Forum > Newbie Forum

volledige set

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
16-3-2007 18:14
Ik heb misschien nog wel iets voor je:

Setje bestaat uit:

- 2X K-115
- Palladium P-1200
- 4HE flightcase
- DAP connectiepaneel (ACU 2)
- 1HE blindpanel
- 2X 10m Speakonkabel

€550

Plug&play

RV
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
16-3-2007 18:50
Ik neem even aan dat je met niets begint. In dat geval zou ik eens kijken naar de volgende dingen:

In 19" formaat:
Mixer: Reloop RMX-50 (€299,-). Een leuke budget mixer met de nodige inputs. Geschikt voor inbouw in een 19" rack.
Of JB Systems Beat 6 (€212,-). Dit toestel is een stukje goedkoper, maar is kwalitatief ook wat minder. Echter beide mixers zijn prima toestellen voor hun prijs.
CD spelers: Numark CDN-35 (€399,-). Een prima CD speler voor het geld. 2x Seamless loop per loopwerk, True instant start en anti shock geheugen.
JB-Systems CD-670 (€370). Ook een prima speler voor het geld. Qua features nagenoeg gelijk aan de Numark CDN-35. Dit model is wat nieuwer, vandaar dat informatie over dit toestel wat moeilijker te vinden is.
Numark CDN-22 (€269,-). De goedkoopste speler. Eigelijk niet bedoeld om professioneel mee te draaien vanwege het ontbreken van True Instant Start. Maar voor het simpel opzetten van plaatjes is het een prima speler.

Tabletop formaat:
Mixer: Reloop RMX-40 (€239,-) of de JB Systems Beat 4 (€159,-). Beide spelers zijn nauw verwant met de twee eerder genoemde mixers. Ze zijn wat goedkoper, maar ze hebben minder kanalen en zijn niet in te bouwen in een 19" rack (er zijn wellicht wel oren voor te krijgen/maken).

CD spelers:
JB-Systems CD-200 (€292,-) en de American Audio CDI-300 (€299,-). Op het oog zijn deze spelers identiek, op de kleur na. Alle dingen die je nodig hebt om lekker plaatjes te kunnen draaien zitten erop: anti shock, true instant start enzovoorts. Wellicht zijn er nog wat software verschillen, maar dat weet ik niet zeker: ik heb nog nooit met één van de beide spelers gewerkt.
Een ander alternatief is de Numark Axis-4 (€239,-). Deze speler is in feite de tabletop uitvoering van de Numark CDN-35. Ofwel, een erg leuke basis speler waarmee je een tijdje vooruit kunt. Geen fratsen en een leuk prijsje.

Doe daarbij een DAP Palladium P1600 versterker (€349,-) met DAP K115 (2x €185,-) luidsprekers (of de DAP K115a zonder extra versterker). En dan heb je een aardig setje staan. Microfoon kun je een simpele voor pakken, Sennheiser E815 of E825.
EQ en processing klinkt heel leuk, maar zal er gezien het budget niet in zitten.

Afhankelijk van de configuratie kom je tussen de €1350,- en de €1600,- uit, exclusief kabels. Tweedehands kijken kan je een hoop geld schelen. Zeg een 40 tot 60 procent (gemiddeld, afhankelijk van de staat en leeftijd van de apparatuur). Met soortgelijke apparatuur zou je dus rond de 1000 euro kunnen blijven.

Er slingeren nog wel wat bruikbare spullen rond op het forum:

Gebruik anders de uitgebreide zoekfunctie even om wat speakers en een versterker te vinden.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
RaphaelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2007
Laatste: 2-4-2007
Berichten: 10
16-3-2007 19:00

renevanh schreef:

Raphael schreef:

DAP is mij sterk afgeraden door iemand..
Dat is zeker weer zo'n semi pro die vind dat je veel geld moet uitgeven?

Ben zelf een beginner en heb 2x DAP K115. Die missen wel wat bas moet ik zeggen, en daarom heb ik er twee subjes onder gezet (zelfbouw van een vriend).

Mijn budget was misschien iets groter (maar niet zo groot dat ik twee DAP K115 nieuw kon kopen), maar een redelijk budget moet je toch hebben.

Wat de laptop betreft: Zelf gebruik ik een extern USB kaartje (Creative Live! 24 bit). Met de juiste software (gebruik zelf Tplayer) werkt dat best fijn, maar ik gebruik het enkel om volledige nummers te spelen. Mixen e.d. doe ik met m'n CD spelers.
Als je persee met die iPods wil werken, ga dan voor zoiets. Is niet extreem duur, en lijkt me veel handiger dan met die ipods rotzooien. (actie geldig tot 15 maart... net een dag te laat razz :p)
Je hebt nog steeds geen pitch (of pitch bend), maar het is al een stapje vooruit...

