Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 238 van 345)
Moderator(s): Dré
Vincent_ikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2007
Laatste: 15-3-2011
Berichten: 26
15-9-2007 17:17
ik ben van plan een kistje te bouwen voor mijn antari z 1200
nou ben ik een leek in kisten bouwen.. dus, heb ik nog meer nodig dan alleen de door de website geselecteerde onderdelen? (boormachine en zaagmachien heb ik wel..)
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
15-9-2007 17:28
Zoek verder op het forum en lees dit topic even( laugh :D ) door.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-7-2024
Berichten: 13459
17-9-2007 12:16

JVS schreef:

Let ook even op, veel popnageltangen hebben naast smering van de primaire cylinder ook nog smering nodig van de secundaire. Vaak vind je bovenop de kop nog een klein smeerpunt. Niet vergeten!
Mij popper is hydropneumatisch (en ik ging er eigenlijk van uit dat ze allemaal zo waren). Valt dus niets te smeren aangezien de cylinder waar het lucht binnenkomt gesmeerd wordt door de hydrauliekolie in het apparaat (net als alle andere bewegende delen). En die olie vervang je gewoon elke 5 jaar. Mijn popper heeft dan ook geen smeernippels.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
17-9-2007 22:18
Dré, volgens mij heb je inderdaad gelijk... !
Van m'n Masterfix tang wist ik dat de overbrenging hydraulisch was. Daarnaast heb ik nog een Gesipa-tang waarvan de kop nooit gevuld is geweest met olie, enkel soms schoongemaakt en gesmeerd. Nooit gevuld met olie (was ook niet toen ik hem kreeg). Daar hij prima werkte eigenlijk nooit aan gedacht. Deze tang gebruik ik enkel in de hobbyruimte om wat connectorpaneeltjes samen te poppen. Hij is dan ook voorzien van een extra smalle en verlengde kop om langs de rand van XLR- en Speakonchassis te kunnen poppen. Eigenlijk nooit gebruikt voor >4mm popnagels.

Eventjes opgezocht, en inderdaad, ook bij de Gesipa PH2 behoort de kop gevuld te zijn met olie. Nooit gedaan, echter door de dunne popnagels ook nooit te weinig trekkracht gehad en dus niet verder bij nagedacht. Zit overigens geen ontluchtingsschroef op, dus dat zal met de wartel aan de achterkant moeten (knoeierij..)
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
21-9-2007 19:55
Heb sinds gister mn Rodac popper binnen.
Wat een verademing! Nog nooit zo snel een kistje in elkaar gepopt laugh :D
Heb nog een hoop kisten te bouwen de komende tijd maar dat gaat zo een stuk makkelijker en sneller.

Zal binnenkort eens wat fototjes plaatsen van de kisten.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
23-9-2007 19:52
hier een kistje welke er al veel eerder moest komen.

Door de drukte echter even achterop geraakt.
Nu dus eindelijk af.

stolpmodel tbv een Studiomaster mixer voor de kleinere bands. 12 kanalen, voordeel 6 aux'en 4 subgroupen en een zeer fijne eq. verder een 4voudige DBX gate en behringer effectding plus een cd, dvd en mp3 speler. multi aansluiting moet nog eens komen.

https://www.mijnalbum.nl/Foto-ABTOHKFU.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-THUPS6TJ.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-MQILW3P8.jpg

case is verder voorzien van stapelhoeken zodat hij gemakkelijk vervoert kan worden op de andere standaard maten kisten.
rack moet altijd uit de case.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
23-9-2007 23:42
Ziet er zeker niet verkeerd uit happy :). Alleen die open rackspace staat zo slordig, dus daar zou ik nog even een blindpaneeltje in proppen (en rackoortjes fixen aan die speler happy :)).
Welk paneeltje is dit nou precies? Eventueel ook als bescheiden monitortafeltje te gebruiken dus?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-9-2007 01:16
open stukkie is erg gemakkelijk voor een rolletje gaffa, digitale camera, telefoon en stuk papier met een pen. happy :)

welke mixer het is? de Trilogy 166 zo uit mn hoofd. maar idd ook als monitor mixer te gebruiken.

cd speler zit vast tussen een stel blokken schuim. hij is net te hoog om in een 19" bakje te proppen.

voor de rest zijn er idd nog een stel afwerk punten. BV bovenkant voorzien van een lampje en aansluitpaneel verder afdoppen. en een xtra stopcontact in de case maken.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
4-10-2007 15:52
Ik zou even een lade maken in dat open gat, dat staat toch net wat netter. Blindplaten weglaten e.d. maakt het vaak toch een stuk rommeliger als men je apparatuur ziet. En da's zonde, zeker als je verder allemaal de zelfde kistjes hebt wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-10-2007 18:28
"gat" is niet zo heel diep hoor, dan komt de mixer namelijk alweer om de hoek kijken!

Past een rol tape net in.. cd past ook net, veel meer ruimte is er gewoonweg niet. Dus een lade gaat het hem niet worden.

Ach en wie ziet het? ligt meestal toch wel vol!! happy :)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)