Forum > Licht

Milos truss

(55 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
2-7-2003 22:21

Max schreef:

Weet ik, maar daar worden Wind-ups gebruikt, en in de andere foto worden gewone Powerdrive's gebruikt razz :p
Niet op gelet sad :(
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
14-7-2003 02:16
OK, reken nog even mee:
2 T4-barren met par-cans en lampen... 24 kg
1 strobo... 4 kg
2 scans... 18 kg
truss... 10 kg
kabels, trussadapters... 4 kg

Totaal op deze statieven: 60 kg (alle gewichten trouwens geschat, als iemand betere cijfers heeft: graag). Als de statieven los ieder 40 kg mogen hebben gaat het precies goed (2 x 40 x 75% = 60).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BobWStandaard Lid
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
14-7-2003 11:13
Mijn lange parren 56 met 300W persglas wegen met een T4 erbij 17KG volgens de weegschaal, maar persglas is hoe dan ook al zwaarder natuurlijk wink ;)
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
14-7-2003 15:22

BobW schreef:

Mijn lange parren 56 met 300W persglas wegen met een T4 erbij 17KG volgens de weegschaal, maar persglas is hoe dan ook al zwaarder natuurlijk wink ;)
dat snap ik niet. je zegt dat je persglasjes hebt en daarna zeg je dat ze met persglas zwaarder zijn?? sad :( en is dat voor 1 t-4?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RoeltjeStandaard Lid
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
14-7-2003 17:36
Hij zegt dattie persglas lampen heeft en dat die zwaarder zijn dan bv raylights.
vaj-ta-lie-tie
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
14-7-2003 17:58
oooh zo. ik snapte et ff niet. tja das waar. maar weegt zo'n balkje met 4 longs met persglas erin 17 kg?????
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Steven.Standaard Lid
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 1-9-2004
14-7-2003 20:55
jah lijkt me ook een beetje veel, bij mij weegt het ook minder moet ik een x nawegen weet niet meer precies.
Speakerfreak is de DAP man:D:D:D
BobWStandaard Lid
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
15-7-2003 08:42
Ik vond het ook wat veel inderdaad, misschien wijkt die weegschaal af laugh :D
Maar toen mijn Showtec statiefje stopntaan compleet in elkaar donderde toen de T4 er net op stond en ik eronder, had ik een hele T4 met alles erbij op mijn rug en schouders liggen, dan geloof je dus wel dat hij rond de 17KG is angry
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 20-11-2024
15-7-2003 14:45
Nou mensen, Afgelopen Maandag moest ik draaien in een hele grote circus tent met een andere drive-in dus dacht ik, laat ik mijn truss en parren maar ff meenemen, en dat hebben we wel geweten !!

Het begon zo, ik was gezellig mijn truss in elkaar aan het zetten en de statieven aan het uitklappen, klaar om de truss op de statieven te hangen, zo gezegt, zogedaan... De truss set stond netjes in de tent, dus ik dacht laat ik maar even de twee T4s eraan gaan hangen, dan had ik dus gedaan zegt die vriend van mij, hang ook ff de scans eraan, dat deed ik dus ook braaf ... En toen begon het wink ;)

((Ps. waren twee EuroTech Visio die Dré ook in zijn Shop heeft ))

We wilde dus alles ophoog gaan krijgen, maar ik zag al dat dit geen succes was, dus ging we even hulp vragen, toen kwamen er dus drie leraren shocked 8O en een super gespierde gast bij. Wij wilde alles in de lucht gaan zetten, maar het was een beetje heel erg zwaar, de statieven raakte telkens hun evenwicht kwijt en er kwam telkens 1 poot los van de grond. Dus ik dacht even de scans eraf te halen zodat het wat minder zwaar was. Maar toch viel het toch erg tegen, de statieven zakte namelijk door ... we moesten de vleugelmoeren vastdraaien met een dikke moersleutel, maar dit hoort normaal niet. Dus ga ik deze week ff de punten aanslijpen van de aandraaischroeven. Daarna moesten we de scans nog met een krukje eraan gaan hangen ...

Het ging dus wel, maar volgende keer huur ik twee wind-ups ...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
15-7-2003 15:35

Max schreef:

We wilde dus alles ophoog gaan krijgen, maar ik zag al dat dit geen succes was, dus ging we even hulp vragen, toen kwamen er dus drie leraren shocked 8O en een super gespierde gast bij. Wij wilde alles in de lucht gaan zetten, maar het was een beetje heel erg zwaar, de statieven raakte telkens hun evenwicht kwijt en er kwam telkens 1 poot los van de grond.
Er moet 1 persoon bij het statief staan om de borgingen los en vast te draaien. Die persoon kan dan ook wel even z'n poot in het kruis van het statief zetten!
Maar toch viel het toch erg tegen, de statieven zakte namelijk door ... we moesten de vleugelmoeren vastdraaien met een dikke moersleutel, maar dit hoort normaal niet.
Statieven kunnen, als ze nieuw zijn, nog wel eens een laagje olie over de pijpen hebben zitten (om ze mooi te houden tijdens opslag e.d.). Ik zou dat er even afhalen met een doekje of zo. Verder kan ik gewoon de Ref-40 met m'n handen vastdraaien en er dan met een gerust hart aan gaan hangen (dus vreemd dat ze bij jou naar beneden zakten). Je hebt je toch wel aan de maximale belastbaarheid gehouden EN beide borgingen gebruikt???
Dus ga ik deze week ff de punten aanslijpen van de aandraaischroeven.
Vooral doen. Zien ze er over een tijdje niet meer uit en zijn ze gelijk ook geen drol meer waard!
Het ging dus wel, maar volgende keer huur ik twee wind-ups ...
Da's een stuk veiliger inderdaad.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)