DAP concert series
(57 reacties. Pagina 4 van 6)Moderator(s): Dré
GoTMoReStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-8-2004 Laatste: 26-12-2007 Berichten: 458 | 2-3-2007 14:26 |
KVM schreef: gotmore schreef: De Lanwind haalde er in 2005 nog het nieuws mee.Het vergelijk met de autowereld is natuurlijk leuk, maar niet echt zinvol. Jij hebt zelf waarschijnlijk geen Dap, leg eens uit waarom? Omdat ik meestal met pro artiesten werk, en Dap staat niet in hun lijstje.Wel leuk dat ik soms microfoons door elkaar haal en achteraf te horen krijg dat het weer perfect klonk. Dus zo gek is die imitatie shure niet. Ik ken de PL-08, klinkt idd niet veel beter/slechter dan een echte SM58. Alleen had ik het over de Shure PG-58. Een microfoon die dus vreselijk snel gaat zingen, en nog eens beroert klinkt ook. ( hoewel niemand in de zaal het hoort, maar ik dus wel als een gek sta te eq'en. En al helemaal als de liefe man in zn monitors gaat zitten. )Dap set voor de verhuur zit er hoogstwaarschijnlijk aan te komen. (vandaar ook dat ik bij meerdere bedrijven naar ervaringen gevraagd heb) Ik ook, en die vervangen om het halfjaar hun Dap XLR kabels omdat ze dan letterlijk gaar zijn. Je haalt hier duizend en een dingen door elkaar, had ik gemeld dat deze pro's DAP kabels gebruiken? Nee, ik had het uitsluitend over de "betere" speakerkasten. Martin. Iedereen weet dat de kabels van Dap ruk zijn. Ze kosten in verhouding 1/3 v/d prijs van een degelijke xrl kabel, maar hij gaat ook maar 1/3 v/d tijd mee als dat die echte doet. Dan nu de speakerkasten. Alle 'vergelijkbare' speakerskasten van Dap kosten circa 1/3 v/d prijs minder dan van de concurent. Maar gaat ook veel korter mee. Kijk maar naar de AX set van TCMC, die houd er na 3jaar goede dienst mee op. Koopt nu weer een nieuwe AX set (fictief) en over 3jr is deze ook af. Al met al heeft TMCM 6jr lol gehad van zijn AX set, terwijl hij voor hetzelfde geld van die 2 AX sets een beste LEM/HK/miss wel JBL voor had kunnen kopen, die de 6jr wel had volgehouden. ( en mischien zelfs nog iets als restwaarde heeft ) Maar in die 6jaar, dubbel zo mooi geluid had, en speakers met een hogere redement, betere naam ( dus positiever ontvangen bij artiesten ) etc. Ze heeft mijn dealer nog 2 X-acts, waren de eerste in heel NL die afgeleverd werden in de huidige kunstof behuizing. Die zijn nu inmiddels 11jr oud, behuizing is uitgeleefd, maar technisch nog 100% (zonder recones en al die ellende). Laat bij SP een nieuwe behuizingkomen, nu ziet de X-act er weer uit als een nieuwe. Maar klinkt na die 11jr ook nog steeds als nieuw. Sterker nog, a/b naast elkaar is het verschil niet eens te horen! DAT is het verschil tussen Dap en alle 'echte' A-merken. Nou moet ik zeggen, ala. Ik heb een Dap multi, en 2x Dap K-112. Prima spul, (nog) geen problemen mee gehad. Maar zodra het af is, of als ik er zat van ben. Komt er geen Dap multi weer, nog een setje K-112.. Puur om eerder genoemde redenen. | |
Soms.. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 2-3-2007 14:34 |
Ik zie in je betoog zeer weinig zakelijke beredeneringen (en ben het totaal oneens met het gros wat je zegt (maar mis de energie en wil om daar bij deze op in te gaan)). Wellicht komt dat in de toekomst nog (wat beide dingen betreft)... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 2-3-2007 14:39 |
gotmore schreef: Iedereen weet dat de kabels van Dap ruk zijn. Ze kosten in verhouding 1/3 v/d prijs van een degelijke xrl kabel, maar hij gaat ook maar 1/3 v/d tijd mee als dat die echte doet.Dan nu de speakerkasten. Alle 'vergelijkbare' speakerskasten van Dap kosten circa 1/3 v/d prijs minder dan van de concurent. Maar gaat ook veel korter mee. Ligt geheel aan het gebruik van de speakers, of je een complete hufter bent (like me ) of dat je zachtzinnig ermee omgaat maakt een heel verschil.Kijk maar naar de AX set van TCMC, die houd er na 3jaar goede dienst mee op. Koopt nu weer een nieuwe AX set (fictief) en over 3jr is deze ook af. Ik denk dat die set het toch wel langer dan 3 jaar uithoud. Al met al heeft TMCM 6jr lol gehad van zijn AX set, terwijl hij voor hetzelfde geld van die 2 AX sets een beste LEM/HK/miss wel JBL voor had kunnen kopen, die de 6jr wel had volgehouden. ( en mischien zelfs nog iets als restwaarde heeft ) Maar in die 6jaar, dubbel zo mooi geluid had, en speakers met een hogere redement, betere naam ( dus positiever ontvangen bij artiesten ) etc. Restwaarde ben ik met je eens, maar het verschil zal niet groot zijn. Hoger rendement ben ik het minder met je eens, de AX serie zit daar behoorlijk goed in. Betere naam ben ik dan weer wel met je eens, mentaliteit van mensen is moeilijk te veranderen.DAT is het verschil tussen Dap en alle 'echte' A-merken. Hoe generaliserend wil je het hebben?! | |
TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 2-3-2007 17:41 |
