Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 56 van 58)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
24-5-2007 19:49

Timmio schreef:

Ik zag iemand ook reageren dat ie alles met de pitch doet, dat kun je beter niet jezelf aanleren (afleren!), rete onzuiver en grote of juist kleine correcties zijn helemaal niet handig, dan gewoon met handje aan de platter en handje aan de pitch, gaat een stuk sneller (en veel oefenen).
Ik wil er ook even overheen vallen!!! Faderriden is juist het allermooiste op het gebied van beatmixen. Als je dat kan (helemaal op TT's zonder pitchdisplay) zit je aan de top qua techniek. Dit is de meest onhoorbare manier om te pitchen, helemaal als je geen mastertempo tot je beschikking hebt. En zoals hierboven al gezegd: als je een keer TT's tegenkomt met een slechte torque, dan ben je wat blij dat je jezelf hebt aangeleerd te faderriden.

Ik? Nee, ik beheers het niet, ik zwiep nog vrolijk aan de platters met de mastertempo aan.

Dat je het "rete onzuiver" vind zegt meer over jouw beheersing van de techniek dan over de techniek zelf.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
TimmioStandaard Lid
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 25-6-2008
25-5-2007 13:12

DannyK78 schreef:

Ik wil er ook even overheen vallen!!! Faderriden is juist het allermooiste op het gebied van beatmixen. Als je dat kan (helemaal op TT's zonder pitchdisplay) zit je aan de top qua techniek. Dit is de meest onhoorbare manier om te pitchen, helemaal als je geen mastertempo tot je beschikking hebt. En zoals hierboven al gezegd: als je een keer TT's tegenkomt met een slechte torque, dan ben je wat blij dat je jezelf hebt aangeleerd te faderriden.

Ik? Nee, ik beheers het niet, ik zwiep nog vrolijk aan de platters met de mastertempo aan.

Dat je het "rete onzuiver" vind zegt meer over jouw beheersing van de techniek dan over de techniek zelf.
Toch gek dat ik echt geen enkele grote DJ kan noemen die effe lekker platen gelijk zet door alleen met z'n fader te kloten (faderriden ook goed) ?

edit: euh ik weet niet of we het over hetzelfde praten nu, ik bedoel gewoon het gelijk zetten van een plaat die nog niet in de mix zit (want natuurlijk moet een plaat bij het gelijkzetten al goed staan, daar heeft Mutz natuurlijk gelijk in).
VoltcontrolStandaard Lid
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
25-5-2007 13:39

Timmio] schreef:

Toch gek dat ik echt geen enkele grote DJ kan noemen die effe lekker platen gelijk zet door alleen met z'n fader te kloten (faderriden ook goed) ?
Dan heb je nog wat te leren he!
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DannyK78Standaard Lid
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
25-5-2007 18:47
Ik doelde zelf op het tijdens het in de mix zijn gelijk houden van de platen. Om ze in de mix te krijgen heeft het weinig zin om te faderriden want dan heb je geen extra voordeel omdat je publiek dit toch niet hoort. Het heeft dus alleen zin als beide platen voor je publiek te horen zijn.

En dat grote namen het niet gebruiken wil niet zeggen dat het technisch gezien niet het allerbeste is. Er zijn genoeg grote namen die nog niet eens 2 keer dezelfde track zouden kunnen beatmixen. Je hoeft niet de perfecte techniek te beheersen om groot te worden in dit wereldje. Nogmaals, onzuiverheid ligt in dit geval echt niet aan de aard van de techniek.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
TimmioStandaard Lid
26-5-2007 13:38

voltcontrol schreef:

Timmio]Toch gek dat ik echt geen enkele grote DJ kan noemen die effe lekker platen gelijk zet door alleen met z'n fader te kloten (faderriden ook goed) ?

Dan heb je nog wat te leren he!
Ik had het volgens mij niet over mezelf, maar over grote DJ's ;)

DannyK78 schreef:

Ik doelde zelf op het tijdens het in de mix zijn gelijk houden van de platen. Om ze in de mix te krijgen heeft het weinig zin om te faderriden want dan heb je geen extra voordeel omdat je publiek dit toch niet hoort. Het heeft dus alleen zin als beide platen voor je publiek te horen zijn.

