Forum > Zelfbouw Speakers

rcf sub kasten vallen tegen

(39 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
31-10-2007 15:47

keepvogel schreef:

ik heb de kisten na gemaakt van de behringers omdat deze precies in me auto passen met 2 toppe en met me rek (reactie op qwout)
Met andere woorden: je het dus gewoon een kast gepakt welke je wel handig vond qua formaat en hebt daar een willekeurige speaker in gestopt? Dat gaat dus niet werken zoals je misschien wel achter gekomen bent.
Cyberlights in the house :D
KeepvogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2007
Laatste: 10-2-2009
Berichten: 16
31-10-2007 18:46
klopt ben ik achter gekomen (beetje laat misschien ashamed :$) maar heb er nu grotere poorte in zitten en 2 meer en heb het volume 26,5 lieter kleiner gemaakt (kwam zo het mooiste uit) en alles weer in elkaar geschroeft en werken nu STUKKEN beter laugh :D dus gelukkig met niet al teveel werk toch nog goed gekomen en weer een hele les wijzer geworden
ik zeg maar zo; dat is korter dan dierentuin
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
31-10-2007 18:56
Gelukkig dat het toch nog íets is geworden, heb zelf ook ooit achter gekomen dat mijn simulatie (ja zover was ik dan weer wel) niet zo super was als ik zelf dacht met mijn roze bril op sneaky :V Achteraf nog allemaal goedgekomen (omdat ik niet zo secuur was geweest was dat in dit geval in de positieve zin wink ;) ). Tegenwoordig gaat het allemaal een stuk beter met BR kasten, de rest ben ik mezelf aan het aanleren happy :) .
Bier, Billen, Borsten en Beats!
KeepvogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2007
Laatste: 10-2-2009
Berichten: 16
31-10-2007 19:26
o ja waarschijnlijk een vraag waar ja op komt
een top kast kan die ook berekend worden want die ik hier bij heb gekocht heeft de vorige ook zelf gemaakt en volgens mij kan dat ook beter (en ze zien er nu niet uit en zijn echt super zwaar iets van 50 kilo)
ik zeg maar zo; dat is korter dan dierentuin
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
31-10-2007 20:57
Een topkast is al stukken lastiger als een subwoofer. Niet alleen zul je voor het filter metingen moeten verrichten, maar schijnen ook de gratis simulatie programma's te kort te schieten.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KeepvogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2007
Laatste: 10-2-2009
Berichten: 16
31-10-2007 22:39
de filters heb ik al besteld ( via een hgl in tilburg is een profesioneel bedrijf )
en is een eminence filter geworden filtert af op 1600 hertz ( sub/mid gaat tot 2000 hertz van de woofer gedeelte en de tweeter begint bij de 1200 hertz de sub is 400 rms en de top is 85 rms dus een filter van 400 rms kwam mooi uit en waren niet zo heel erg duur )

en aangezien eminence ook onderandere in eaw peavy en jbl zit en hij me dit adviseerde vertrouw ik hier wel op.

ff de gegevens van wat ik nu heb

( de kast die ik dus wil gaan slopen en opnieuw wil gaan maken )

sub / mid woofer is een rcf l12p540
https://www.rcfaudio.com/VediMacro.phtml/IDMacro/1630/L12P540/

en de tweeter is een eminence psd 2002
https://www.eminence.com/proaudio_drivers_detail.asp?web_detail_link=PSD2002

de hoorn is 2x een eminence LT250
en 2x een eminence H290
https://www.eminence.com/hornflares.asp

komt het zijn 4 kistjes ( 2 met een redelijk verre worp en 2 met een korte en brede worp )

zou iemand mij kunnen helpen voordat ik ook deze als ik er aanbegin ga offeren en het weer niks word en ik er vanalles moet gaan aanpassen ashamed :$

want heb 1 ding geleerd kunt beter van te voren hulp vragen dan na derant gaan lopen tobbe en met veel geluk de speakers aan passen
ik zeg maar zo; dat is korter dan dierentuin
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
31-10-2007 22:48
Heb je nu ook al in het wilde-weg een filter gekocht? shocked 8O

Waarschijnlijk zal dit net zo erg gaan tegenvallen als de basskast die je had gemaakt zonder te berekenen. Je kunt een filter niet kopen omdat hij wel goede specificaties heeft. Hij moet ook nog eens bij je speakers en kast passen.

