Forum > Newbie Forum

Behringer VMX 300 probleem met op PC aansluiten.

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
SamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2007
Laatste: 3-1-2017
Berichten: 15
12-6-2007 19:35
Hee mensen, ik heb dus vanochtend m'n behringer vmx 300 ontvangen en meteen geprobeert op de computer aan te sluiten, nu. 9 uur verder.. begin ik een beetje gek te worden. Want ik heb dus alle posts over 'mixer op pc aansluiten' gelezen maar het lukt gewoon niet.. dus ik dacht, laat ik het maar is op het new-line forum proberen..

Even voor de duidelijkheid: Ik wil dus alleen op me pc mixen met m'n mixer niet opnemen ofzo, gewoon mixen.

Wat ik heb gedaan: Ik heb een tulp stekkertje naar minijack van channel 1 LINE naar de line out van m'n geluids kaart gedaan.
Ik heb een tulp stekkertje naar minijack van channel 2 LINE naar de line out van m'n geluids kaart gedaan.
en ja is niet echt verder van belang maar m'n computerspeakers komen dus ook uit line out van m'n geluidskaart.

WAT DOE IK FOUT? shocked 8O voor de duidelijkheid een foto van m'n behringer vmx 300 of er niet iets uit staat ofzo?

img339.imageshack.us/img339/8046/img8552rl4.jpg

(de knopjes van PFL, XPQ en TALK ON staan uit maar door de flits lijken ze aan te staan)

en een foto van hoe de minijacks in m'n geluidskaart zitten:

img520.imageshack.us/img520/1143/img8554az2.jpg

en een foto van hoe de tulp stekkertjes in de mixer zitten:

img260.imageshack.us/img260/7886/img8553el9.jpg

Wie kan me helpen?

bvd, Sam
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
12-6-2007 19:38
al eens aan gedacht dat je de master out van de mixer moet gebruiken om geluid uit je mengpaneel te krijgen? laugh :D

PS: Probeer de macro functie eens uit van je camera, worden deze foto's een stuk scherper van!
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
SamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2007
Laatste: 3-1-2017
Berichten: 15
12-6-2007 19:42

Dj pacific schreef:

al eens aan gedacht dat je de master out van de mixer moet gebruiken om geluid uit je mengpaneel te krijgen? laugh :D
ja de booth toch? een tulpje naar de line in?
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
12-6-2007 19:53
Dat kan om via de computer het geluid via de computerboxjes aan te sluiten.
Dit stond niet in de openingspost vermeld, vandaar mijn (ietwat lullige) opmerking.

Heb je al eens geprobeerd die boxjes (of iets anders wat geluid produceert) rechtstreeks op de uitgang aan te sluiten? Kreeg/krijg je dan geluid?
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
SamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2007
Laatste: 3-1-2017
Berichten: 15
12-6-2007 20:13
even proberen.. ik heb nu dus de booth main uitgang rechtstreekst aangesloten op de speakers.. en nu?? waar moet channel 1 in?
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
13-6-2007 01:00
Wat dacht je van je mixer aansluiten op je line-in, en de speakertjes op de line-out... sneaky :V

Dus van je mixer af naar dat BLAUWE rondje op je geluidskaart (zie ik die daar nog vrij zijn?) sneaky :V shocked 8O (zelfs de roze was een optie).

Dan zorgen dat je mixer uitstuurt (master open ed).
Zorgen dat je pc afspeelt wat hij ontvangt (rechtermuis op het speakertje rechtsonderin op je scherm, en daar in de volumeregeling je line-in open zetten.

Je speakertjes op de groene aansluiting achterop, en je volume van je speakertjes open draaien.

Heb het maar even snel neergekwakt, hoop dat je er zo uit komt. Zoniet, dan hoor ik het wel, leg ik het even stap voor stap uit.

Suc6! wink ;)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Bjorn1979Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2006
Laatste: 18-7-2020
Berichten: 9
13-6-2007 01:16
Zoals ik het begrijp wil je geluid van uit je pc mixen via je mengpaneel.

Dan sluit je het als volgt aan:
Line 1 out vanuit pc naar line 1 in van je mengpaneel, Line 2 out vanuit pc naar line 2 in van je mengpaneel.
Je speakers sluit je aan op de Out A van je mengpaneel.

Zorg dat je de schuiven van line 1 en 2 van de mengpaneel open hebt staan net zoals de Gain knop erboven.
Want wat mij vooral opvalt aan de eerste foto is dat de Gain knop dicht staat.
Ook zorg je dat de knop Out A open staat. Zorg ook dat je op je pc de Line 1 en 2 out aan hebt staan en dat het
programma wat je dus gebruikt de juiste geluidskaart geselecteerd heeft en dat ook hier de kanaal indeling goed staat.

Als het goed is moet het nu werken.

Afz Bjorn1979
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
13-6-2007 10:06
Sam had mij al toegevoegd op msn (...), maar ik heb hem kunnen helpen, zoals op de eerste foto te zien stond de eq op -32 en de gain dicht, ja dan doetdienietzoveel.

Er is nu dus wel geluid door de koptelefoon, geluid uit de master wou die weer via de computer horen. Ik weet niet of dit ondertussen al gelukt is.
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
SamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2007
Laatste: 3-1-2017
Berichten: 15
13-6-2007 21:55
ok nou dat lukt dus allemaal nu wel, nu heb ik dus een probleempje met het aansluiten van de mixer aan de computer. (met pacific had ik het met me mp3 speler geprobeerd)

Het zit zo: ik heb dus de booth out op de speakers aangesloten nou komt gewoon geluid uit enzo.

Channel 2 gaat naar het zwarte gaatje (line out) in me geluidskaart (creative 5.1 SB Live! series)

Channel 3 gaat naar het groene gaatje (line out) in me geluidskaart waar dus normaal me speakers op aan staan gesloten.

Ik start Traktor DJ Studio en gebruik deze settings

img129.imageshack.us/img129/7127/traktorht4.jpg

Ik krijg nu alleen geluid uit Channel 3 en niet uit channel 2, als ik de snoertjes omdraai van channel 2 en 3 (dus channel 2 in groen en channel 3 in zwart) dan doet channel 2 het alleen maar.

Wie kan me helpen?
Bjorn1979Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2006
Laatste: 18-7-2020
Berichten: 9
13-6-2007 22:20
Volgens mij moet bij Deck A Left en Right allebei hetzelfde ingevuld staan.
Wat bij Deck A Right staat moet volgens mij ingevuld worden bij Deck B Left en Right.

Anders krijg je volgens mij geen stereo geluid uit 1 van de kanalen.

Afz. Bjorn1979

Terug naar forum Reageer (zonder quote)