Forum > Off-Zone

Ervaring met providers en website's maken...

(62 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-7-2003 10:18

Dré schreef:

Het is gewoon dat de gemiddelde gebruiker een dikke n00b is ;-)
Oftewel: de gemiddelde gebruiker kon zichzelf een hoop werk besparen als hij het met Frontpage doet/had gedaan...

Niet dat ik daar niet eentje van was, haha... sad :( wink ;) happy :)
Don_PinguStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2003
Laatste: 7-3-2005
Berichten: 10
12-7-2003 21:06

Hebebe schreef:

Ik heb mijn website nu staan op de server van protagonist. En heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Kosten: 69 Eur (ex btw)
30 MB schijfruimte,
1 mySQL database,
Php, SSL
Je kan direcotry's aanmaken, en die beveiligen met wachtwoord, en nog veel meer.

Om de prijs en service hoef je het niet te laten laugh :D
Zit ook bij protagonist. Hebben inderdaad goeie service voor het geld! Heb wel al wat downtime meegemaakt, maar ze beweerden elke keer dat het probleem niet bij hen lag. Overigens denk ik niet dat ze er veel aan zouden kunnen doen, servers staan volgens mij in de VS. Verder gaat het ftp-en heel soms verschrikkelijk traag. Wij betalen wel 40 euro of zo meer per jaar voor IP based hosting ipv. virtueel domein (is nodig om SSL te kunnen gebruiken). Je mag ook .htaccess files gebruiken.

Bekijk www.macho-nl.nl maar eens (qua inhoud niet echt interessant, zeker zonder login) Is website van chirurgenmaatschap waar ik niet al te veel voor betaald wordt, maar goed, daar heb ik MIJN service dan ook aan aangepast :)
Alles in gewone html-editor (Bluefish, geen WYSIWYG) en graphics in Photopaint / GIMP. De code is nogal rommelig :) Ben alles nu om aan het zetten naar mysql (is toch iets veiliger en vooral overzichtelijker).

Die beveiliging van directories is wel leuk om mee te spelen, maar niet geschikt als het echt veilig moet zijn. Een veilige site met shared hosting is eigenlijk gedoemd om te mislukken. Maar ja, als de klanten niet willen ophoesten voor een dedicated server (zou ook wat overkill zijn), is dat hun probleem.

PS: zet een linux (of eender welke unix variant) kenner naast een windows kenner... Die eerste krijgt toch veel meer klaargespeeld :) Zeg niet dat windows totaal nutteloos is (is leuk om af en toe wat op te surfen en Unreal Tournament te spelen :P), maar de prijs/prestatie verhouding is toch echt lachwekkend, en dat is er met de prijs van XP niet beter op geworden. MS hanteert belachelijke winstmarges.
blah
Don_PinguStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2003
Laatste: 7-3-2005
Berichten: 10
12-7-2003 21:22
Nog even:

Zelfs de eerder vermelde randdebielen kunnen nu linux installeren! Probeer maar eens een recente Red Hat / Suse / Mandrake te installeren. Gemakkelijker kan bijna niet (en goedkoper al helemaal niet). Vrees echter wel dat dit tot een nieuwe generatie linux-noobs kan leiden, die panikeren als ze voor het eerst een shell zien, als er dan toch eens iets misgaat.
blah
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
14-7-2003 14:49
Mmm... na de wijze berichten ga ik denk ik dus toch voor Frontpage. Tenminste, dat denk ik...

Verder:
Allemaal héél erg bedankt voor de berichten!
En heeft iemand npg tips of opmerkingen, plaats ze hieronder!

MVG Edie :-)
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
14-7-2003 19:42
Opmerking; waarom toch altijd dat MVG onder je naam. (7 van de 10 van je post's in dit topic hebben dat). Als je dat echt iedere keer wilt zeggen frot het dan in je quote. Dré heeft hier laaste ook all een topicje aan gewijd.

