Forum > Geluid

Djm-600 of de djm-3000

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
8-7-2003 18:50
Ga voor de djm600 en niet de 3000, de 3000 heeft namelijk geen sampler. Vind ik leuk om erin te hebben. Bovendien als je techno draait (??) en je gaat eens ergens draaien heb je veel kans dat er een djm600 staat (waar jij lekker op ingedraait bent dan wink ;) )

Groetjes
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
FewtureStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 2-11-2003
Berichten: 19
8-7-2003 18:52
De crossfader op een Apollo is idd VCA. Het is leuk dat het ding nooit meer kapot kan, maar wat moet ik ermee als ik het ding niet kan gebruiken?

Ik heb 3 p[ioneers onder mn handen gehad..alle 3 erg soepel.

En geloof het of niet, maar toen mijn Apollo uit de winkel kwam gingen de faders al stoef. De Apollo's van nu hebben dezelfde faders als de XTC (althans, ze zien er hetzelfde uit) en die gaan juist weer heel erg licht. De Alps CP-K's in mijn Apollo gaan ook erg (lees: extreem) licht, maar die heb ik er wel later in gezet. De standaard faders van mijn Apollo zijn echt prut dingen. Gelukkig hebben ze dat veranderd toen. Als ik weer ff een digicam heb zal ik er eens wat piccies van schieten (van de faders).

Hier een onduidelijke pic van mijn Apollo:


De witte faders zijn cp-k's, de faders die het meest links zitten zijn apollo faders zoals die nu in een apollo zitten en de faders meest rechts zijn de faders die er standaard inzaten (ja er mist er eentje ja, kapot uiteraard). Alle faders kraken als de ziekte behalve de CP-K's :S
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 19:00

Fewture schreef:

De crossfader op een Apollo is idd VCA. Het is leuk dat het ding nooit meer kapot kan, maar wat moet ik ermee als ik het ding niet kan gebruiken?

Ik heb 3 p[ioneers onder mn handen gehad..alle 3 erg soepel.

En geloof het of niet, maar toen mijn Apollo uit de winkel kwam gingen de faders al stoef. De Apollo's van nu hebben dezelfde faders als de XTC (althans, ze zien er hetzelfde uit) en die gaan juist weer heel erg licht. De Alps CP-K's in mijn Apollo gaan ook erg (lees: extreem) licht, maar die heb ik er wel later in gezet. De standaard faders van mijn Apollo zijn echt prut dingen. Gelukkig hebben ze dat veranderd toen. Als ik weer ff een digicam heb zal ik er eens wat piccies van schieten (van de faders).

De witte faders zijn cp-k's, de faders die het meest links zitten zijn apollo faders zoals die nu in een apollo zitten en de faders meest rechts zijn de faders die er standaard inzaten (ja er mist er eentje ja, kapot uiteraard). Alle faders kraken als de ziekte behalve de CP-K's :S
Desondanks lees ik overal (waaronder je eigen posts) dat Pioneer mixers regelrechte ruk kwaliteit faders hebben. En ik heb nooit van iemand gehoord die standaard Apollo faders k*t vind, behalve jij dan..
Ik blijf erbij, geef mij maar die Apollo. ALs ik korte faders wil en het geld interesseerd me niet, zou ik voor een Vestax of een Ecler gaan en een losse effect bak erop gooien.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-7-2003 19:03
Dateq heeft in het verleden meer dan eens getoond dat ze best wel eens een keertje van fadermerk wisselen (soms wisten ze ZELF niet meer wat erin zat). Het zal me dus niets verbazen als ze dit tegenwoordig nog wel eens doen...

1 remedie: Opentrekken vóór aankoop.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FewtureStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 2-11-2003
Berichten: 19
8-7-2003 19:14

Dré schreef:

Dateq heeft in het verleden meer dan eens getoond dat ze best wel eens een keertje van fadermerk wisselen (soms wisten ze ZELF niet meer wat erin zat). Het zal me dus niets verbazen als ze dit tegenwoordig nog wel eens doen...

1 remedie: Opentrekken vóór aankoop.
Dateq heeft destijds zelf een actie gehad dat je gratis (of voor weinig) je faders kon laten vervangen voor andere omdat ze zo slecht waren. Uiteraard wist ik daar toen niks van.

