Forum > Geluid

Denon DN-S1000 Disc Error

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
20-3-2007 13:12
Ik heb de ervaring dat cdspelers met cd-lades de cd's beter pakken/lezen.
De slikkers hebben er wat meer moeite mee (mijn ervaring geldt dan ook alleen voor denon).
De gebrande cd's van mij deden het in de dancing wel, lade speler, en thuis, 3000, niet, na vervanging van de rom-speler unit deden de cd-rommetjes het wel.
De speler/loopwerk in de 1000/3000/5000 zijn cd-rom spelers of dvd spelers, ik heb in mijn eigen 3000 de speler dan ook vervangen door een, orginele denon, nieuwe.
Het kan inderdaad, het dubbeltje op zijn kant verhaal, wezen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
20-3-2007 13:58
Ik heb destijds eens een mail naar Denon gestuurd omdat ik veel problemen had met het lezen van diverse cd's met mijn DN-D9000 die ik toen had.
Toen kreeg ik als antwoord dat de Denon cd spelers met veel extra snufjes op (effecten...) gebruik maken van cdrom of dvd drives en daardoor oa het lezen van cd's vaker problemen kan geven.
Nu heb ik al een tijdje een meer basic DN-4500 en deze leest dus mijn cd's veel beter dan de DN-D9000.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
20-3-2007 15:56
De D9000, S3000 en S5000 hebben een high speed IDE dvd-rom drive (nodig voor de alpha play feature) die vooral met copy protected cd's problemen heeft. NIET met fatsoenlijke cdr's, zoals mijn eigen 5000's alweer bijna 3 jaar bewijzen.

De D4500, D6000, S3500 en S1000 hebben allemaal hetzelfde loopwerk en dat is geen dvd rom-drive. Bij mijn weten hebben deze modellen niet meer problemen met copy-protected cd's dan welke andere speler dan ook (wat dus niet wil zeggen dat iedere copy protected cd probleemloos wordt gelezen, die ondingen moet je gewoon vermijden).

Heb je met één van al deze modellen problemen met eigen gemaakte cdr's, terwijl originele cd's wél worden gelezen, dan is óf het loopwerk stuk óf de cdr te ver buiten de specificaties. Het eerste kan je niet uitsluiten, maar ik zou toch maar beginnen eens kritisch naar je brandproces te kijken. Maar goed, dit begint een herhaling te worden...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
21-3-2007 08:46
Het is niet dat ik arrogant ben in de zin van "mijn CD's zijn perfect" o.i.d. maar het gaat hier om zéér veel verschillende CD's (zoals uit de test bleek).
Ik heb gister contact gehad met de dealer, ik mag de speler retourneren waarop deze gerepareerd zal worden.
Ook heb gebeld met iemand van DenonDJ die vertelde mij dat dit probleem hoe dan ook door Denon opgelost gaat worden, en wel binnen 10 werkdagen. Hij benadrukte dat probleem dit niet zo hoort.

Ik stuur de speler vandaag terug en dan maar afwachten.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
21-3-2007 12:01
Hoi Kees,

ik werk hier inmiddels al drie jaar met twee DNS1000's. Eén exemplaar had na 10 maanden gebruik hetzelfde euvel als jij beschrijft. Aanvankelijk af en toe een Disc Error, maar na enkele weken slikte hij geen enkele CD meer (origineel of gebrand). Overigens maakte het hier niet uit of de speler net was ingeschakeld of al de gehele avond speelde. Tijdens het euvel ging ook het inslikken en uitwerpen van de CD's allesbehalve soepel.

