Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 224 van 345)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
9-5-2007 12:32

Decolighter schreef:

Wat is handiger; een case maken voor 2 stuks of voor 4 stuks? Ik ben zelf een beginner op dit gebied en heb geen idee welke maat handig is.
Ik denk dat je hier zelf het beste antwoord op hebt.

Jij bent namelijk degene die het spul verhuurt/gebruikt, en dus weet in welke aantallen dat gaat.

- Vaak per 2 aan een paal geknoopt? Dan is per 2 in een kist handig.
- Vaak per 4 of meer aan een paal geknoopt? Dan is per 4 in een kist handig.
- Veel losse verhuur van 2 stuks? Per 2 in een kist is dan handig.
- Veel losse verhuur van 4 stuks of meer? Per 4 in een kist is dan handig.
Light Image
DecolighterStandaard Lid
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 28-9-2007
9-5-2007 13:06

JeroenVDV schreef:

Decolighter schreef:

Wat is handiger; een case maken voor 2 stuks of voor 4 stuks? Ik ben zelf een beginner op dit gebied en heb geen idee welke maat handig is.
Ik denk dat je hier zelf het beste antwoord op hebt.

Jij bent namelijk degene die het spul verhuurt/gebruikt, en dus weet in welke aantallen dat gaat.

- Vaak per 2 aan een paal geknoopt? Dan is per 2 in een kist handig.
- Vaak per 4 of meer aan een paal geknoopt? Dan is per 4 in een kist handig.
- Veel losse verhuur van 2 stuks? Per 2 in een kist is dan handig.
- Veel losse verhuur van 4 stuks of meer? Per 4 in een kist is dan handig.
Qua gewicht maakt het dus niet zoveel uit? :) Want ik heb zelf totaal geen idee of een kist van 115 cm lang niet te log en zwaar wordt .. Hij moet wel tilbaar blijven voor 1 persoon.

Overigens, nog een klein vraagje. Ik zie iedereen hier van die ronde bolhoeken gebruiken. Waar ik dan meteen aan denk .. is dat niet onhandig met stapelen als dezelfde maten precies boven elkaar komen? Of valt dat in de praktijk wel mee en heb je geen last van die 'bolle' hoeken?
JeroenVDVVIP Lid
9-5-2007 13:31

Decolighter schreef:

Qua gewicht maakt het dus niet zoveel uit? :) Want ik heb zelf totaal geen idee of een kist van 115 cm lang niet te log en zwaar wordt .. Hij moet wel tilbaar blijven voor 1 persoon.
Gewicht is natuurlijk wel stuk meer als er 4 ingaan dan wanneer er 2 ingaan.

Tilbaar voor 1 persoon. Tja, dan is 115 cm lang misschien niet i-de-aal?
Overigens, nog een klein vraagje. Ik zie iedereen hier van die ronde bolhoeken gebruiken. Waar ik dan meteen aan denk .. is dat niet onhandig met stapelen als dezelfde maten precies boven elkaar komen? Of valt dat in de praktijk wel mee en heb je geen last van die 'bolle' hoeken?
Bolhoeken bestaan er ook voor op de bovenkant van je kist in "stapelbare"-uitvoering (zit een "deuk" in waar de bolhoeken van de volgende kist invallen).

Persoonlijk vind ik kisten die NIET op wielen staan met platte hoeken het netst. Zijn over het algemeen de kleinere kistjes.
Light Image
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
9-5-2007 15:08
Wat zijn de vervoersmiddelen voor die dingen? Personenauto, bestelauto/bus, vrachtwagen/bakwagen, of misschien een combinatie van die 3? Bij personenauto en bestelauto moet het handzaam blijven, bij grotere vervoersmiddelen wordt het belangrijker dat het makkelijk te laden is. Veel bedrijven hebben daarom bijvoorbeeld kistjes van 60 cm breed, waardoor er precies 4 naast elkaar in een vrachtwagen passen.

@Jeroen:
Platte hoeken zullen misschien wat netter zijn ja. Maar een kistje met bolhoeken zal makkelijker bovenop een ander kistje te gooien zijn (ook minder kans op krassen enzo). 't heeft beide zijn charmes. wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
9-5-2007 15:13

René Eppink schreef:

@Jeroen:
Platte hoeken zullen misschien wat netter zijn ja. Maar een kistje met bolhoeken zal makkelijker bovenop een ander kistje te gooien zijn (ook minder kans op krassen enzo). 't heeft beide zijn charmes. wink ;)
Ik vind platte hoeken makkelijker stapelen. Kisten op wieltjes tip je toch vaak, dan zijn ronde hoeken fijn omdat je nog makkelijk kunt schuiven (ronde hoek > klein raakvlak)
Light Image
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
9-5-2007 15:56
Ben van plan om een kabelkist te gaan maken.
Enkel, wat zijn zo de gemiddelde afmetingen van een kabelcase?

Moet niet te groot zijn, ook niet te klein.

mvg
JeroenVDVVIP Lid
9-5-2007 15:58

marijn schreef:

Ben van plan om een kabelkist te gaan maken.
Enkel, wat zijn zo de gemiddelde afmetingen van een kabelcase?

Moet niet te groot zijn, ook niet te klein.

mvg
Hangt van je vervoer af, van je hoeveelheid kabels, etcetera.
Light Image
MarijnStandaard Lid
9-5-2007 16:01
Ben aan het denken welk model..
Zoiets ongeveer.

Grtz
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
9-5-2007 17:20
Standaardmaat voor zulke cases is 60*60*80. Overigens is dat alleen handig als je veel dezelfde kabels hebt. Schotten erin kan natuurlijk, maar smaller dan 20cm werkt sowieso niet echt handig meer. Voor bijvoorbeeld 100 meter schuko kabel zou ik een tussenmaatje pakken zoals 60*40*20(30).
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MarijnStandaard Lid
9-5-2007 17:52
Ja, maar 40cm op 60cm per kant (dus met schot) vind ik toch nog redelijk voor xlr & speaker kabels?

Grtz

Terug naar forum Reageer (zonder quote)