Forum > Geluid

Denon software updates!

(70 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
WanniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2003
Laatste: 27-1-2017
Berichten: 14
24-10-2007 00:27
Bij de gedownloade software zit een pdf-bestand met precieze instructies. Heb je dat bestand en heb je de file gelezen?

Victor, in eerste instantie de Nederlandse instructie gebruikt (Denon 2500 forum). Daarnet de door jouw genoemde pfd-file geraadpleegd en stap voor stap opgevolgd.
Helaas blijft het euvel zich voordoen. Nog andere suggesties? Alvast bedankt.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
24-10-2007 06:51
Kijk eens welke extensie het update bestandje heeft? Volgens mij moet dat extensie .BIN hebben als ik me goed herinner.
Als het bij jouw een extensie .EXE of ZIP heeft, dan moet je dat eerst effe runnen en laten uitpakken naar je stick of HD, want daarin zit dan dat .BIN bestand, wat je in de root van je USB stick moet zetten.
Zelf heb ik het bestand verwijdert na het updaten van mijn speler anders kon ik hier effe kijken, maar dacht dus dat het extensie .BIN heeft.
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
24-10-2007 08:53

Wanni schreef:

Want het lijkt erop dat je update bestandje niet word gevonden.
Heb je het bestandje toch eerst uitgepakt?

Nee niet gedaan.
Hier blijkt toch genoeg uit? Eerst bestandje uitpakken dus!
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
24-10-2007 09:52
PS Wanni: Dit forum gebruikt de algemeen geaccepteerde [quote]..[/quote] tags. Zie ook helpfile van het forum voor meer uitleg over hoe je WEL duidelijk kunt quoten.

EN... Een apparaat heeft geen ingebouwde zip extractor. Pak dus EERST het bestand uit alvorens het in de root van de USB stick te zetten (en dat alles doe je uiteraard pas NADAT je de helpfile gelezen hebt die bij de update geleverd wordt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WanniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2003
Laatste: 27-1-2017
Berichten: 14
24-10-2007 13:24
Wederom dank voor de suggesties en aanwijzingen. Helaas heb ik het probleem nog niet opgelost.

Wat heb ik (reeds) gedaan:
- bestand dnhd2500up (toepassingsfile) gedownload van de Denon-site
- Deze geopend (maakt map DNHD2500 aan op de harde schijf)
- Deze map bevat: instructiefile (pdf), de file hd2500.bin + map musicmanager
- Vervolgens de bin file naar USB-stick gekopieerd (root) en
- stap voor stap de voorgeschreven instructies gevolgd (usb-stick aansluiten, source
(deck A) + back (deck B) ingedrukt houden, speler aanzetten en bij verschijnen van
de medeling version up, de cue-knop van deck B ingedrukt)
- Echter steeds blijft in het beeldscherm de volgenende mededeling verschijnen:
No Ver. Up file in selected device
Import correct Ver. UP file& retry

De USB-stick is FAT-geformateerd en maakt contact met de speler (controle ledje van de USB-stick brand)

Kortom, volgens mij heb ik alle instructies en jullie aanwzijzingen correct opgevolgd. Heb ik iets over het hoofd gezien, of zijn er nog andere oplossingen (hiervor gewerkt met de Dn-S1000 en geen problemen gehad met het updaten van de software).
PS Wanni: Dit forum gebruikt de algemeen geaccepteerde
..
tags. Zie ook helpfile van het forum voor meer uitleg over hoe je WEL duidelijk kunt quoten.
Zo beter Dré (ik ben meer een forum lezer, dan schrijver)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-10-2007 15:42
Mocht er hier niemand zijn met de oplossing, post dan je probleem op https://www.denondjforums.com. Daar is zeker iemand die je kan helpen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WanniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2003
Laatste: 27-1-2017
Berichten: 14
25-10-2007 13:08
Het probleem is opgelost. De oplossing kwam van de systeembheerder op mijn werk, die adviseerde de USB niet rechtstreeks in het apparaat te pluggen, maar met behulp van een USB-kabel. Na dit gedaan te hebben, had de Denon geen enkel probleem met het installeren van de update.

Ik vind het een raar verhaal/oplossing, maar volgens onze systeembeheerder komt hij dit probleem vaker tegen (maar dan bij PC's) en blijkt de door hem gegeven oplossing in veel gevallen te werken.

In ieder geval bedankt voor jullie tips en adviezen.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
25-10-2007 13:21
Binnenkort kun je nog eens opnieuw updaten, want heb onlangs op het Amerikaans Denon forum gelezen dat er deze maand nog een nieuwe update zal uitkomen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
25-10-2007 18:36

Wanni schreef:

Het probleem is opgelost. De oplossing kwam van de systeembheerder op mijn werk, die adviseerde de USB niet rechtstreeks in het apparaat te pluggen, maar met behulp van een USB-kabel. Na dit gedaan te hebben, had de Denon geen enkel probleem met het installeren van de update.

Ik vind het een raar verhaal/oplossing, maar volgens onze systeembeheerder komt hij dit probleem vaker tegen (maar dan bij PC's) en blijkt de door hem gegeven oplossing in veel gevallen te werken.
Enige dat ik zou kunnen bedenken is dat OF de connector van je USB stick niet helemaal "happy" is OF de connector van de USB poort op het apparaat in kwestie.

Als iemand mij zo'n tip had gegeven dan had ik (ook?) met enig ongeloof gekeken (en het daarna natuurlijk wel geprobeerd onder het mom van "baat niet, schaadt niet").
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-5-2008 17:02
De eerste software-update voor de DN-S1200 is uit en kan hier worden gedownload (na registratie).

Wijzigingen en toevoegingen:
- Vista support voor de USB midi sturing met pc Software
- Sneller inlezen van cd's
- Sneller geluid na “Quick Jump” of “Fast Search”
- inlezen van CD TEXT verbeterd
- Betere reactietijd op indrukken van knoppen
- Enkele kleine dingen verbeterd (zie lijstje bij de download)

Updaten werkt tegenwoordig vanaf een usb-stick of harddisk, niet meer vanaf een zelfgebrande cd. Lees de update-instructies voordat je aan de slag gaat en wat je ook doet, zorg dat de speler niet uitgaat tijdens het updaten!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)