Over het opentrekken; zou jij dat doen? ik koop een mixer bij jou en jij maakt hem open? Dan zou je echt een van de weinigen zijn denk ik.
Als je btw een Dateq 8 koopt zitten er standaard CP-K's in. Die faders..man man..dat zijn de allerbeste faders die je kunt krijgen, punt uit. Kosten wel een aardige duit maar dan heb je ook wat. De pioneer faders zijn erg brak, maar zijn dan ook niet zo duur. En als je de mixer koopt met in het achterhoofd dat die faders niet goed zijn dan is het ook niet zo heel erg.

Edit:
Veel erger is een mixer kopen waarvan je denkt dat het topspul is en het niet zo blijkt te zijn :(
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 19:23

Fewture schreef:

Dateq heeft destijds zelf een actie gehad dat je gratis (of voor weinig) je faders kon laten vervangen voor andere omdat ze zo slecht waren. Uiteraard wist ik daar toen niks van.

Over het opentrekken; zou jij dat doen? ik koop een mixer bij jou en jij maakt hem open? Dan zou je echt een van de weinigen zijn denk ik.
Als je btw een Dateq 8 koopt zitten er standaard CP-K's in. Die faders..man man..dat zijn de allerbeste faders die je kunt krijgen, punt uit. Kosten wel een aardige duit maar dan heb je ook wat. De pioneer faders zijn erg brak, maar zijn dan ook niet zo duur. En als je de mixer koopt met in het achterhoofd dat die faders niet goed zijn dan is het ook niet zo heel erg.

Edit:
Veel erger is een mixer kopen waarvan je denkt dat het topspul is en het niet zo blijkt te zijn :(
Wist absoluut niet van die fader wisseling in Dateqs. Eigenlijk zou je daar best pissig over mogen worden als je dan toevallig een dure Dateq hebt gekocht en de faders zijn ruk.
Maar vind het eigenlijk schandalig dat je bij Pioneer en met die prijsklasse sowieso zo snel je faders moet vervangen.
Bedoel je trouwens met niet zo dure faders voor de Pioneers weer dezelfde ruk faders als dat ze standaard hebben? Want dan kun je natuurlijk aan de gang blijven..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FewtureStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 2-11-2003
Berichten: 19
8-7-2003 21:28
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 9-7-2003 00:26
Je blijft aan de gang idd.. Dat is het grote nadeel van de pioneer (voor mij dan). Wat de mogelijkheden zijn tot betere faders weet ik niet. Misschien dat Dre daar wat over kan zeggen.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 22:04

Fewture schreef:

Je blijft aan de gang idd.. Dat is het grote nadeel van de pioneer (voor mij dan). Wat de mogelijkheden zijn tot betere faders weet ik niet. Misschien dat Dre daar wat over kan zeggen.
We wachten af. Overigens zou ik vanwege die shit faders echt nooit voor Pioneer gaan als ik nu iets zou kopen, maar dan wat ik al zei eerder voor Ecler of Vestax als je dan toch 60mm wil. Oh ja, en Rane schijnt ook mooi spul te hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-7-2003 22:54
Volgens mij zaten die faders waar fewture het over heeft ook in mijn LPM7.2 van orgine.

Ik heb ze maar alvast ff schoon geborsteld en een beetje gevet zodat als ik straks mijn eigen LPM7.2 weer terug krijg die meteen terug kan zetten en die honky tonky shang hai faders er uit kan tyfen die er nu in zitten (zijn ook XTC faders happy :) )

En ik vind de oude dateqs trouwens ook fijner werken dan de nieuwe qua PFL e.d.
Maar das een persoonlijk iets.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-7-2003 22:57
Er zijn ook P&G faders voor de DJM600 te krijgen hoorde ik laatst. En de faders van de 600 zijn al een best beetje beter en iets makkelijker te vervangen als bij de 500.

Ik moet hem nog steeds niet maar dat is omdat ik er al zoveel heb zien sneuvelen en er zelfs al 1 heb zien smeulen aan de binnenkant omdat ie iets te slecht geventileerd werd. Nee doe mij dan maar zo'n simpele dateq.

En mensen die toch kicken op effecten -> De tascam X9 vind ik zelf van een betere kwaliteit als de pioneer en hij kost hetzelfde (of iets meer).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)