Forum > Newbie Forum

vermogen?

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 15-3-2008
Berichten: 6
1-6-2007 21:51
ben van plan een setje te kopen 2 ev eliminator kw subs en twee ev eliminator I DE.aangestuurd door 2 q66 versterkers van ev en een Behringer SUPER X PRO CX3400 (XLR). wat kan ik hiervan verwachten,draai voornamelijk schoolfeesten, tot hoeveel man is dit ongeveer te gebruiken?
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
1-6-2007 22:00
ik zou persoonlijk niet dat behringer x overtje nemen als de rest van ev is. shut up :X
we smelten de kazen!
JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 15-3-2008
Berichten: 6
2-6-2007 00:51
wat raad je dan aan.de set is zonder crossover deze had ik er zelf bij gezocht.
JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 15-3-2008
Berichten: 6
2-6-2007 01:03
had namelijk in gedachte dat het een geweldige set was, maar op een aantal formus word er over gesproken alsof het de b serie is van ev en je r tot 150 man leuk mee kan draaie en daar houd het op???
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-6-2007 14:38
1 x bewerkt. Laatst door Max op 2-6-2007 14:51
Beetje een vreemde set-up. Normaliter gebruikt men de KW sub alleen incombinatie met de Eliminator II toppen. Met deze set, mits fatsoenlijk versterkt kan je toch wel een mannetje of 250-300 op discovolume doen. De Eliminator i set daarintegen, die ik zelf ook gehad heb, is goed te gebruiken voor zo'n 150 personen op disco volume.

De eliminator serie van EV blijft natuurlijk wel in het budget segment, maar voldoet daarom niet minder. Ze staan in ieder geval hoger op de ladder dan de Force series.

Indien je twee versterkers gebruikt voldoet de Behringer CX2310 crossover ook prima. Wil je een stapje hoger kijk dan naar de EV Ace One of een DBX.
JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 15-3-2008
Berichten: 6
2-6-2007 14:47
dit zijn de toppen die ik bedoelde, dubbel 15 inch van ev eliminator.
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
2-6-2007 17:04
Een kameraad van me heeft ook eenzelfde setje als welke jij op het oog hebt alleen dan dubbel. Hij gaat er zelfs feesten mee af voor een goede 1000 a 1500 man maar mist dan toch vermogen in het hoog, de toppen kunnen de subs dan niet goed bijbenen.

Maar hier zal jij niet zo snel problemen mee krijgen lijkt me. Al met al denk ik dat dit een goede set is om mee te beginnen maar voor 150 man wel een beetje veel van het goede. Kijk dan eens naar de enkele serie Eliminator of Gladiator, ik denk dat dat setje een stuk netter is voor jou doelgroep. En bovendien stukken handbaarder.

Gr,
Derk
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
4-6-2007 02:26

Derkie schreef:

Maar hier zal jij niet zo snel problemen mee krijgen lijkt me. Al met al denk ik dat dit een goede set is om mee te beginnen maar voor 150 man wel een beetje veel van het goede. Kijk dan eens naar de enkele serie Eliminator of Gladiator, ik denk dat dat setje een stuk netter is voor jou doelgroep. En bovendien stukken handbaarder.
De topic starter geeft aan dat de set gebruikt moet gaan worden voor schoolfeesten.
Een beetje schoolfeest zit zo over de 150 man. Denk eerder tussen de 250 - ... man

Ik denk dat deze set, een beetje afhankelijk van de locatie het niet verkeerd zal doen voor disco's.
Het hoog/mid is hier en daar wat agressief (merk je toch neit met disco's) en het laag; ja. Dubbel 18 inch.
Ik mis echter wel wat punch in het geheel..

Ik heb zelf een beetje een dubbele mening over deze set. Zelf heb ik er vaak me gewerkt, en het verschilt toch echt zeer groot per locatie of de set wel of neit goed klinkt.
Op een veldje vind ik de set zeker wel beter klinken als in bijv een gymzaal, waar wonder boven wonder geen laag meer te bekennen was.

Heb je de set zelf al eens gehoord? Zo niet, probeer ergens te kijken of je de set in werkelijkheid kunt horen (misschien dat ik nog wel een adresje weet).
Ook wil ik zeker aangeven dat je neit teveel meot betalen voor deze set. Er zijn, voor de aanschafprijs van deze set (nieuw) veel betere set's te koop.

Ook zijn de q66 leuke versterkers, die hadden wij er ook altijd op staan. Echter wanneer je in een redelijk grote ruimte komt zit je bar snel in de clip.
Ze zijn echter wel stil, dit omdat de ventilatoren aan de achterkant zit.!
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
6-6-2007 01:42
Ik heb identiek dezelfde set gehad eliminator kw/eliminator i/2x s1200 dynacord/processor master vp2,later een ev dx38.

Basskasten zien er imposant lomp en groot uit,(zijn net kliko containers) maar het laag eruit valt wat tegen.
De wieltjes achterop braken het eerste weekend dat ik ze had al af,da's dus niks.

Toppen klinken ietwat agressief,maar met een goede processor/crossover is dit wel goed bij te regelen.

Zo'n 150 man gaat goed met deze set,daarna wordt het kielekiele.

Met een normale crossover was het geluid redelijk,later de dx38 er tussen gezet en ingeregeld,klonk het een heel stuk beter.

Conclusie: een redelijke set,maar het blijft de budgetreeks van ev,dat is er ook duidelijk aan af te zien,maar voor de gemiddelde amateur dj die wat meer wil,voldoet deze set prima.
Wat gooi je van de hoogste trap...
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
10-6-2007 01:13

foxy music] schreef:

Zo'n 150 man gaat goed met deze set,daarna wordt het kielekiele.
Dit is (zeker met deze set) zeer ruimte afhankelijk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)