Forum > Geluid

De Behringer B-1520 Pro of de wharfedale evp-s15

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
17-6-2007 13:34

jm-light schreef:

Dus als ik het goed begrijp heeft geen nut om kleine line arrays in een zaal neer te hangen voor het geluid,
als je voor een zaal van 1500 man staat.

want deze feesten krijg ik steeds meer en ik huur nu geluid in.
Hmm, hoe komt het toch dat ik dit niet helemaal serieus neem. Zou het komen doordat je in je openingspost advies vraagt over 2 verschillende topjes die bestemd zijn voor maximaal een man of 200? Wat wil je nou een sub-top (of sub-mid-high) combinatie of wil je je budget 20 keer zo groot maken en voor een line array systeem gaan?
Maarten
P.S. Als ik je een advies mag geven over de vraag die je oorspronkelijk stelde in dit topic. Een sub-mid-high combo gaat niet helemaal lekker werken. In ieder geval niet met de speakers die jij aangeeft. Hou het gewoon bij sub-top en verdubbel je stack eventueel. Dat komt je geluid en je power ten goede.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Jm-lightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2007
Laatste: 10-10-2008
Berichten: 11
17-6-2007 20:12
maar er zit niet zon haast bij,
dus ik kijk even lekker rond,
mischien koop ik wel helemaal een nieuwe set,
en dan het setje wat ik nu heb voor kleinere feesten ofzo.
een goede sound is vet
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-6-2007 21:35

jm-light schreef:

Maar ben op zoek naar goede kasten.
en extra power.
Wat huur je nu bij?
Mag toch aannemen dat dat voldoet aan je eisen.

Martin.
kvm entertainment
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 384
17-6-2007 23:14

Maarten-square schreef:

Hmm, hoe komt het toch dat ik dit niet helemaal serieus neem.
Je bent niet de enige hoor...
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
18-6-2007 00:50

jm-light schreef:

maar er zit niet zon haast bij,
dus ik kijk even lekker rond,
mischien koop ik wel helemaal een nieuwe set,
en dan het setje wat ik nu heb voor kleinere feesten ofzo.
Dit is niet echt een antwoord op de vragen hé... Misschien moet je even de tijd nemen om de reacties die je krijgt door te lezen, en eens rustig beschrijven wat je nu op dit moment eigenlijk wil weten of hebben. Je posts komen bij mij over alsof je iemand bent die het zo groots mogelijk ziet, en eigenlijk niet echt weet waar het op staat. Noem het een vorm van fantasme... Dit is niet negatief bedoeld, maar probeer toch even duidelijk te formuleren wat je wil!
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Jm-lightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2007
Laatste: 10-10-2008
Berichten: 11
18-6-2007 18:27
Ik zie het niet zo groot in.
Maar wil wel wat groter worden. En ben daarom ook wat informatie aan het inwinnen.
Zodat ik weet wat het beste is. Vandaar de vraag tussen de behringer of wharfedale.

Ik denk dat ik toch voorlopig geluid bij blijf huren en een leuke set erbij kopen.
Want ik heb ook wel dubbele boekingen. Dus dan heb ik twee redelijk goede setjes voor mijn eigen.

en dan de grotere feesten gewoon wat geluid bij huren.

Ik huur nu geluid in van master en soms HK
ben over beide zeer te spreken.

Ik ben er nu zelf ook er achter gekomen dat ik soms iets te hard van stapel loop.
vandaar soms mijn mindere vragen.

Mijn excuses hiervoor en ik zal voortaan goed opletten met de vragen.
en anders ga ik eerst eens is lekker wat lezen over diverse dingen.
een goede sound is vet
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
18-6-2007 21:56
Lijkt mij een prima plan. En als je daarna nog vragen hebt kan je die natuurlijk altijd stellen!
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
5-10-2007 17:32
En als je nu 2 evp-15's vergelijkt met 1 JBL JRX-25?
De specs zijn ongeveer gelijk, maar je hebt met de evp's wel 100 watt meer en een extra 2" hoorn. Dus, je zou denken dat die 2 evp's samen beter zijn dan 1 JRX? Iemand enig idee?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
6-10-2007 08:19

sntho0 schreef:

je hebt met de evp's wel 100 watt meer
Dus? Zegt helemaal niks!
en een extra 2" hoorn.
Echt niet! Een 2 inch compressiedriver kost enkele keren het bedrag dat een EVP-15S (of hoe dat ding ook mag heten) kost. Dit is gewoon een 1 inch (throat diameter) driver.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
6-10-2007 10:21
Als ik jou was zou ik voor uitbreiding van deze set gewoon voor Wharfedale gaan. Het zijn prima speakers met een volwaardig geluid. Als ik jou was zou ik echter eerst wat subjes bij halen, later wat topjes (of als het budget er is alles tegelijk).
Beginnen met extra toppen heeft tot gevolg dat je straks sub tekort komt, en dan moet je de toppen terugdraaien, en dan is het dus niet nuttig om er 2 ipv 1 per kant te hebben.
Wat je ook kan doen is nu twee toppen kopen en die fullrange laten draaien. (krijg je dus een stack van sub-fullrange-top). Koop je er dan later subs bij, dan verander je dat weer naar 2xsub/2xtop per kant.

Eventueel kun je dan een tweede set bouwen van Behringer of JBX (of een van de vele andere merken die er zijn).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)