Forum > Newbie Forum

Het aansluiten van...?!

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
RiposoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2007
Laatste: 10-3-2007
Berichten: 5
6-3-2007 21:02
Ik zit met een vraag zie wellicht lomp overkomt, heb even gekeken of ik ergens een oplossing kon vinden maar toen dacht ik dat het ook misschien wel handig is als ik het aan mensen vraag die er verstand van hebben.

Ik zit met een aansluitings probleem. Draai al een tijdje en dat gaat allemaal goed en leuk maar toen dacht ik dat het misschien wel leuk was om een Alesis Air FX te kopen. Zo gezegd, zo gedaan maar toen kwam ik er achter dat ik een versterker tussen mijn mixer en m'n speakers nodig heb anders gaat het niet werken. Direct op m'n mixer aansluiten gaat iig niet werken.

Ik dan een versterker kopen, ook best, kom ik er achter dat ik 'm niet kan aansluiten. (Of niet weet hoe.)

Ik kan even een lijstje met apparatuur geven en misschien dat iemand mij een beschrijving zou kunnen geven omtrent het aansluiten hiervan.

Op de manier hoe ik nu draai is alsvolgt:
Draaitafels op mixer ( i/o tulp )
Monitorspeakers op mixer ( XLR )

En ik heb tot nu toe altijd geluid gehad.

Totaal wat ik nu heb is:
Dateq XTC
Draaitafels (2 stuks)
Behringer Truth B-2031A (2 stuks)
Alesis Air FX
DAP PALLADIUM P-500 Vintage

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe en met welke kabels ik alles aan kan sluiten?

Alvast heel erg bedankt.
Grtz,
Hugo
Geniet!
RiposoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2007
Laatste: 10-3-2007
Berichten: 5
6-3-2007 21:06
Mochten er een aantal zaken niet helemaal duidelijk zijn dan zal ik proberen er een zo goed mogelijk antwoord op te geven.

Grtz,
Hugo
Geniet!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-3-2007 21:08
Wordt dat niet allemaal netjes beschreven in de handleidingen? sneaky :V \

Doorgaans zijn de verbindingen van afspeelapparatuur naar mixer RCA (tulp) en van mixer naar versterker XLR (al dan niet met verloopje voor je effect).
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
6-3-2007 21:34
En van de versterker naar de speakers gaat meestal met Speakon.

René
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
6-3-2007 21:46

Riposo schreef:

Ik dan een versterker kopen,
Totaal wat ik nu heb is:
Behringer Truth B-2031A (2 stuks)
Ik moest even 2 keer met mijn ogen knipperen toen ik dit las.

Is dit echt of neem je iedereen in de maling? Je hebt een versterker gekocht voor je actieve boxen? Zeg me dat het niet waar is laugh :D laugh :D laugh :D.

Tip verkoop je versterker en koop van de opbrengst een verloopje Jack/XLR
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
HarmsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 5-4-2008
Berichten: 36
6-3-2007 21:58
1 x bewerkt. Laatst door Harmsen op 6-3-2007 22:07
nvm. Je hebt nog steeds zo te zien alleen actieve boxen, inclusief extra versterker inmiddels... Heb je al eens gekeken in de handleiding van de processor om bijvoorbeeld erachter te komen of hier xlr in past?
"If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
6-3-2007 22:05
Ik lees nergens dat hij nieuwe boxen heeft gekocht. Hij heeft wel een lijstje apparatuur die hij nu heeft gepost en daar staan alleen actieve boxen bij volgens mij.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
HarmsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 5-4-2008
Berichten: 36
6-3-2007 22:08
idd, ik dacht dat hij het had over nieuwe boxen, na een check heeft hij alleen een nieuwe processor, vandaar ook die edit. Tenminste, het leek mij volkomen logisch dat hij nieuwe boxen had en daarvoor een nieuwe versterker had gekocht, een versterker voor een processor? Je hebt idd gelijk over die actieve boxen, tegenwoordig aangestuurd met een extra versterker.
"If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
7-3-2007 10:10
Ik denk dat jij een heel ander topic zit te lezen dan ik. Want ik zie nergens dat de OP een nieuwe processor heeft gekocht. Op mijn scherm staat alleen dat hij een Air FX en een versterker heeft gekocht. Maar blijkbaar is er met mijn scherm iets mis en moet ik die laten nakijken.

Als jij met processor de Air FX bedoelt (wat ik vermoed) dan verwijs ik naar mijn eerdere tip: verloopje jack/XLR kopen. XLR in een extern effect apparaat ben ik nog niet tegengekomen en verwacht ik bij de Air FX ook niet te zullen zien.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
7-3-2007 13:44

DannyK78 schreef:

XLR in een extern effect apparaat ben ik nog niet tegengekomen en verwacht ik bij de Air FX ook niet te zullen zien.
Een Yamaha SPX2000 is ook een extern effect apparaat met XLR connectoren voor in- en uitgangen.

De Behringer speakers zij actieve speakers en hebben dus geen versterker nodig, deze speakers hebben een XLR ingang.
De Air FX heeft RCA inputs en outputs (handleiding p12). Wanneer je nu Mixer-> Air FX -> Behringer speakers wil doen heb je deze kabels nodig:
mixer -> Air FX
Air FX -> speakers
(tenminste als de RCA connectoren op de Air FX female zijn)
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)