zo zijn er nog wel 10 topics pcdj related.
Je vraag slechts 1 maal plaatsen is genoeg.
Weet iemand of deze kaart geschikt is en zo ja wat de juiste instellingen zijn??
Nee, voor zover ik weet kan dat uitsluitend met de SB Live kaart.
De prijs tussen een Sound Blaster X-Fi Xtreme en een kaart met 4 afzonderlijke outputs is ook niet extreem te noemen.

Martin.
kvm entertainment
MartijnusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 27-11-2007
Berichten: 7
18-11-2007 22:38
Sorry van het dubbel posten, maar heel erg bedankt voor je reactie. Ziet er naar uit dat ik de X-Fi moet omruilen voor een Live?! Jammer. Had ik beter eerst uit gezocht. Zit er ook een technisch verhaal achter waarom een X-Fi niet voldoet of heeft het te maken met het feit dat dit een surroundkaart is??? Blijkbaar ken ik het verschil nog niet...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-11-2007 22:52
Vrees dat het eerder een gebrek/gemis in PCDJ is...
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-11-2007 22:59

Martijnus schreef:

Zit er ook een technisch verhaal achter waarom een X-Fi niet voldoet of heeft het te maken met het feit dat dit een surroundkaart is??? Blijkbaar ken ik het verschil nog niet...
De Soundblaster Live is ook een surroundkaart, en dat was ook de enige surroundkaart die 4 outputs kon geven met PCDJ RED.
Geen idee wat exact de reden hiervan is, mogelijk dat het te maken heeft met de kaart zelf en de toegevoegde software van de kaart.

Een voorbeeld van een kaart met 4 afzonderlijke outputs is de ESI Maya 44 plm 100euro.

JeroenVDV schreef:

Vrees dat het eerder een gebrek/gemis in PCDJ is...
Hoezo gebrek/gemis? Sinds wanneer is een surroundcard "pro".
BPM studio heeft voor zover ik weet nooit zulke kaarten ondersteund. (4 afzonderlijke outputs met een surroundkaartje)

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-11-2007 23:03

KVM schreef:

Hoezo gebrek/gemis? Sinds wanneer is een surroundcard "pro".
BPM studio heeft voor zover ik weet nooit zulke kaarten ondersteund. (4 afzonderlijke outputs)

Martin.
Er is blijkbaar een kaart-specifiek stukje software geschreven voor deze ondersteuning (SB Live).. Als elke gemiddelde film-afspeler de outputs van elke willekeurige surround-kaart blijkbaar van eigen signaal kan voorzien, zou PCDJ - mits fatsoenlijk geprogrammeerd - dat ook kunnen. Helaas is dit blijkbaar niet gebeurd..
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)