Speler weggebracht voor garantie en binnen 10 dagen de speler met nieuw loopwerk retour ontvangen, zonder verdere kosten. Tot op heden geen problemen. Het blijft techniek, en dus kan er altijd een foutje insluipen.
StephenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2002
Laatste: 30-1-2010
Berichten: 3
21-3-2007 12:47

Superkees schreef:

Het is niet dat ik arrogant ben in de zin van "mijn CD's zijn perfect" o.i.d. maar het gaat hier om zéér veel verschillende CD's (zoals uit de test bleek).
En volgensmij heeft het grootste deel van die merken die je gebruikt hebt geen vaste fabrikant waar ze inkopen. Dus het kan dan elke keer weer anders zijn. Gebruik een programma als Nero Infotool en kijk naar de Manufacturer ID. Een goede producent is bijvoorbeeld Taiyo Yuden. Plextor is eigenlijk altijd Taiyo Yuden en Verbatim soms ook. CMC is een grote producent die vaak matig scoort in tests.
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
3-5-2007 10:45
Zal mijn verhaal nog even afmaken;
Heb de Denon inmiddels terug gehad van de reparateur. Hij is gerepareerd en speelt nu stukken beter CD-R's af. Heb nog steeds af en toe een disc error, voornamelijk bij oude bekraste CD-R's als de speler een tijdje aan heeft gestaan. Maargoed dit zal aan mijn CD's liggen in combinatie met een wat gevoeliger MP3 loopwerk.

Er is nu in ieder geval prima mee te draaien! happy :)

De reperatie heeft in totaal 4 weken geduurd en betrof garantie-werk.

Bedankt voor de tips en hulp iedereen!
Mensen met vergelijkbare problemen; wellicht is het een idee om de speler ook na te laten kijken / repareren.
WolfkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 20-10-2008
Berichten: 6
5-10-2008 22:00
Mijn oprechte excuses om dit topic weer omhoog te kicken, maar ik vind het niet nodig om hier een nieuwe topic over te starten, en heb waarschijnlijk de oplossing voor de leden die (nog) hetzelfde probleem hebben.
Mijn dn1000 gaf na een 6 tal uren ook dezelfde foutmelding. zowel bij originele cd's alsook bij cd-r's. Persoonlijk vind ik het niet normaal dat de cd's die je uit de speler haalde (en dus speelde) heel warm waren angry
Na het ding opengedraaid te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat de spanningregelaar die tegen de behuizing opgeschroeft is, HEET wordt.
Ik heb dan maar besloten om een koellichaam tegen de behuizing op te monteren net achter de spanningsregelaar. Tussen de behuizing en het koellichaam heb ik ook een beetje koelpasta gedaan.

Ben nu al een 2tal maanden verder, en ik moet mijn 1ste disc-error nog krijgen. laugh :D Ik ben dus vrij zeker van dat de hitte die de spanningregelaar ontwikkeld de grote boosdoener is. sneaky :V (fabricagefout?)

Hoop da ik hiermee een aantal mensen mee geholpen heb.
- 2X DN1000 - RODEC MX180 - 2X Sl1200 mk2 - 2X BOSE 1800 - 2X BOSE 302 - 4X Bose 802
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
6-10-2008 10:27

wolfke schreef:

Mijn oprechte excuses om dit topic weer omhoog te kicken, maar ik vind het niet nodig om hier een nieuwe topic over te starten, en heb waarschijnlijk de oplossing voor de leden die (nog) hetzelfde probleem hebben.
Mijn dn1000 gaf na een 6 tal uren ook dezelfde foutmelding. zowel bij originele cd's alsook bij cd-r's. Persoonlijk vind ik het niet normaal dat de cd's die je uit de speler haalde (en dus speelde) heel warm waren angry
Héél warm is een relatief begrip en dus moeilijk te objectiveren. Als je je leven op de pool woont en hier naartoe verhuist dan zul je die 11 graden voelen als iets tropisch (terwijl wij het op dit moment toch echt koud vinden)...

Beter is dus om temperaturen te meten...

Waarom worden CD's warm:

1. Sommige apparaten zijn van binnen gewoon erg warm (en geven die hitte door aan de CD). Een warme CD op zich zegt dus nog niet zo veel.

2. Als een speler een CD niet goed kan lezen dan zal hij proberen de output van de laser aan te passen. Hierdoor kan de speler warmer worden (en dus ook de CD).

3. Als de speler het spoor niet goed kan volgen dan zal hij z'n tracking aanpassen. Hierdoor kan de speler warmer worden (en dus ook de CD).

