Forum > Geluid

Versterker naar de knoppen

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
25-1-2005 18:49
Bij deze nog eventjes de reply waar Mark om vroeg :-) Excuses voor de wat late reactie...

We zaten allemaal fout met het exacte defect, inclusief ik zelf sneaky :V
Wat was er aan de hand:
De amp was reeds een keer gerepareerd aan één kanaal. Hierbij waren onder andere alle eindtorren vervangen, inclusief de drivers. Diegene heeft toen echter niet de juiste drivers (met een hoge Hfe) geplaatst, echter dezelfde MJ's als in de vermogenstrap. Gevolg: een stuurtrap met een veel te weinig stroomversterking... De pre-drivers waren er dus thermisch uitgevlogen en hadden deze (foutieve) drivers meegenomen op weg naar de silicium-hemel... Tevens rondom de pre-drivers nog wat klein grut defect..

Misschien interessant voor diegenen die meegedacht hebben naar de aard van het defect wink ;)

Groet,

Joost
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
25-1-2005 21:20
en wat heeft het je gekost?>gewoon even om de winkel te benadelen...en ik ben een Nederlander hea...dan weet ik als mijn peavey kapot is waar ik moet zijn gasten laugh :D sneaky :V
I'll take you to the KoffieShop...
TrancemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-9-2002
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 41
1-2-2005 22:43

Powerbeat schreef:

dan weet ik als mijn peavey kapot is waar ik moet zijn gasten laugh :D sneaky :V
gewoon bij JVS hehe wink ;) laugh :D
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
29-10-2007 23:18
Zo, even een heel oud topic aanhalen laugh :D

Ik heb hier een 1.3k staan, voor ene prikkie gekocht omdat er 1 kanaal al voor de 2e keer uitgevlogen is. Collega van me had de eindtorren als eens vervangen (overigens wel door vervangende typen met dezelfde specs omdat ze van Peavey zelf onbetaalbaar zouden zijn). Heeft de laatste keer 3 maanden goed gedraaid maar hij vertrouwd hem niet meer. Ik gebruik hem voor het aansturen van een RCF ESW1018. Aangezien de impedantie van deze kast 8 ohm is haal ik 400 watt RMS terwijl de speaker wel meer aan kan. Gebruged zou ik 1300 watt output hebben, dat scheelt nogal wat.

Volgens mij had mijn collega nog een set eindtorren (vervangingsexemplaren) liggen, alleen vermoed ik dat er met deze versterker hetzelfde aan de hand is als van de TS.

Vraag aan JVS: zijn deze eindtorren bruikbaar en hoeveel zou het kosten om de boel weer werkend te krijgen? Ik sleep liever 25kg mee als er 1300 dan 400 watt uit kan komen, uiteraard wink ;)
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
30-10-2007 20:14

dimi_v schreef:

Vraag aan JVS: zijn deze eindtorren bruikbaar en hoeveel zou het kosten om de boel weer werkend te krijgen? Ik sleep liever 25kg mee als er 1300 dan 400 watt uit kan komen, uiteraard wink ;)
Zonder exact type van deze eindtorren kan ik daar helaas geen zinnig woord over zeggen.. Wellicht zijn het goede vervangers (die zijn er), of misschien zijn 't wel willekeurige torren in TO-3 behuizing welke vervanger "qua bouwvorm" zijn.... Daarnaast moeten de Hfe's onderling redelijk gelijk zijn, dus combineren van torren uit verschillende productieruns is erg gevaarlijk..

Als er al eerder aan gerepareerd is dan kan ik je echt geen richtprijs noemen, dan moet ik hem toch eerst even gezien hebben. In apparaten waar al eens "iemand" in geknutseld heeft kom je de meest gekke dingen tegen... Stuur me anders gewoon even een mailtje..
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
30-10-2007 22:15
ik zal eens aan hem vragen of ik die onderdelen kan krijgen, dan kun jij al vast bepalen of ze als vervanger geschikt zijn. Je hebt gelijk wat betreft het geknutsel van een ander... als ik iets weet zal ik je mailen! Bedankt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)