SebasVD schreef: Kijk maar naar de AX set van TCMC, die houd er na 3jaar goede dienst mee op. Koopt nu weer een nieuwe AX set (fictief) en over 3jr is deze ook af.De AX-15B subwoofers zijn gewoonweg afgeragd, 5 dagen in de week met ook nog stevige compressie en limitng, en dat die na 3 jaar een stuk minder goed doet door slijtage van de spider van de speaker heb ik geen problemen mee. Door die compressie en limitng krijgen de speakers ook nog 3 dB meer aan vermogen te verwerken dan wat normaal gebruikelijk is en vind ik 3 jaar nog erg netjes. Draai ik veel rustiger, dan is 10 jaar of langer wel haalbaar. Spare speakers zijn nog te krijgen en zijn niet zo duur en ik heb ze nog steeds klaar liggen. Overigens hebben vrijwel alle subwoofers van alle merken last van mechanische slijtage en het vervangen van een speaker hoort dan gewoon bij als deel van het onderhoud. TCMC | |
Juul krapuulStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-2-2007 Laatste: 13-1-2008 Berichten: 18 | 2-3-2007 20:46 |
Na 20 jaar in het vak heb ik geleerd dat er in de geluidswereld enorm veel snobisme is.Haal van een DAP kast het plaatje met de merknaam af en vervang dit door JBL en je zult zien dat ze beter klinken.Het is gelijk een wijnkenner.Vandaag in de krant,gerenomeerd groothandelaar in dure wijnen aangehouden omdat hij al 20 jaar?? wijn vevalste en verdunde met goedkope wijn.Waar zaten al die kenners gedurende die 20 Jaar.Met geluid is het net hetzelfde. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 2-3-2007 21:13 |
gotmore schreef: Toch word die vergelijking érg vaak gemaakt in deze wereld. Ik zie niet in wat er mis is met deze?Omdat ik meestal met pro artiesten werk, en Dap staat niet in hun lijstje. En de meesten hebben er, wat mij betreft, ook een verdomt goede reden voor. Dat zie je verkeerd, met een "veilig A merkenlijstje" voorkom je enigsinds dat je bij een verhuurder komt die met spul staat de draaien uit het laagste segment. Alleen had ik het over de Shure PG-58. Een microfoon die dus vreselijk snel gaat zingen, en nog eens beroert klinkt ook. Dat is een mooi voorbeeld van een A merk, met een "rotte appel" ertussen. Die rotte appel is voor mensen die graag SHURE op hun mike willen hebben.die vervangen om het halfjaar hun Dap XLR kabels omdat ze dan letterlijk gaar zijn. Nee, ik maak slechts een vergelijkbare vergelijking. Dat is geen vergelijkbare vergelijking.De prefab kabels van DAP zijn een slechte vergelijking, pak losse Dap kabel en gooi er eens Neutrik aan, zijn ze dan nog zo slecht? Dan nu de speakerkasten. Alle 'vergelijkbare' speakerskasten van Dap kosten circa 1/3 v/d prijs minder dan van de concurent. Maar gaat ook veel korter mee. Waarop is dit gebaseerd? Ervaring?Ik heb een Dap multi, en 2x Dap K-112. Prima spul, (nog) geen problemen mee gehad. Hier geeft je al aan dat er eigenlijk niets mis mee is.Buiten enkele "missers" heeft DAP er zeer zeker leuke producten tussen zitten. (en vooral betaalbaar) Martin. | |
kvm entertainment | |
Juul krapuulStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-2-2007 Laatste: 13-1-2008 Berichten: 18 | 2-3-2007 21:16 |
gotmore] schreef: Daarvoor sta je dan ook achter een mengtafel en word je betaald.Als ik met wat duurder materiaal een technieker kon uitsparen ik kocht enkel nog topmerken. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 2-3-2007 21:27 |
juul krapuul schreef: Daarvoor sta je dan ook achter een mengtafel en word je betaald.Ik had hem keurig verteld dat ik een dergelijke SHURE niet aansluit op m'n set, en had hem een "echte" SHURE gegeven. Martin. | |
kvm entertainment | |
MifexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-2-2005 Laatste: 8-3-2024 Berichten: 742 | 7-8-2007 14:51 |
Hallo mensen, Ik had een vraagje over de dap pro serie Waarmee is deze sub te vergelijken? Als ik naar de pro series van dap kijk zien ze er netjes uit en de spects ook, maar in hoeverre is dit waar? Ik zie vaak subs met slechtere spects en een hogere prijs, waarom zou je die nemen als de dap (in spects) beter is? En dan nog een vraagje over de sps-1b, er staat dat hij 1250 watt rms geeft.. hebben ze het dan over de speaker in de kast of dat de versterker in de kast dit geeft? Mvg | |
I Love House Music! | |
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 15-11-2024 Berichten: 292 | 19-8-2007 03:54 |
Interessant Topic! Ik ben erg onder de indruk van de DAP concert serie. Is na de diverse MK2's van andere reeds bestaande series één van de eerste nieuwe series die in Nederland bij Highlite zelf zijn ontworpen. Ik heb bij Highlite gewerkt, de verhalen aan het begin van dit Topic van TCMC over de showroom zijn absoluut waar. En stél dat iemand de DAP subs koopt, maar ze toch nog graag wilt laten modificeren: ik kan je de gegevens van de ontwerper geven: gegarandeerd dat hij dan op speciaal verzoek voor zover dat nog kan het spreekwoordelijke puntje nog wat verder op de i zet.... Kortom: mijn mening: zeer goede subs voor betaalbare prijs. Op basis van zowel prijs als prestatie een topper van Highlite waarmee je de grotere merken van je concurrenten toch wel aardig kan verjagen..... | |