Soundcraft delta 200 24/4 phantom power
(51 reacties. Pagina 4 van 6)Moderator(s): Dré
DzjarrStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-9-2003 Laatste: 21-8-2016 Berichten: 49 | 30-10-2007 17:07 |
JeroenVDV schreef: Ik reageer gewoon op jouw opmerking:dzjarr schreef: Ja goed, begrijp ik, maar we praten hier wel over een soundcraft delta. Niet zomaar een live-tafel lijkt me. OK, hij is niet nieuw, maar zal toch wel beter moeten zijn, zou het niet?Misschien iemand die iets weet die met zo'n tafel gewerkt heeft? Ik heb zo'n tafel ook regelmatig in gebruik gehad en die had precies dezelfde "plop" of hoe je het wilt noemen wanneer je (per ongeluk) fantoom in- of uitschakelde met het apparaat aan. Want uiteraard doe je dat wel af en toe tijdens gebruik wanneer je erachter komt dat je het bent vergeten voor aanschakelen.Nu is dus mijn vraag: heeft er iemand nog tips? Ik heb geprobeerd om nieuwe gain-pots te bestellen bij audio xl, maar die leveren niet aan particulieren helaas. Het is ook wel vreemd dat het bij alle kanalen hetzelfde is. Terwijl ik ook nog andere, losse kanalen gekocht heb. Deze vertonen hetzelfde euvel. Kan het nergens anders inzitten? De voeding die ik nu gebruik is overigens wel de orginele cps150. En deze geeft nu wel de juiste spanningen volgens de handleiding. Ik heb het gemeten. Als er niks aan te doen is, zou ik het erg jammer vinden. Dan verkoop ik de tafel weer door denk ik. | |
Ik zeg maar zo: Ik zeg niks... | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 30-10-2007 17:08 |
Volgens mij heeft Dré al aangegeven dat de kraak in de gain potjes niet echt helemaal te verhelpen is. | |
DzjarrStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-9-2003 Laatste: 21-8-2016 Berichten: 49 | 30-10-2007 23:23 |
SebasVD schreef: Volgens mij heeft Dré al aangegeven dat de kraak in de gain potjes niet echt helemaal te verhelpen is.@ Dre: Als ik tijdens het autorijden de deur even opendoe en gelijk weer dicht is de suis weg... Bij de mengtafel blijft die suis langer... | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 30-10-2007 23:28 |
Dan heb je bij die andere tafel geluk gehad. Want bij een live tafel in deze (semi-budget) prijsklasse, kun je geen topkwaliteit verwachten. Daardoor is het ook doodnormaal dat je wat ruis hoort, reden daarvoor is door Dré al aangehaald. PS: wil je nou advies over wat er mis is (want dat lijkt me duidelijk, er is niks mis). Of wil je gewoon horen wat je wil horen? | |
DzjarrStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-9-2003 Laatste: 21-8-2016 Berichten: 49 | 30-10-2007 23:30 |
SebasVD schreef: Dan heb je bij die andere tafel geluk gehad. Want bij een live tafel in deze (semi-budget) prijsklasse, kun je geen topkwaliteit verwachten.Daardoor is het ook doodnormaal dat je wat ruis hoort, reden daarvoor is door Dré al aangehaald. PS: wil je nou advies over wat er mis is (want dat lijkt me duidelijk, er is niks mis). Of wil je gewoon horen wat je wil horen? En nogmaals: Het is niet zomaar wat ruis als ik aan de pot draai als de phantoomspanning net is ingeschakeld, het gaat zo hard dat het kanaal helemaal dicht gaat en het peak-ledje brand. Kijk, ik ben misschien op zoek naar iemand met dezelfde tafel die er nu nog mee werkt. Kunnen we ervaringen uitwisselen. | |
JVSVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-5-2003 Laatste: 11-11-2024 Berichten: 540 | 31-10-2007 00:05 |
Een Soundcraft Delta valt zéker niet in de budget-klasse. Als je even google't kun je zelfs nog de nieuwprijzen terugvinden. Kwalitatief zitten ze ook érg netjes in elkaar. Stevige epoxy-printen, goede kwaliteit potmeters, Alps (K-)faders, fatsoenlijke flatkabel connectoren, én natuurlijk volledig modulair. Een defect kanaal zou je eventueel op locatie nog binnen 5 minuten bovenlangs kunnen uitwisselen met 3 schroefjes. Ik zal een dezer dagen hier eens wat modules in een toch nog open liggende Delta prikken. Heb nog diverse Delta, Delta DLX, Delta theatre en Venue broodjes liggen uit diverse jaartallen. Wellicht kan ik het e.e.a. reproduceren. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 31-10-2007 09:06 |
Om te voorkomen dat er langs elkaar heen gepraat wordt is het belangrijk dat OP aangeeft wat precies het gedrag van de mixer is NADAT het geweld van het omschakelen van de fantoomvoeding geweest is (want dat een ingang z'n clip ledje laat zien bij omschakelen van fantoom is zeer normaal). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 31-10-2007 09:40 |
en je weet zeker dat het niet aan je bekabeling ligt? Massa zit niet aan de pluggen, massa is nergens doorverbonden met de cold? je multikabel is nog wel helemaal in orde? Stekkers van je multikabel maken nog wel goed kontakt? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 31-10-2007 09:59 |
De klacht kan niet door een externe kabelfout veroorzaakt worden. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
DzjarrStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-9-2003 Laatste: 21-8-2016 Berichten: 49 | 1-11-2007 06:22 |
3 x bewerkt. Laatst door Dzjarr op 1-11-2007 06:34 Dré schreef: Om te voorkomen dat er langs elkaar heen gepraat wordt is het belangrijk dat OP aangeeft wat precies het gedrag van de mixer is NADAT het geweld van het omschakelen van de fantoomvoeding geweest is (want dat een ingang z'n clip ledje laat zien bij omschakelen van fantoom is zeer normaal).Dan moet ik er natuurlijk ook bij vermelden dat het zowel zonder als met dat er iets aangesloten is op het kanaal. | |
Ik zeg maar zo: Ik zeg niks... |