Forum > Geluid

Ervaringen JBL MRX serie

(39 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
13-11-2007 09:45
Hallo,

Tijdje niets gepost maar ik heb dan nu toch een vraagje waarbij ik jullie mening wil weten.
Ik zit wel eens te kijken naar een nieuwe (grote) geluidsset en bij deze zoektocht is mijn oog gevallen op de JBL MRX serie. Ik kan alleen weinig gebruikerservaringen vinden op het net. Heeft een van jullie ervaring of (nog beter) gebruikt een van jullie deze serie?
Ik heb met name interesse in de volgende combi:

De dubbele 15" + 1.5 " topkast (MRX 525)
Met daaronder
De dubbele 18" baskast (MRX 528)

De kasten zijn totaal niet zwaar voor hun grote en dat spreekt me wel aan. Ik ben alleen benieuwd of dit gewicht effect heeft op prestatie?
En hoe zijn de prestaties van deze kasten in het algemeen?
Hoeveel man doe je met een set als deze (ik weet dat het moeilijk te zeggen is, maar een indicatie...)
Waar moet je deze set mee versterken? Er staan namelijk 3 vermogens bij.....

Alvast bedankt!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 13459
13-11-2007 09:49
Versterkervermogen moet in de buurt liggen van het middelste getalletje (reeks is namelijk: RMS, Muziek, Onzin).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
13-11-2007 10:04
heb er niet echt ervaring mee, maar ze zijn wel verdacht licht shocked 8O
38kg voor een dubbel 15 topje
55 voor het subje.

weet niet wat je budget is, maar zou eens gaan luisteren naar een setje martin audio.
ben er nogal verliefd op geworden nadat ze een setje srx'jes van jbl onder tafel inspeelden. zowel qua zuiverheid als volume (terwijl die jbl's (volgens de boekjes) toch wel wat meer kunnen hebben).
versterking was ram bux. speakers waren:F-line topjes en S-line subjes

Grtz
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 506
13-11-2007 10:52

DJ_SCARAViLii schreef:

heb er niet echt ervaring mee, maar ze zijn wel verdacht licht shocked 8O
38kg voor een dubbel 15 topje
55 voor het subje.

weet niet wat je budget is, maar zou eens gaan luisteren naar een setje martin audio.
ben er nogal verliefd op geworden nadat ze een setje srx'jes van jbl onder tafel inspeelden. zowel qua zuiverheid als volume (terwijl die jbl's (volgens de boekjes) toch wel wat meer kunnen hebben).
versterking was ram bux. speakers waren:F-line topjes en S-line subjes

Grtz
Wat is de prijs van zo'n set? En is het daarom wel te vergelijken?

Ze staan sinds kort ook bij mijn dealer om te luisteren. En ik vind het een erg leuke set. Dreunt een partij hard door.. Alleen (en dat is typisch JBL) Worden deze schel op hogere volumes. DBX processor ertussen en het probleem is opgelost.

De PRX is gelijk aan de SRX maar dan met crown versterkers ingebouwt. Ik weet niet of je bewust dan voor passief gaat? Anders is de PRX wel een optie.
wat een onzin in dit vak
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
13-11-2007 13:50
Ik dacht juist dat de PRX serie hetzelfde was als de MRX maar dan actief. Kan ik natuurlijk ook fout hebben.

Ik wil graag een krachtigere set die compacter is als hetgeen waar ik nu mee draai
Dat is ax met K 115 toppen.

Ik doe kleine klusjes waar ik makkelijk met deze set af kan maar voor de grotere klussen (schoolfeesten> die ik toevallig nog het leukst vindt) wil ik een erg krachtige set hebben die makkelijk hanteerbaar is (qua gewicht voornamelijk).

Ik wil een set waar ik van opaan kan en die een "klapje" kan verwerken om het maar zo te zeggen.
Deze set valt redelijk binnen mijn budget, veel gekker moet het niet worden.

Een verkoper vertelde mij dat ik deze set (voorlopig) kan laten draaien op de amps die ik nu heb.
Palladiums.
Hij zei dat ik ze voorlopig in de brug kon gooien per kast.
dus twee x p 1600 op de toppen en twee maal p 2000 op de bassen.
Ik heb hier toch mijn twijfels bij, kan een Palladium wel op 4 ohm in de brug draaien?
Dit zou een tussenoplossing zijn om vervolgens later betere amps te kopen.
Wat vinden jullie hiervan?
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 506
13-11-2007 14:11
excuses, ik bedoelde MRX ja wink ;)
wat een onzin in dit vak
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
13-11-2007 14:13

vanniekerk schreef:

Ik heb hier toch mijn twijfels bij, kan een Palladium wel op 4 ohm in de brug draaien?
Dit zou een tussenoplossing zijn om vervolgens later betere amps te kopen.
Wat vinden jullie hiervan?
4 ohm brug is (dacht ik) hetzelfde als 2 ohm stereo. Niet aan te raden met Palladiums, al vaker over geschreven in het forum. Heb er echter geen ervaring mee.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
13-11-2007 15:45

Groovelover schreef:

vanniekerk schreef:

Ik heb hier toch mijn twijfels bij, kan een Palladium wel op 4 ohm in de brug draaien?
Dit zou een tussenoplossing zijn om vervolgens later betere amps te kopen.
Wat vinden jullie hiervan?
4 ohm brug is (dacht ik) hetzelfde als 2 ohm stereo. Niet aan te raden met Palladiums, al vaker over geschreven in het forum. Heb er echter geen ervaring mee.
Ook ik zou het je afraden. Als je ze gewoon in stereo laat draaien op 4 ohm per kanaal net onder de clip de hele avond lang worden ze al behoorlijk warm (gewoon goed geventileerd), laat staan als je ze dan eigenlijk in 2 ohm gaat belasten (4 ohm brug is hetzelfde als 2 ohm stereo).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
13-11-2007 16:58

calipso schreef:

DJ_SCARAViLii schreef:

heb er niet echt ervaring mee, maar ze zijn wel verdacht licht shocked 8O
38kg voor een dubbel 15 topje
55 voor het subje.

weet niet wat je budget is, maar zou eens gaan luisteren naar een setje martin audio.
ben er nogal verliefd op geworden nadat ze een setje srx'jes van jbl onder tafel inspeelden. zowel qua zuiverheid als volume (terwijl die jbl's (volgens de boekjes) toch wel wat meer kunnen hebben).
versterking was ram bux. speakers waren:F-line topjes en S-line subjes

Grtz
Wat is de prijs van zo'n set? En is het daarom wel te vergelijken?
Wij gebruiken ook af en toe een setje van Martin Audio (ook met F-215 en S-218; huur jij (DJ_SCARAViLii) toevallig ook bij S2? wink ;) ) en zijn er ook zeer tevrede van!

Alleen de prijs valt wat tegen... Rond de 2500 euro per kast... shut up :X

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
13-11-2007 17:03
wat moet je bij s2 betalen voor een martin setje incl amps ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)