Forum > PC related Forum

Handdee-SA (PPC) Spectrum Analyzer

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
9-8-2005 00:01
Hallo,

Bij mijn zoektocht naar software voor mijn PDA, heb ik de Handdee-SA Spectrum Analyzer (shareware) gevonden. Leek me wel handig.

Ik heb het geïnstalleerd en het werkt zover ik kan zien.
Nu is mijn vraag, in hoeverre zijn de gegevens betrouwbaar van dit software pakketje voor de PDA? Het microfoontje in een PDA kun je nou niet echt een meetmicrofoon noemen.
Misschien heeft iemand van jullie hier ervaring met dit pakketje.

Als het WEL goed werkt, zou dit voor elke DJ een machtig tooltje kunnen zijn.

Demoversie Download (werkt maar 60 seconden shocked 8O )
Sound Test Files Download

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
9-8-2005 22:01
Leuk idee (zal het zelf eens testen).

Hoe weten of het nauwkeurig is? Door het te vergelijken met een FFT analyser waarvan je weet dat het (binnen bekende marge) nauwkeurig is.

Als ik tijd heb zal ik het bij mijn PDA eens vergelijken met m'n minirator/minispl combinatie (een behoorlijk nauwkeurig meetsysteem).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
4-6-2007 01:49
Hallo Dré,

Ben je er ooit nog aan toegekomen om de Spectrum Analyzer te testen?
Lijkt me nog steeds een zeer handig tooltje, als hij tenminste een beetje te "vertrouwen" is.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Dj-dStandaard Lid
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
4-6-2007 02:33
KNIP

Edit: Ik dacht dat het net zoiets was als de Klark Teknik DN6000
DréAdministrator
4-6-2007 13:49

Webbie schreef:

Hallo Dré,

Ben je er ooit nog aan toegekomen om de Spectrum Analyzer te testen?
Lijkt me nog steeds een zeer handig tooltje, als hij tenminste een beetje te "vertrouwen" is.
Probleem is dat de betrouwbaarheid afhangt van de kwaliteit van de ingebouwde microfoon (en die is bij elk PDA type weer anders). Ik zal vanavond eens kijken of ik het progje indertijd nog gedownload had (nu werkt de link niet meer namelijk)
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
4-6-2007 13:51
Directe ZIP-link
Light Image
Dj-dStandaard Lid
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
4-6-2007 14:45

Dré schreef:

Probleem is dat de betrouwbaarheid afhangt van de kwaliteit van de ingebouwde microfoon (en die is bij elk PDA type weer anders).
Damn dan had ik het wel goed.

Ik had in mijn post hierboven eerder gepost dat het dan toch nooit nauwkeurig kon wezen omdat de microfoon in de pda's nooit zo'n vlakke frequentie response kan hebben/heeft.
WebbieStandaard Lid
4-6-2007 15:15
Hallo,

dj-d schreef:

Ik had in mijn post hierboven eerder gepost dat het dan toch nooit nauwkeurig kon wezen omdat de microfoon in de pda's nooit zo'n vlakke frequentie response kan hebben/heeft.
Maar misschien wel net goed genoeg om snel "live" even wat te checken, en eventueel de probleemgebieden even recht te kunnen trekken met wat EQ.

Maar vooralsnog, meten is weten, en in dit geval word het dus een vergelijk met de behoorlijk duurdere meetapparatuur/software.
Misschien valt de afwijking 100% mee, wie weet.

Daarom ook mijn eerdere vraag.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
4-6-2007 16:00

dj-d schreef:

Kort door de bocht had je gelijk (maar bijna vergelijkbaar met de opmerking dat alle kleuren zwart zijn als je je oogleden maar dicht genoeg bij elkaar plaatst ;-)

Ook al is de microfoon zo onnauwkeurig als het maar kan, zolang zijn verloop over tijd een beetje stabiel is kun je met de fouten van die microfoon prima leven (gewoon inkloppen in een correction sheet; gebaseerd op toetsing aan een echt goed RTA systeem). Alleen kan dat dus alleen betrouwbaar voor het type PDA waarvoor die correction sheet geschreven is.

Nu heb ik een HTC P-3300. Dus als ik een sheet schrijf voor die PDA dan kunnen anderen met zo'n PDA mogelijk ook behoorlijk nauwkeurig met zo'n systeempje werken (zonder het zelf te ijken). Maar bij andere PDA's (of als blijkt dat het verloop van het microfoontje onacceptabel is dan heb je ook niets aan deze "eenmalige ijkmethode".

Uhm... Ik hoop natuurlijk wel dat dit proggie overweg kan met een correction sheet? Webbie???

Overigens gebruik je dit soort systemen juist NIET om te kijken rond de uiterste frequenties die het microfoontje aankan (je wilt vaak juist weten wat er tussen 200 en 5k gebeurt).
WebbieStandaard Lid
4-6-2007 17:10
Hallo Dré,

Dré schreef:

Uhm... Ik hoop natuurlijk wel dat dit proggie overweg kan met een correction sheet? Webbie???
In het programma zelf zeer zeker niet, maar misschien op "bestands-niveau" wel. Zal het even checken als ik straks thuis ben.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)