Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 233 van 345)
Moderator(s): Dré
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
24-6-2007 18:05

René Eppink schreef:

Kan ik me wel voorstellen. Gezien zijn andere apperatuur ook vrij compact is kan ik me heel goed voorstellen dat hij dit kistje ook compact wil houden. Door het plat plaatsen van de mixer ben je geen (imho nog steeds onnodige razz :p ) ruimte kwijt.
Klopt helemaal wink ;) Inmiddels is er een Soundcraft GB2/24 onderweg. Deze gaat wel gewoon schuin in de kist, en komt ook een nette opmaat gemaakte kist bij. En die tafel staat van zichzelf, gelukkig, al schuin.. Bij dit soort kleine tafetjes, mits ze niet te hoog geplaatst zijn, vind ik het beetje overdone. Maar dat is persoonlijk.

De compacte PA is over een paar maandjes ook niet meer zo compact, ik hoop dan een setje RCF 4PRO 6001 topkasten erbij te hebben..

@Martijn: Nou je het zegt.. Hij had beter geplaatst kunnen worden in het amprack topic. (Hoewel dit nou weer geen amprack is...)
Soms..
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
24-6-2007 19:31
ik vind mixer die plat ligt fijner werken omdat je een goed overzicht hebt en je naar mijn idee makkelijker een fader open schuift (dit zal alleen mijn eigen gevoel zijn). maarja ik denk dat het vooral uitmaakt hoe schuin je hem zet want er is schuin en er is schuin razz :p
tja wat zou ik hier nou neerzetten
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
17-7-2007 16:21
1 x bewerkt. Laatst door Martijn op 25-1-2008 21:47
Zo, weer een tussenstandje van mijn kant. Laatste tijd wel nog wat kistjes gebouwd, alleen weinig zin en tijd gehad om foto's te posten. Bij deze dus weer.

Tijdje terug al foto's gepost van twee mixercases, een met en een zonder zijvak. Van de kist met zijvak heb ik nu ook de beloofde foto's met mixer erin:
Klik
En de andere

Verder ook nog 4 3HE kistjes gemaakt, waarvan 1 met enkele deksel en de rest met voor- en achterdeksel.
1
2
3

Daarnaast ook nog een kistje getikt voor een setje JB Systemt Puma's. Zijn dezelfde apparaten als de oude Bat ones van Showtec.
1
2

En tot slot 2 cases waarvan de ene voor 4 SCX600's is, en de andere voor 4 Destroyers. Vanwege schuimtekort ( ashamed :$ ) mist bij de SCX kist nog 1 strook schuim, en is de Destroyerkist nog niet klaar. (Dus ook geen foto's van de binnenkant, die volgen nog)
Voorkant
Voorkant veraf
4 Geremde wielen per kist
Van de bovenkant gezien

Dit waren ook de enige kisten die met HD profiel zijn gemaakt. Er komen nog wel 2 identieke kistjes bij, echter als stolpmodel voor 2 headjes. (Wens van de klant om zo'n grote kist te gebruiken ivm head op deze kisten kunnen stapelen.) Op de foto's kan het trouwens lijken alsof de kisten niet even hoog zijn, maar dat komt doordat er in de ene kist 50kg scan zit op zacht gras, en de andere leeg is.

Verder zometeen weer wat kisten uittekenen, komt weer een rijtje aan. In ieder geval gezorgd dat er weer wat beslag is. De voorraad begint ook ergens op te lijken.

Edit: links aangepast.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-7-2007 16:44
Jammer van het 'extra werk', maar dat gladde profiel is wel errug sjiek (hint... wink ;))

Mooie kistjes wederom!
Light Image
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
17-7-2007 18:19
Ik vraag me af hoe handig dat hoge zijvak zo dicht naast de knoppen is.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
17-7-2007 19:10
Hele nette kisten dat ten eerste!
Alleen zou ik de mengtafelkist een stukje dieper hebben gemaakt en er meteen een kabelgoot + harting (o.i.d.) in hebben gezet, scheelt heel wat inprikken.

Misschien handig voor een volgende keer wink ;)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
17-7-2007 19:13
Ook nog voorgesteld, maar de klant wilde dit zelf zo. Tja, in dat geval... Doghouse hoefde ook niet.

Last hebben van het vak naast de mixer valt opzich nog mee, zit sowieso een stuk schuim tussen en zo mega hoog is ie niet. Bovendien zitten er niet zoveel knoppen aan de rechter kant.

@Jeroen; zal wel kijken hoe ik dat ga regelen. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
17-7-2007 23:09

JeroenVDV schreef:

Jammer van het 'extra werk', maar dat gladde profiel is wel errug sjiek (hint... wink ;))

Mooie kistjes wederom!
Voor eigen gebruik idd niet noodzakelijk vind ik, maar ik wilde dat graag omdat ik het, net als jij, wel een beetje erg veel mooier vind razz :p

Mooie kistjes? zekerss! duurt effe, maar dan heb je ook wat, hè Martijn? Gna gna laugh :D wink ;)

...en nu ze klaar zijn, heb ik godv..... geen tijd om op te halen... angry
Alles komt goed....
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
17-7-2007 23:15

Malle Pietje schreef:

...en nu ze klaar zijn, heb ik godv..... geen tijd om op te halen... angry
Haha..Martijn hoop dat een grote stalling hebt, kan nog wel een tijdje duren voordat ze weg zijn laugh :D
Zonder gein, zijn mooie kistjes.
Nu ook via de .eu te bereiken.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
18-7-2007 00:04

Malle Pietje schreef:

Mooie kistjes? zekerss! duurt effe, maar dan heb je ook wat, hè Martijn? Gna gna laugh :D wink ;)
En dan scheelt 't nog dat het snelservice was want anders... laugh :D

Ruud_schepers schreef:

Haha..Martijn hoop dat een grote stalling hebt, kan nog wel een tijdje duren voordat ze weg zijn laugh :D
Zonder gein, zijn mooie kistjes.
Ik heb inderdaad niks te klagen qua ruimte. Geen megaloods, maar gewoon een fijn eigen plekje in de schuur. Helaas te weinig ruimte voor een mooie formaatzaag. sad :( Maar wat kistjes extra kan ik nog wel kwijt, scheelt ook dat het op wielen staat.

Dat gezegd hebbende; momenteel 19 scans, 8 flowers, 5 lichttafeltjes waaronder 2 serieuze en nog een hele hoop andere kneut staan. Ik krijg het net aan in alle hoeken en gaten gestopt, maar moet niet veel meer worden. razz :p
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)