Als een speler dus bij de ene CD wel warm wordt en bij de andere CD niet, kijk dan met HELE (hele) schele ogen naar die CD...

Als een speler bij alle CD's warm wordt dan kan het mogelijk zijn dat het loopwerk aan het einde van z'n leven is.

Als een CD speler consequent slechte CD's/CD-R's af moet spelen (en die dus net wel afspeelt zodat je als gebruiker weinig tot niets in de gaten heeft) dan kan dat stevige gevolgen hebben voor de levensduur van het loopwerk.
Na het ding opengedraaid te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat de spanningregelaar die tegen de behuizing opgeschroeft is, HEET wordt.
Daarom zit hij ook tegen de behuizing. Ook hier kun je trouwens een objectieve bepaling doen (dmv een thermometer...).
Ik heb dan maar besloten om een koellichaam tegen de behuizing op te monteren net achter de spanningsregelaar. Tussen de behuizing en het koellichaam heb ik ook een beetje koelpasta gedaan.
Zal in de meeste gevallen geen kwaad kunnen (hoewel je wel de thermische huishouding van het apparaat hebt aangepast en vaak niet kunt overzien wat verder de gevolgen zijn).
Ben nu al een 2tal maanden verder, en ik moet mijn 1ste disc-error nog krijgen. laugh :D Ik ben dus vrij zeker van dat de hitte die de spanningregelaar ontwikkeld de grote boosdoener is. sneaky :V (fabricagefout?)
De laser diode is (een beetje) gevoelig voor temperatuur. Dit betekent dat hij, zeker als hij EOL is, baat kan hebben bij een lagere temperatuur. Neemt niet weg dat de mogelijke oorzaak (slechte CD-R discs) wellicht nog steeds aanwezig is...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WolfkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 20-10-2008
Berichten: 6
6-10-2008 13:13

Dré schreef:

Héél warm is een relatief begrip en dus moeilijk te objectiveren. Als je je leven op de pool woont en hier naartoe verhuist dan zul je die 11 graden voelen als iets tropisch (terwijl wij het op dit moment toch echt koud vinden)...
Je vinger verbrand, dus zeker een temperatuur van meer dan 70°
Als een speler bij alle CD's warm wordt dan kan het mogelijk zijn dat het loopwerk aan het einde van z'n leven is.
Pas na een 5tal uren? Een loopwerk aan het einde van zijn leven na een 80tal uren gespeeld te hebben? Dan dacht ik dat de kwaliteit van Denon toch beter zou zijn...
Daarom zit hij ook tegen de behuizing.
Idd, voor de koeling, maar blijkbaar is dat toch niet voldoende...
Zal in de meeste gevallen geen kwaad kunnen (hoewel je wel de thermische huishouding van het apparaat hebt aangepast en vaak niet kunt overzien wat verder de gevolgen zijn).
Dat klopt, maar ik ben van mening dat het toestel beter wa koeler loopt, dan zo heet te laten lopen...
De laser diode is (een beetje) gevoelig voor temperatuur. Dit betekent dat hij, zeker als hij EOL is, baat kan hebben bij een lagere temperatuur. Neemt niet weg dat de mogelijke oorzaak (slechte CD-R discs) wellicht nog steeds aanwezig is...
Ook mee akkoord, ma heb de topics doorgebladerd, waar er info staat over het gebruik van cd-r; en daar staat veeeeel uitleg over het branden van de cd-r. en als ik de raad van de berichten opvolg, dan zou ik toch een behoorlijke cd-r moet hebben...(hoop ik)

In ieder geval, ik ben er mee geholpen. Als je cd-speler nukkig doet, laat er dan maar regelmatig nieuwe loopwerken insteken, en laat het eigenlijke probleem (de warmte en slechte cd'r) maar aanslepen. fabrikanten willen ook graag verdienen sneaky :V
- 2X DN1000 - RODEC MX180 - 2X Sl1200 mk2 - 2X BOSE 1800 - 2X BOSE 302 - 4X Bose 802

Terug naar forum Reageer (zonder quote)