René
Dat heb je goed geraden.
Laptop is misschien inderdaad een handig idee..die iPod mixding vind ik niet zo prettig.. dan moet je echt uitgaan van iPods en dat wil ik niet.

big bang schreef:

Als 2e hands een optie is moet je me maar even een mailtje sturen, wellicht heb ik nog iets je staan wink ;). Jij het je mail niet vrijgegeven dus ik kan jou niet mailen. Verder zal die gene die DAP heeft afgeraden puur op het negatieve imago van dap zijn af gegaan. Ze hebben immers heel leuk spul voor leuke prijzen, en ze hebben rotzooi. De kunst is om die twee gesceiden te houden.
Ik zal je een mailtje sturen.

2e hands is absoluut een optie

klunz schreef:

Hangt er van af waar je in frankrijk zit. zit zelf heel regelmatig in luxemburg. mischien kunnen we wat voor elkaar betekenen. maar dat begint inderdaad al met de prijs.

klunz
Dan zit ik een stuk zuidelijker, net noordelijk van toulouse (cahors).

mutz schreef:

simpel vraagje.

Hoe denk je t spul in Frankrijk te krijgen?
En denk je niet dat de totale kosten wellicht enorm veel hoger zouden zijn dan iets huren in frankrijk? Denk vervoer etc???
Met de auto? We gaan er sowieso heen en altijd wel ruimte over.

voltcontrol schreef:

Een mixertje kun je best 2e hands betalen hoor!razz :p
Maar; hoe groot zijn de feestjes, binnen/buiten, anders kunnen we wel iets roepen wat je nodig zou hebben, maar heb je dr nog niks aan....
50/100 man? Voornamelijk buiten (onder afdak) maar ook binnen. (afhankelijk van het weer dus)

Ricardo Vanilli schreef:

Ik heb misschien nog wel iets voor je:

Setje bestaat uit:

- 2X K-115
- Palladium P-1200
- 4HE flightcase
- DAP connectiepaneel (ACU 2)
- 1HE blindpanel
- 2X 10m Speakonkabel

€550

Plug&play

RV
Dank voor je aanbod, ik zal er goed over nadenken.. het klinkt goed en aantrekkelijk:
Wat denken anderen hierover gezien kwaliteit en gebruiksgemak ed?

@ Philip_Janssen,
2e hands is geen enkel probleem zolang het nog maar goed werkt ed. CD spelers heb ik er inprinciepe maar 1 van nodig aangezien het grootste deel dat ik aan muziek heb van een iPod/laptop komt dus dan zou het puur zijn om een aangevraagd nummer dat iemand op CD heeft te draaien.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
16-3-2007 19:09

Raphael schreef:

Ricardo Vanilli schreef:

Ik heb misschien nog wel iets voor je:

Setje bestaat uit:

- 2X K-115
- Palladium P-1200
- 4HE flightcase
- DAP connectiepaneel (ACU 2)
- 1HE blindpanel
- 2X 10m Speakonkabel

€550

Plug&play

RV
Dank voor je aanbod, ik zal er goed over nadenken.. het klinkt goed en aantrekkelijk:
Wat denken anderen hierover gezien kwaliteit en gebruiksgemak ed?
DAP is inderdaad helemaal zo slecht nog niet. Je betaald gewoon voor wat je krijgt. En als je 50 euro per luidspreker betaald, mag je natuurlijk geen JBL/RFC/EAW performance verwachten. De DAP K-serie, AX-serie en X-serie zijn hele leuke en betaalbare luidsprekers.
Het bovenstaande DAP setje zit prima in elkaar. Kabels zitten erbij, speakers zijn gewoon netjes voor het geld, de versterker zit netjes ingebouwd. Allemaal prima dus. Over de prijs kan ik geen oordeel vellen, daar heb ik namelijk echt geen idee van. 50 mensen gaat je wel lukken met dat setje. 100 man wordt wat veel, als het hard moet (100 man op de dansvloer ga je namelijk niet halen, zeker niet in de openlucht).

