Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 77 van 250)
Moderator(s): Dré
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
3-9-2007 21:02

DJDS schreef:

Mensen klagen vaak dat ze astma hebben etc, maar dat is de grootste onzin. Sterker nog, de rook is vrij vochtig en zal dus alleen maar fijn zijn voor die kapotgerookte en opgedroogde longen laugh :D
Als mensen met astma ergens last van kunnen hebben is het wel mist of (vochtige) rook...
Waterdruppels/moluculen laten geen zuurstof door, en als je toch al problemen hebt met het opnemen van zuurstof (wat bij astma vaak het geval is), dan is een verkleining van het longoppervlak door water niet echt fijn.

René
Vincent_ikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2007
Laatste: 15-3-2011
Berichten: 26
3-9-2007 23:07

calipso schreef:

dust. schreef:

meestal is er na een uurtje ofzo wel genoeg rook door de bezoekers zelf de zaal ingeblazen als er gerookt mag worden sneaky :V
Zo had ik er laatste eentje,

Die vroeg mag de rook af. Ik zeg natuurlijk, als iemand daar last van heeft. Maar ze rookte zelf als een ketter.

Sorry dat ik dan mischien een beetje lomp ben. Maar dan gaat die rookdoos mooi weer aan. Ik vind niets zo misselijk als dat. Klagen over een rookmachine terwijl je er zelf één bent..
ook een keer "last" van gehad
meneer zat te kuchen telkens als de rookmachien een fractie van een seconde aanging en naar dat ding te wijzen terwijl hij zelf de ene na de andere sigaret opstak!:P
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-9-2007 00:25

Patrick Beuken schreef:

Ook op goed (!) genomen foto's staat het veel mooier.
Dat zeker. Het oog wil ook wat...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
4-9-2007 10:38
Ja ik ken het probleem. Heb je net een nieuwe rookmachine ( Jem pro 2000 ) mag je hem niet gebruiken omdat er mensen lopen te zeuren dat er zoveel rook is. Het is juist een mooi effect rook dat geeft juist beetje extra aan je show vind ik.

Waar ik ook een hekel aan heb als je aan het einde van de avond je spullen wil opruimen er allemaal van die dronken mensen gaan lopen kloten en lekker lomp doen.
Geen idee hebben hoe duur het apparatuur wel niet kost en hoeveel moeite je daar voor gedaan hebt. Ik heb zelfs al eens een vechtpartij mee gemaakt dan moet je zeker opletten anders slaan ze jou apparatuur helemaal kapot.
Shake It!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-7-2024
Berichten: 9473
4-9-2007 10:42

Sound by Ghost schreef:

allemaal van die dronken mensen gaan lopen kloten en lekker lomp doen. Ik heb zelfs al eens een vechtpartij mee gemaakt dan moet je zeker opletten anders slaan ze jou apparatuur helemaal kapot.
Dat zit voor een gedeelte toch in de toon die de muziek maakt als je deze mensen aanspreekt op hun gedrag....
Maar ja das ook weer een stukje ervaring wat je op moet doen.

Je zou eens een aovndje met een portier moeten meelopen om te zien hoe hij de tent rustig weet te houden.
En dan heb ik het wel over zo'n portier die niet de mentaliteit heeft van eerst rammen en dan praten happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj ThomasStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 29-8-2010
Berichten: 83
4-9-2007 12:23
Wij hadden eens een geluidstechnicus die een PA kwam verzorgen.
Hij kwam en zag dat er te weinig bassen stonden. Wij dus speciaal 4 extra bassen gaan halen, deze geplaatst, maar NIET aangesloten.
De geluidstechnicus was zeer tevreden (hij merkte niets razz :p ) laugh :D
If House Is A Nation, I Wanna Be President!
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
4-9-2007 15:53
Ik heb genoeg ervaring met verschillende feesten ik draai ook al een paar jaartjes met mijn drive-in. Ja vecht partijen kunnen altijd ontstaan maakt niet uit wat voor muziek je draait ( gedeeltelijk wel natuurlijk ) maar als mensen eenmaal wat drank op hebben dan "kan het nog wel eens mis gaan" gelukkig heb ik er bijna nooit last van.

Maar zo aan het einde van de avond vind ik het wel heel vervelend als je niet even rustig je spullen veilig kunt opruimen omdat er dan allemaal van die mensen met een slokje teveel op rond gaan lopen. Je moet ze constant waarschuwen.
Shake It!
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
4-9-2007 19:57
wij wachten meestal bij de show waar ik mee ga half uurtje dan is iedereen weg. dan gaan we afbreken en heb je nergens last van.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
4-9-2007 20:21
Ergernis on stage: afgelopen weekend.

Bandje speelt, drumstel zakt van ellende in elkaar. Ik sta FoH te mixen dus de zanger richt zich tot mij en roept door de mic dat het drumstel niet goed is. Dus ik haal m'n schouders op, in de veronderstelling dat hij wel zou begrijpen dat ik alleen de schuiver was en niet verantwoordelijk ben voor enige vorm van backline.

Maar helaas, de meest rare kreten kwamen over de FoH mijn kant uit. Het medische woordenboek kwam er nog net niet aan te pas.

Dus bandje maar gewoon verder laten spelen, dat krijg je met low-budget festiva en low-budget bands.

In het verleden vergelijkbare dingen meegemaakt, maar toen was het gewoon schuif van vocaal dicht en speel maar verder over je monitor. Verrek dan ook maar...
Vergeet niet te lachen
MdsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2006
Laatste: 14-4-2017
Berichten: 74
4-9-2007 22:14
waar ik me al meerdere malen aan heb geergerd is dat mensen(vooral ouders) zijken dat het zachter moet maar dan ook echt zacht.
was laatst bij een tuinfeest aan het draaien we zouden tot 1 uur draaien en daarna een achtergrondmuziekje opzetten
maar om 12 uur komen ze al zijken dat het zachter moet dus gaat het wat zachter. 5 minuten later komen ze weer aankakke ... ja het is nog veel te hard hoor. dus zeg ik nou dan mag u nu het geluid zelf zachter zetten totdat u het goed vind. dus doen ze dat, staat het geluid zo zacht dat de koptelefoon erbovenuit komt shut up :X
dan heb ik zoiets van ik pak me spullen en ben weg want je hoord toch helemaal niets meer

jullie ook wel eens meegemaakt razz :p ?

groeten kevin
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)