Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 48 van 219)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
24-4-2007 13:18

vanniekerk schreef:

Dan bekijken ze dus wat voor type wagentje je hebt of gaat het automatisch?
Stel dat je (in mijn geval) met een aanhanger en witte platen rijdt maar ook overbeladen bent. Kunnen ze dat ook checken?
De scanners kunnen bijna alles scannen.
Alles gaat razendsnel.
Aanhangers met grotere belading dan 750 kilo staan op eigen kenteken.
Op alle kentekens staat massa ledig gewicht en max belading. Rekent de computer in Leeuwarden automatisch voor je uit of je niet te zwaar bent.
Onder de 750 kilo mag je de witte plaat met kenteken van de auto erop doen.
Dan weet de kontrole het volgende:
max 750 totaalgewicht aanhanger, alsmede max ongeremd toegelaten aanhangergewicht van de auto.(want onder de 750 gaan ze er automatich vanuit ongeremd, zelfs al heb je geremd)
Want niet iedere auto mag ongeremd 750 kilo trekken.
Pas als alles in orde is krijg je geen boete.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
24-4-2007 13:28

Tom schreef:

Wijze tip
Dat wordt in mijn geval deze (zoveel mogelijk) proberen te omzeilen denk ik.
Ik denk dat mijn aanhanger wel wat overbeladen is. Ik heb geen E rijbewijs dus rij op witte platen. Technisch gezien is de aanhanger natuurlijk niet overbeladen maar voor mijn rijbewijs wel.

Ik gok het er altijd maar op, Moet wel zeggen dat mijn aanhanger er erg gelikt uitziet, wegbreekkabel goed in het zicht, Verlichting prima in orde en netjes gespoten. Niets doet dus vermoeden dat het hier om een oude aanhanger gaat waar wel eens wat mis mee kan zijn.
Althans, dat is mijn filosofie laugh :D Tot noch toe is het goed gegaan.
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-4-2007 14:12

JeroenVDV schreef:

Tom schreef:

Een berugt weegpunt lig bij de A4 bij schiphol, dat ding staat altijd aan...
dus daar maar omheen rijden?
Bij Woerden volgens mij ook.. Althans, daar had een collega destijds een "klein" probleempje laugh :D
Of ze altijd aan staan betwijfel ik, dan waren ik en andere collega bedrijven al wel de nodige keren aan de kant gezet gok ik zo. Die bij woerden rijden we best vaak overbeladen over en tot op heden (afkloppen shut up :X ) nog geen post oid gehad.

Waarom deze gekozen: heel simpel, universeel. Geloof me dat die bak wel es volgaat, een bus vind ik gewoon 10x niks qua laden voor een aantal sets. Dat past allemaal maar net an, je zit met uitstekende wielkappen en het ding wordt smaller naar boven toe. Leuk voor kleine dingen maar verder nee dankje. Een turbo setje met pak en beet 12 sub 6 top, infills en amping laad je zo in zo'n bakwagen, alles 2 hoog gestapeld houden en rollen maar. Moet er nog niet aan denken dat in een bus te gaan laden. Verder B rijbewijs omdat dan gewoon iedereen erin kan rijden, zeker met de vloeren is dat gewoon een must omdat er anders gegarandeerd problemen komen dat er op bepaalde momenten geen mensen met BE zijn. Het zijn gewoon te veel ritten en redelijk wat mensen die erin gaan rijden (sowieso een 6-tal die er het meeste in zullen rijden, waarvan ook niet iedereen BE heeft). Daarnaast in het achterhoofd houdende dat ik toch van plan ben een grote C-vrachtwagen te kopen leek mij die B-bakwagen de verstandigste keus. Moest ik dan weer transport tekort komen is die BE-wagen wel een grote kanshebber (of een gewone verlengde sprinter, daar past namelijk wel prima 24m² vloertje in mits een flinke ramp laugh :D ).

Het is een afweging die je maakt, en moet zeggen dat ik er zelf ook behoorlijk lang over heb zitten denken hoe of wat. Maar hoe dan ook kom je altijd wel ergens op een probleem uit. Nog een puntje van zo'n vaste BE-combi is dat je maar 80-90 mag. Als je dan redelijk wat ritten moet doen kan je dat een hoop tijd kosten die er soms niet is.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
24-4-2007 14:32

CyberDance schreef:

Verhaal over dikke bus
Hoe laden jullie deze bus? Gewoon met de laadklep of gebruiken jullie een oprijplaat? Gaat misschien ook best wat tijd in zitten, telkens die laadklep op en neer? En kan je in combinatie met deze sprinter de laadklep ook lekker "vol" zetten of past er niet veel op (gewicht natuurlijk)

Verder een hele mooie bus! Personeel heeft het goed bij je!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
24-4-2007 16:25
Laden in de loods doen wij meestal via de klep, als je met zijn tweeën bent kan de een zo ongeveer in de vrachtwagen blijven (tippen e.d.) en de ander kan met het kleppie op en neer (soms help je elkaar even).
Lossen via de klep doen we vaak alleen met zware dingen zoals topjes van 90kg (per 2 op dolly=180kg) en met lompe gevaartes zoals trusskarren, sommige mixers, cases met drumstel etc.

Op klus is het heel erg afhankelijk van plek, tijd die je hebt en natuurlijk ook de crew. razz :p
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-4-2007 19:13
Laden gaat hier ook grotendeels met de klep. Soms is een ramp sneller maar bij een bakwagen heb je wel al een flinke nodig om je niet helemaal suf te duwen. En dan moet dat ding dus ook altijd mee en dat past soms niet meer laugh :D .

Ledvloeren moet sowieso met de klep, collega vloeren bedrijf had bij de nieuwe bus het idee opgevat om een opklap ramp van een meter of 4-5 in te bouwen om zo het gewicht van de klep te besparen en dus een kilo of 500 meer te mogen laden. Slim, maar niet te doen. Inmiddelels zit er, een half jaar later, ook op die wagen een klep en is de ramp verdwenen razz :p

Met een goeie klep met anti-afrol beveiliging etc kan je verder ook best snel laden. Klepje van ons mag 750kg hebben dus hij kan ook al aardig vol. Combi met ramp maakt het natuurlijk compleet (kan je ook hoekje-om etc..)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DENNISWAGNERStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2004
Laatste: 29-11-2020
Berichten: 22
26-4-2007 10:40
Nog even over die weegpunten die wegen je ongeveer en kun je dus geen boete voor krijgen, je wordt van de weg afgehaald als ze er mee bezig zijn want dan staat er verder op een politieauto die je de weg wijst naar de weegbrug
See the Light - Feel the Beat
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
28-4-2007 10:35
Ik vervoer mijn spul in een VW Polo... Ik blijf het knap vinden dat het er elke keer in past shut up :X

auto 1
auto 2
auto 3
auto 4

opgebouwd:
Licht
Geluid
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
28-4-2007 11:31
Aan je achteruitkijkspiegel heb je alleen niet veel meer laugh :D

René
Dj merinosStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 22-8-2011
Berichten: 110
28-4-2007 12:38
een heele 3d puzzel om alles er in te krijgen razz :p
Revolution Rental

Terug naar forum Reageer (zonder quote)