P.s. Misschien is dit iets voor "The Great (Summer) Cleaner"?
Maar dat is MIJN mening...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
14-7-2003 21:52

Roytje schreef:

P.s. Misschien is dit iets voor "The Great (Summer) Cleaner"?
Daar het nogal veel werk is om IN ieder bericht de boel te verwijderen, verwijder alleen hele berichten happy :)
en dan nog alleen berichten die niets bijdragen.

En dat is toch wel een erg forse straf voor dit "vergrijp".
Maar je het wel een beetje gelijk.

Dus Edy als je dit leest, we begrijpen dat je ons vriendelijk wilt groeten, maar dat hoef je er niet aldoor bij te zetten.
We zijn bekenden onder elkaar wink ;)
En als je het er dan graag onder hebt, zet het dan in je quote.
Bespaard ook weer typewerk.
MVG Tom laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BerthusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 9-7-2011
Berichten: 56
14-7-2003 23:16
Toch denk ik edie dat je beter een leuke HTML cursus op internet kan volgen...
Dit is een heel makkelijk te volgen cursus en je leert er al een hoop van home.concepts-ict.nl/~michael1/ Je weet dan al meer van je pagina en je hebt er ook meer lol van... Want nu heb je iets dat je echt ZELF hebt gemaakt. Voor school MOESTEN wij in kladblok een site maken (leer je namelijk meer van) er gaat dan wel ene hoop werk in zitten, maar het is echt leuk, als de computer gewoon doet wat jij intypt. Plus je kunt je site altijd goed doorzien.
...site is trouwens www.waldrakkers.tk, ljkt wel erg kinderachtig maar dat mag voor de carnaval.. en qua HTML is ie niet zo kinderachtig...

Maar ja het is gewoon zo: iedereen vind de manier die hij zelf gebruikt de beste, maar ik weet wel zeker dat je aan kladblok meer plezier beleeft!!!

Groetjens
©2011
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
14-7-2003 23:20

Tom schreef:

Dus Edy als je dit leest, we begrijpen dat je ons vriendelijk wilt groeten, maar dat hoef je er niet aldoor bij te zetten.
We zijn bekenden onder elkaar wink ;)
Haha, oké! wink ;)

Berthus schreef:

Maar ja het is gewoon zo: iedereen vind de manier die hij zelf gebruikt de beste, maar ik weet wel zeker dat je aan kladblok meer plezier beleeft!!!
Mm... ik zit nog erg te twijfelen: ik denk dat je in Kladblok werkelijk alles kan maken, in Frontpage betwijfel ik het een beetje. Maar stel ik heb een site gemaakt op m'n computer, hij is geupdated en staat op het world wide web, en dan huppa, computer gecrasht... alles weg, op internet staat de site dan nog wel, maar moet ik dan alles opnieuw maken of kan ik de pagina's van internet halen en zo weer verdergaan?
FriezStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 28-5-2007
Berichten: 13
15-7-2003 00:24
Je kan zo alles van je host op internet afhalen.
Neem van mij aan, ga gelijk aan de gang in kladblok want als je later verder wil met scripting talen als PHP/ASP dan kom je niet echt ver als je de door frontpage geschreven html code niet snapt =]

[edit]
www.dizgo-shows.tk en www.planet.nl/~thjmv000/portfolio/index.php heb ik gemaakt.
[/edit]
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
15-7-2003 11:44

Friez schreef:

Neem van mij aan, ga gelijk aan de gang in kladblok want als je later verder wil met scripting talen als PHP/ASP dan kom je niet echt ver als je de door frontpage geschreven html code niet snapt = schreef:

[edit]
www.dizgo-shows.tk en www.planet.nl/~thjmv000/portfolio/index.php heb ik gemaakt.
[/edit]
Mmm... mooie site! Echt mooi gedaan!

Verder heb jij ook alweer gelijk. Ik raak een beetje in de war... Want als je zelf alles maakt in Kladblok snap je tenminste wat je gedaan hebt en waar alles staat. Ik heb wel eens in Frontpage geprobeert, is ook gelukt, maar er staat zeer veel onnodige scripts in. Mmm... tja... toch kladblok dan maar denk ik... razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)