Misschien moet je je toch eerst eens wat verdiepen in de materie voordat je weer geld gaat uitgeven aan dingen die achteraf niet werken.
Cyberlights in the house :D
KeepvogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2007
Laatste: 10-2-2009
Berichten: 16
31-10-2007 22:55
volgens de verkoper kwam deze het best uit omdat die presies ertussen in zat en die heb ik al een maand of 3 geleden besteld heb ze nu alleen pas binne gekregen want ik was het beu om 2 apparte versterkers te gebruike voor 1 kist ( 1 voor tweeter en 1 voor me sub mid gedeelte ) en die x-over staat nu ok altijd al op 1600 hertz dus voor deze kisten zijn ze helemaal toppie maar ik zeg al ben nu toch bezig om me kasten opnieuw in elkaar te zetten en ik dacht waarom de toppen niet ( waar ik toen nog niet over nagedacht had ) dus de filters zijn zeker wel over nagedacht alleen toen had ik er nog niet over na zitten denken om misschien ook me toppen opnieuw te maken wink ;)
dus NEE de filters voor de toppen zijn niet zomaar gekocht zo stom benk ook weer niet ashamed :$ alleen nu wil ik dus de toppe EVENTUEEL gaan vervangen

en die filter had ik toen besteld zodat ik met 1 versterker de toppen kan aansturen en ook maar met 1 kabel naar de top hoef inplaats van 2 versterkers en 2 kabels nu

ik zeg nu alleen wat ik heb en of ik daar eventueel iets mee kan anders laat ik me kastjes mooi in elkaar staan wink ;)

hoop dat ik nu wat meer duidelijkheid heb verschaft over hoe ik aan me spullen kom en waarom en niet dat ik zomaar in de wilde weg allemaal dingen doe ( oke met me subs was dit wel het geval maar via mijn logica moest het werken en heb daar nu ZEKER wel van geleerd en was dus echt niet van plan zomaar me speakers opnieuw in elkaar te zetten )
ik zeg maar zo; dat is korter dan dierentuin
KeepvogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2007
Laatste: 10-2-2009
Berichten: 16
31-10-2007 23:35
goed nieuws laugh :D ff flink wat zitte google en zo en heb een ontwerp gevonden van rcf waar de zelfde onderdelen inzitte als die van mij laugh :D alleen is de hoorn van rcf natuurlijk maar de eigenschappe van de hoor komen heeeeeel dicht bij de eminence dus daar ga ik me niet druk overmaken wink ;) en ook het filter kan ik dan gewoon gebruiken laugh :D

ga er nu gewoon val allebij 1 maken ( de diepe hoorn en 1 voor de brede hoorn )
en hoor ik het wel en als het niet naar me zin is ga ik er niet mee verder en schroef ik het gewoon terug in de ouwe kast heb ik alleen wat hout vernaggelt maar daar valt ook wel mee te leven ashamed :$

dus geen problemen waarschijnlijk laugh :D

( moet wel de gene met het meeste geluk zijn op dit hele forum kom er iedere x weer goed mee weg ashamed :$ razz :p )

als ik ze af heb zal ik wel een reactie geven of ze beter klinken dan de gene die ik nu heb of niet
ik zeg maar zo; dat is korter dan dierentuin
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
1-11-2007 00:35
Hallo Keepvogel,

Hoe groot heb je nu de vier uiteindelijke poorten gehouden van je subs?
Lengte en oppervlakte?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)