Overigens moet ik zeggen dat ik persoonlijk nooit met een Ipod zou draaien. Enerzijds omdat het niet echt professioneel overkomt, anderzijds omdat je behoorlijk wat gemakken moet missen (pitch, loops enzovoorts). Wellicht dat je zoiets aan een harddisk controller kunt hangen, maar aan die harddisk controllers hangen wel stevige prijskaartjes. Zo stevig, dat je met liefde een set cd-spelers koopt!
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
RaphaelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2007
Laatste: 2-4-2007
Berichten: 10
16-3-2007 19:22

Philip_Janssen schreef:

DAP is inderdaad helemaal zo slecht nog niet. Je betaald gewoon voor wat je krijgt. En als je 50 euro per luidspreker betaald, mag je natuurlijk geen JBL/RFC/EAW performance verwachten. De DAP K-serie, AX-serie en X-serie zijn hele leuke en betaalbare luidsprekers.
Het bovenstaande DAP setje zit prima in elkaar. Kabels zitten erbij, speakers zijn gewoon netjes voor het geld, de versterker zit netjes ingebouwd. Allemaal prima dus. Over de prijs kan ik geen oordeel vellen, daar heb ik namelijk echt geen idee van. 50 mensen gaat je wel lukken met dat setje. 100 man wordt wat veel, als het hard moet (100 man op de dansvloer ga je namelijk niet halen, zeker niet in de openlucht).

Overigens moet ik zeggen dat ik persoonlijk nooit met een Ipod zou draaien. Enerzijds omdat het niet echt professioneel overkomt, anderzijds omdat je behoorlijk wat gemakken moet missen (pitch, loops enzovoorts). Wellicht dat je zoiets aan een harddisk controller kunt hangen, maar aan die harddisk controllers hangen wel stevige prijskaartjes. Zo stevig, dat je met liefde een set cd-spelers koopt!
Ik ga er denk ik ook voor icm de American Audio Q-D6 (www.new-line.nl/v/14266).

Dank voor de informatie, meer dan 100man of 100man precies zal het nooit zijn dus zou geen probleem moeten zijn.. vorig jaar gelukt met een setje bose speakers van een homecinema set..

Ik ga denk ik ook voor een laptop met 2 geluidskaarten.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
16-3-2007 19:28
In dat geval zou ik toch eens kijken naar die tweede hands Gemini UMX SE. Dat zijn echt leuke mixers en al helemaal voor 100 euro. Ik heb er zelf 2 en ik ga er misschien nog één bij halen ter vervanging van m'n oude Behringer DX500. Dus ben snel, anders neem ik hem wink ;)
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
RaphaelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2007
Laatste: 2-4-2007
Berichten: 10
17-3-2007 01:21
Dankje dat je het zegt. Ik zal die persoon direct een mailtje sturen.
Mn ouders (jaja die hebben nog altijd het laatste woord) moeten er nog even over denken maar voor totaal 650 euro vind ik absoluut niet gek..
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
17-3-2007 02:01
Je hebt mail terug.

Mvg,
RV
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
18-3-2007 01:31
Bezuinig niet teveel op je spullen. Koop wat je nodig hebt zodat het ook leuk blijft. Bezuinigen op versterkers en luidsprekers ga je horen (en dat wil je niet). Bezuinigen op cd spelers en mengpanelen ontnemen je de lol van het draaien.

Ga zelf eens kijken wat je kunt vinden en laat eventueel weten wat je wilt kopen. Dan kunnen we je eventueel adviseren (wat is wel slim en wat niet).
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
EricsamandjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 16-4-2021
Berichten: 100
21-3-2007 22:07

Raphael schreef:

DJ Bartje schreef:

Maar het verschil tussen 500euro en 1500euro is al veel... Is je buget onder de 1000euro?
In princiepe wel ja, iets eroverheen is niet erg. Ik zou zeggen noem wat bij elkaar gestopte dingen en prijzen.
Het liefst heb ik uiteraard speakers die behoorlijk hard kunnen met goeie bass, dat mag ook best wat kosten zolang het maar niet buitensporig veel wordt voor een hobby..

olly schreef:

dit is natuurlijk weer zo'n geval van iemand die veel wil voor weinig geld.
Vind je het heel raar? Het is een hobby, om nou duizenden euros aan een hobby gaan uit te geven vind ik overdreven.
word eens wakker....hoe denk jij dat 99 procent hier op het forum begonnen is?bij de meeste hier is het nog steeds hobby maar met de jaren uitgebreid naar iets groots.aangezien je maar een feest op je proggie hebt lekker huren.of wil je gelijk op die ene avond honderden euro's opstrijken?mischien vind je het na die ene avond helemaal niks en heb je net duizend(en)euro's geinvesteerd
Dateq, RCF , Pioneer, Shure.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)