En dat grote namen het niet gebruiken wil niet zeggen dat het technisch gezien niet het allerbeste is. Er zijn genoeg grote namen die nog niet eens 2 keer dezelfde track zouden kunnen beatmixen. Je hoeft niet de perfecte techniek te beheersen om groot te worden in dit wereldje. Nogmaals, onzuiverheid ligt in dit geval echt niet aan de aard van de techniek.
Ja klopt, ik had effe gemist dat je het over gelijkzetten nadat hij erin zit, kan me dan ook vanwege dat het publiek het minder hoort, voorstellen dat je met de fader de plaat gelijk wilt zetten.

Maar ik blijf erbij dat je jezelf dit niet moet aanleren, het is ook een kunst om een plaat die al in de mix zit prima met de hand langs de platter te corrigeren zonder dat het publiek dit hoort, en als het het snelheidsverschil al zo groot is dat het publiek dit wel zou horen, dan mag je jezelf niet eens een dj noemen aangezien je die plaats tijdens het inmixen dus compleet fout qua snelheid inmixed.

Blijft ook een gewenning denk ik, en ondanks dat het misschien 'technische' het beste is, grote namen (trouwens ik kan serieus geen enkele dj noemen uit de lijsten die ik ken) faderriden niet, althans ik zou graag een filmpje als bewijs zien waar een dj met enige bekendheid dit doet?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
26-5-2007 14:42
Ik zie hier toch iemand die het mixen als doel zit in plaats van als middel om mensen aan het dansen te krijgen. En chips... Dan snap je er dus echt geen bal van ;-)
en als het het snelheidsverschil al zo groot is dat het publiek dit wel zou horen, dan mag je jezelf niet eens een dj noemen aangezien je die plaats tijdens het inmixen dus compleet fout qua snelheid inmixed.
DAAR dus. Om maar eens een stevige one-liner te gebruiken... Een slechte overgang duurt een paar seconden, een slecht nummer al snel minuten (al helemaal als de DJ niet op het idee komt om z'n verkeerde keuze dan maar niet de volledige lengte te laten draaien...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VoltcontrolStandaard Lid
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
26-5-2007 16:13

Timmio] schreef:

Ik had het volgens mij niet over mezelf, maar over grote DJ's ;)
Ik bedoelde dat er geonoeg grote namen zijn die wel (kunnen) faderriden. Ik had het ook niet over jou.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
TimmioStandaard Lid
28-5-2007 21:57

Dré schreef:

Ik zie hier toch iemand die het mixen als doel zit in plaats van als middel om mensen aan het dansen te krijgen. En chips... Dan snap je er dus echt geen bal van ;-)
en als het het snelheidsverschil al zo groot is dat het publiek dit wel zou horen, dan mag je jezelf niet eens een dj noemen aangezien je die plaats tijdens het inmixen dus compleet fout qua snelheid inmixed.
DAAR dus. Om maar eens een stevige one-liner te gebruiken... Een slechte overgang duurt een paar seconden, een slecht nummer al snel minuten (al helemaal als de DJ niet op het idee komt om z'n verkeerde keuze dan maar niet de volledige lengte te laten draaien...).
Uiteraard heb je gelijk (mag de meester van hier natuurlijk niet tegenspreken ;)), maar het blijft een combi, een energieke manier van mixen en een goede muziekkeuze is toch een ideale combi?
Lj_pinoStandaard Lid
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
28-5-2007 23:19

Timmio schreef:

Dré schreef:

Uiteraard heb je gelijk (mag de meester van hier natuurlijk niet tegenspreken ;)), maar het blijft een combi, een energieke manier van mixen en een goede muziekkeuze is toch een ideale combi?
Ja, maar er word gesuggereerd dat het superstrak mixen, met onhoorbare correcties een grote meerwaarde heeft, ten opzicht van wat minder strak mixen, met iets minder mooie correcties. Bovendien luistert er toch bijna niemand na, of ze horen het in ieder geval niet omdat ze er niet echt op letten... (als je er maar niet tever naast zit...) op een paar dj's of geluidstechnicussen die daar feest aan het vieren zijn na dan, en dat lijkt me niet zo een heel groot probleem.
Mr. EdieStandaard Lid
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
29-5-2007 21:41
Het ligt ook nogal aan het genre... Techno kan je welleens minuten in elkaar laten overlopen... Bij top40-meuk is een overgang van 5-20 seconden vaak al zat, dan is het niet zo'n ramp om er iets naast te zitten/te corrigeren..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)