Forum > Newbie Forum

Beginnen met DJ-en

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
12-5-2007 07:15
Hoi ik wil binnenkort een dj setje gaan kopen
Voor de mixer + cd-speler (ik ga geen vinyl draaien) en misschien nog iets wat je ertussen kan doen wil ik
ongeveer 400-500 euro uitgeven.

En mijn volgende vraag: ik zoek een goedkoop alternatief om het te laten horen alleen aan mezelf (omdat ik eerst in mijn huis ga experimenteren) dus dat hoeft niet duur te zijn. (dus niet gelijk super dure versterkers en boxen)

ik heb al gezocht naar andere van ditsoort topics maar of ik ben scheel of ze zijn er niet. (met mijn 2e vraag erbij dan)
een vriend van mij gam mij deze link:
https://www.marktplaza.nl/DJ-SET-MDJ-01-nieuw-THE-BIG-ONE-3280838.php [sry dat het geen new-line is wink ;) ]
en deze:
https://www.marktplaza.nl/Stanton-CM-203-CD-Mixer-Set-Ongebruikt-nog-in-de-doos-3188719.php

hij zei dat dit goed was. Maar mij lijkt het een setje wat snel kapot gaat. voor die prijs
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 569
12-5-2007 08:46

palmboompie schreef:

Hoi ik wil binnenkort een dj setje gaan kopen
Voor de mixer + cd-speler (ik ga geen vinyl draaien) en misschien nog iets wat je ertussen kan doen wil ik
ongeveer 400-500 euro uitgeven.

En mijn volgende vraag: ik zoek een goedkoop alternatief om het te laten horen alleen aan mezelf (omdat ik eerst in mijn huis ga experimenteren) dus dat hoeft niet duur te zijn. (dus niet gelijk super dure versterkers en boxen)

ik heb al gezocht naar andere van ditsoort topics maar of ik ben scheel of ze zijn er niet. (met mijn 2e vraag erbij dan)
een vriend van mij gam mij deze link:
https://www.marktplaza.nl/DJ-SET-MDJ-01-nieuw-THE-BIG-ONE-3280838.php [sry dat het geen new-line is wink ;) schreef:

en deze:
https://www.marktplaza.nl/Stanton-CM-203-CD-Mixer-Set-Ongebruikt-nog-in-de-doos-3188719.php

hij zei dat dit goed was. Maar mij lijkt het een setje wat snel kapot gaat. voor die prijs
Wil je een dubbele of 2x enkele cd-spelers?
19" mengpaneel?
Moet je ook nog speakers hebben?
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
12-5-2007 09:13
Voor zover ik het begrijp hoeft hij tot nu toe nog geen (dure) speakers te hebben... Alleen een goedkope oplossing zodat hij kan horen waar hij mee bezig is.
Computer Boxjes ?..
Het begint wat te worden..
MeneerlieftingStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 1-11-2009
Berichten: 20
12-5-2007 09:59
Ik denk ook dat computer boxjes perfect zullen zijn voor een beginnende dj. goedkoop en compact! laugh :D

Wil je een dubbele cd speler of 2 enkele?
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
12-5-2007 10:39

palmboompie schreef:

ik heb al gezocht naar andere van dit soort topics maar of ik ben scheel of ze zijn er niet. (met mijn 2e vraag erbij dan)
Zoeken op beginnende dj of beginnen of starten levert heel veel op, Zijn wel meer zoektermen voor te vinden aangezien er elke week wel iemand deze vraag stelt sneaky :V, gewoon effe goed zoeken en de juiste termen uitproberen, verder is er ook nog de webshop. wink ;)

palmboompie schreef:

een vriend van mij gam mij deze link:
https://www.marktplaza.nl/DJ-SET-MDJ-01-nieuw-THE-BIG-ONE-3280838.php [sry dat het geen new-line is wink ;) schreef:

en deze:
https://www.marktplaza.nl/Stanton-CM-203-CD-Mixer-Set-Ongebruikt-nog-in-de-doos-3188719.php

hij zei dat dit goed was. Maar mij lijkt het een setje wat snel kapot gaat. voor die prijs
Doe het voortaan even zo:
link 1
link 2
dan hoef je je namelijk eigenlijk ook niet te verontschuldigen dat je de links van een andere site neer zet, omdat ze niet direct in beeld staan. En het leest en helpt sneller voor diegenen op het forum.

