Forum > PC related Forum

Voorbeluisteren met pc 4.1 kaart, Hulp nodig

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Blizzard747Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-6-2007
Laatste: 9-8-2007
Berichten: 4
28-6-2007 21:25
Beste leden, hierbij een vraagje:

Ik heb dus het programma virtual dj

img78.imageshack.us/img78/5069/virtualdjfr6.png

en dit zijn mijn pc aansluitingen van mijn geluidskaart (4.1 denk ik)

img266.imageshack.us/img266/2302/dsc00563cd1.jpg

Ik had nu graag geweten hoe ik deze 2 combineer om met het programma virtual Dj voor te beluisteren, dus zodat ik door mijn koptelefoon andere muziek hoor dan door mijn boxen, ik heb hier denkik geen 2 geluidskaarten voor nodig, omdat dit een 4.1 is, en heb genoeg uitgangen, ik heb ook vanvoor nog een uitgang voor micro en hoofdtelefoon, ik had nu graag geweten waar ik mijn hoofdtelefoon en waar ik mijn boxen moet inpluggen, ( mss kan iemand het omcirkelen en zeggen wat waar moet ) en mss wat uitleg geven hoe ik dit instel in virtual dj, als iemand mij hiermee kan helpen zal ik die persoon heel erg dankbaar zijn ;-)

alvast erg bedankt iedereen!
hulp nodig! zie topic
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
29-6-2007 08:22
1 x bewerkt. Laatst door Sonic boom op 29-6-2007 10:06
Kijk eens in het configmenu, daar kun je de uitgangen toewijzen, configmenu zit bovenin.

check dit ook eens, gaat over Cue, maar Cue is Vdj met een numarkskin.

In het configmenu staat trouwens een verwijzen naar een 5.1 kaart, ik weet niet of dit uitmaakt, moet je even op het Vdj forum vragen anders.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Blizzard747Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-6-2007
Laatste: 9-8-2007
Berichten: 4
29-6-2007 09:19
bij mij staat bij config 4.1 kaart :s
hulp nodig! zie topic
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
29-6-2007 09:36
Selecteer eerst bij outputs dat je wil voorbeluisteren en wilt afspelen. ("headphones" optie dus)
Selecteer daarna 4.1 kaart.
Daarna zet je je koptelefoon op "rear" (even proberen welke channel dat is) en je uitgang op "front".
Ram je koptelefoon achter in het zwarte gaatje, de master prik je in het goede gaatje.

Je kan eventueel proberen om master op "rear" te zetten en de uitgang op "front", en vervolgens kijken of je koptelefoon-uitgang aan de voorkant z'n werk doet.
Blizzard747Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-6-2007
Laatste: 9-8-2007
Berichten: 4
29-6-2007 12:03
ik heb bij config 3 keuzes van output channels

1) Master: Front output/Headphones: Rear output

2) Master: Rear output/Headphones: Front output

3) Master: Front output/Headphones: Center output

nu weet ik niet wat ik waar moet insteken in mijn pc en wat ik moet aanduiden van deze 3, en hoe ik het moet instellen dat bijv. het linkerpaneel van programma voor boxen is en rechter voor hoofdtelefoon ( voorbeluisteren )
hulp nodig! zie topic
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
29-6-2007 17:00

blizzard747 schreef:

ik heb bij config 3 keuzes van output channels

1) Master: Front output/Headphones: Rear output

2) Master: Rear output/Headphones: Front output

3) Master: Front output/Headphones: Center output

nu weet ik niet wat ik waar moet insteken in mijn pc en wat ik moet aanduiden van deze 3, en hoe ik het moet instellen dat bijv. het linkerpaneel van programma voor boxen is en rechter voor hoofdtelefoon ( voorbeluisteren )
Front output is de gewone groene achter
Rear output is de zwarte achter

Wat de uitgang is die voor op je pckast zit weet ik zo niet, ik denk ook een groene front uitgang.

Dus kies optie 2.
Duw je versterker in het zwarte gaatje en je koptelefoon in het groene gaatje (eventueel voorop proberen, anders achterop, achterop moet zeker werken) en je bent klaar.

Wat ik niet helemaal kan volgen van je is dat je linkerkanaal voor de boxen wil en rechterkanaal voor de koptelefoon.
Als je een skin gebruikt met mixer, dan selecteer je met de (bij de standaard skin: "basic:internal mixer" ofzoiets) pfl knop op welk kanaal door je koptelefoon komt (knop zit bij de fader).
Met de schuiven die afgebeeld zijn regel je het volume van de spelers. Links omhoog en rechts omlaag is linker kanaal op de boxen, rechter kanaal niet. Allebei omhoog is dat ze allebei over de boxen komen, en links omlaag en rechts omhoog dan hoor je alleen rechts over de boxen.

edit:
Een foto zegt meer dan 1000 worden zegt men,
klik1
de schuiven aangewezen door de blauwe pijlen regel je het volume van het kanaal mee.
de knoppen aangewezen met de rode pijlen gebruik je om te kiezen welk kanaal op de koptelefoon komt.
Zorg even dat je een goede skin hebt met een mixer, de skin die ik hier gebruik heet basix:internal mixer en is een standaard skin met mixer. Verder heb ik hem wel aangepast dat de bpmcounters en dat display onleesbaar zijn aangezien ik daar toch geen fluit aan heb...

En klik2
Stel dit maar precies zo in als ik hier gedaan heb, (alleen bij de geluidskaart kan het zijn dat bij jou geen soundmax staat)

Dan sluit je de koptelefoon op groen aan en de boxen op zwart.
Blizzard747Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-6-2007
Laatste: 9-8-2007
Berichten: 4
1-7-2007 19:46
wat ik ook probeer vanvoor, vanachter, zwart, groen rear/front, ik blijf alles horen zowel door mijn boxen als door mijn koptelefoon en de volumewijzertjes bovenaan als ik bijv koptelefoon helemaal naar links zet dus normaal uit, gaat zowel boxen als koptelefoon uit, en als ik master uitzet gebeurt er helemaal niets en blijven zowel boxen als hoofdtelefoon spelen :s help mij!
hulp nodig! zie topic
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
2-7-2007 14:27
Maak eens een screenshot van je instellingen, en leg eens duidelijk uit hoe je het nu aangesloten hebt.
Ergens doe je iets fout. Want als ik het precies zo doe als ik hier uitleg dan werkt het gewoon zoals het zou moeten.

Je hebt je koptelefoon rechtstreeks in de ene geduwt, en de speakers (met versterker ertussen?) rechtstreeks op de andere?
Tomo-92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-10-2009
Laatste: 21-10-2009
Berichten: 1
21-10-2009 12:30
Hey,

Ik heb hetzelfde probleem...
Als ik mijn boxen in de zwarte plug, en de hooftelefoon in de groene plug,
hoor ik alleen maar muziek via de hoofdtelefoon.
Andersom hoor ik alleen maar via mijn boxen.

Wat kan ik hieraan doen ik heb alle instelling van virtual dj 6.0 geprobeerd.

Alvast bedankt..
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
22-10-2009 18:57
Even dit topic doorlezen. wink ;)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)