Verder: geen van beide sets, je kunt er later niets mee, tenzij je alleen thuis blijft draaien. Verdiep je gewoon goed in wat er te koop is, en beslis dan wat qua budget mogelijk is.

Zelf zoeken leidt uiteindelijk tot het meest bevredigende resultaat wink ;)
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
12-5-2007 10:57
Ik heb even voor je in de webshop gekeken (had niks te doen razz :p)

Hier zijn 2 setjes waar je misschien wel wat aan hebt:

Set1
set2

Je kunt natuurlijk ook zelf iets samenstellen zoals:
2x DAP DS-2200S of 2x American Audio CDS-1

En dan als mixer bijvoorbeeld de American Audio Q-D6, Behringer VMX-200 of de Numark DM-1050.
Er zijn natuurlijk heel veel mixers te koop, ik noem er nu maar 3... Neem anders zelf eens een kijkje in de webshop.
Succes verder wink ;)
Het begint wat te worden..
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
12-5-2007 18:32
dubbele of 2 enkele maakt niet uit. dubbele vind ik wel wat handiger
19" mengpaneel zou ik niet weten wat dat betekent (ja zo'n noob ben ik)

en de speakers maakt inderdaad niet uit zolang er maar een redelijke koptelefoon bij zit..... (zoals in 1 van die set's)

en nog een vraagje:
als ik computerboxjes zou nemen (wel redelijke niet super flut dingen) zit die aansluiting dan wel op de mixer/cd-speler want die is heel anders dan die grote speakers!

en kan ik beter een set kopen
of cd-spelers en paneeltje apart.
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
12-5-2007 18:50
Ik zat (als ik zelf ga samenstellen) te denken aan:
2x DAP DS-2200S (NR 1)
JB-Systems Premium (NR 2)
American Audio HP-500 (NR 3) later koop ik een betere
Een vraagje over NR 1:
zitten de kabels om hem aan te sluiten op nr 2 ook erbij? zo nee welke heb ik nodig?
en kan ik beter deze 2 losse kopen of een dual zodat ik een betere mixer kan kopen?
Een vraag over NR 2:
Als ik zeg maar de 2 cd spelers op channel 1 en 2 aansluit. Is het dan handig om die 3e open te houden. Of kan ik dan beter een goedkoper alternatief doen met maar 2 kanalen. En heeft NR 2 genoeg mixing mogelijkheden. En wederom hier zitten de kabels erbij
Een opmerking over NR 3:
ik koop hier later een beter voor. Maar nu eerst even simpel

En mocht ik voor een set gaan dan doe ik :
Deze
of deze
en anders deze

al met al een boel vraagjes. commentaar/hints/tips alstublieft!
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
12-5-2007 18:51
maar die computerboxjes wil te toch gebruiken als monitor he , toch niet om mee te draaien shocked 8O (je weet maar nooit).
als het gewoon voor thuis is kun je ook deze nemen:

www.new-line.nl/v/9775

dan heb je voor 26 euro al 2 monitoren (zie goede revieuws), hier moet je dan nog een goedkope 50w versterker voor kopen en je bent klaar.
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
12-5-2007 19:14

olly schreef:

maar die computerboxjes wil te toch gebruiken als monitor he , toch niet om mee te draaien shocked 8O (je weet maar nooit).
als het gewoon voor thuis is kun je ook deze nemen:

www.new-line.nl/v/9775

dan heb je voor 26 euro al 2 monitoren (zie goede revieuws), hier moet je dan nog een goedkope 50w versterker voor kopen en je bent klaar.
ik wil ze niet gebruiken om te draaien.... maar qua geluid heb ik (tot nu toe) nog niet zoveel te eisen... en ook nog niet echt de ruimte. daarom wil ik pas als ik het kan goede dingen kopen qua geluid

ik wil echt niet een super iets voor het geluid ofzow wat is een kleine oplossing (aangezien ik dus niet zoveel ruimte heb)

oja hou die max 500 euro in de gaten!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)