Forum > Newbie Forum

Geluid en licht op verschillende groepen

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
15-2-2007 23:55
Mwoah, ik mag toch hopen dat die 8 parren niet de hele tijd voluit staan. En die strobo verbruikt ook lang niet het vermogen dat op de doos staat. Bij normaal gebruik zou dit op een 16A-groep makkelijk moeten kunnen werken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
16-2-2007 00:17
Vic, vergeet niet dat jonge mensen heel graag de all-full-on knop gebruiken......
Mijn strobe jaagt een 16 ampere B zekering gewoon eruit als ik hem snel laat knipperen....
En die is 1800 watt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjmouseStandaard Lid
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
16-2-2007 07:09
heb ik met een atomic geen last van hier, misschien dat de geni gewoon heel krom aan het net hangt?

hoe bevalt die btw? zelf hier ook gehad maar vond um nogal ''traag''?
nog 10 berichten en ik word VIP!!
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
16-2-2007 10:08
je hebt nu nog helemaal geen krachtstroom nodig en dan wil je wel 100 meter krachtkabel aanschaffen???

shocked 8O
wat je gewoon moet vragen voordat jij ergens gaat draaien, ik zou graag een lege groep hebben om mijn spullen op in te prikken, dat kan bijvoorbeeld het stopcontact bij de wasmachine zijn, het stopcontact achter de magnetron en vaak zit er in een garage ook wel een of twee groepen.

voor de rest: LEKKER LATEN VOOR WAT HET IS... SPELEN EN KNUTSELEN MET STROOM IS GEEN SPELLETJE. Zeker geen krachtstroom, mocht je hier echt aan toe zijn dan zul je eerst met een paar goede feiten moeten komen zodat wij kunnen zien dat je verstandig en verantwoordt om kunt gaan met stroom.

tot dan, afblijven!!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
TomVIP Lid
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
16-2-2007 10:20

djmouse schreef:

Ik heb een analoge uitvoering, en daar is niets mis mee.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
16-2-2007 10:39

djmouse schreef:

heb ik met een atomic geen last van hier, misschien dat de geni gewoon heel krom aan het net hangt?
Yep. Nette netfiltering is netjes duur (en bij een verkoopprijs van rond de 130 euro inclusief BTW is daar natuurlijk geen ruimte voor).
Zou opgelost moeten zijn met de nieuwe firmware die in de MK2 versie zit (staat het nodige over geschreven in het forum).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PascalStandaard Lid
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
16-2-2007 13:36
Neem twee hele lange verlengsnoeren en zorg gewoon dat je altijd je licht en geluid gescheiden heb laugh :D ik heb op deze manier nog nooit problemen gehad!
Op iedere lokatie zijn er min. twee groepen te vinden, kost je misschien wat meer tijd maar dit zou je bij je opname al kunnen regelen, dan is er nog voldoende tijd om het geregeld te hebben voor je show.
Dus.. wink ;) Altijd licht en geluid gescheiden groepen!!!

Kracht is een ander verhaal... shut up :X
..Je Ducktape brood voeren...
DewazigeStandaard Lid
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
16-2-2007 18:04
Om even verder te borduren op ruimtes zonder krachtstroom.
Vergeet niet dat lang niet iedere installatie word gevoed met 3 fasen. De meeste woningen en ook veel verenigingslokalen e.d. hebben maar een 1-fase aansluiting, in de meeste gevallen zal de hoofdzekering dan uitgevoerd worden als 25 of 35A traag (of tegenwoordig met automaten, vaak D35 of C40).
Wanneer je in zo'n installatie ijverig gaat zoeken naar lege groepen en die ook allemaal 16A gaat belasten dan zie je dat de hoofdzekering het al snel erg zwaar krijgt. Korte pieken zijn niet zo'n probleem vanwege de karakteristiek van de zekering/automaat maar wanneer mensen honger krijgen en de vetpot wordt ingestoken kan dat net de druppel zijn die de hoofdzekering flats laat zeggen.

Wanneer je meer dan 2 lege groepen nodig hebt en de installatie is uitgevoerd in 1-fase zou je kunnen overwegen de buren eens lief aan te kijken en een verlengsnoer bij hun in te steken (vraag naar de wasmachine, wasdroger, vaatwasser of eventueel fornuisaansluiting*).
Wanneer de buren het niet eens zijn met je idee of er zijn geen buren (meer) dan bestaat er altijd nog de mogelijkheid diesel te veranderen in electriciteit.

* -KIJK UIT MET PERILEX CONTACTDOZEN-
Perilex contactdozen kunnen op vele manieren aangesloten worden, de manier aangegeven in de perilexstekker of -contactdoos gaat uit van 3L+N+PE maar helaas heb ik ze maar zelden zo aangesloten gezien. In woningen met 1 fase aansluiting wordt voor een kooktoestel meestal 2L+2N+PE gebruikt waarvan de penbezetting ook nog wel eens wil variëren. Ook 32A L+N+PE waarvan de pennen per fasen parallel gebruikt werden ben ik al tegengekomen. Perilex aansluitingen voor de voeding en aansturing van ventilatoren is er ook zo een, net zoals perilex voor het gebruik van dimbare tl verlichting of voor lichtlijnen met meerdere schakelfuncties.
Samengevat, de perilexaansluiting is een van de meest misbruikte stekkersoorten, probeer het gebruik hiervan te vermijden, het loont zich niet om "de gok toch maar te nemen", verkeerde verloopje betekent in het gunstigste geval einde apparatuur, in het minder gunstige geval behoren electrocutie en zelfs de dood tot de gevaren.
Lost in Music
Sound driveStandaard Lid
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 12-6-2009
16-2-2007 23:34

Tom schreef:

De keuken is een welkome plaats waar vrije groepen zijn te vinden.
Afwasmachine heeft verplicht een eigen groep, zo ook elke oven en magnetron.
Bij apparaten die 1500 tot 3000 Watt gebruiken wordt aangeraden om deze op een aparte groep aan te sluiten.
Bij apparaten die 3000 tot 3680 Watt gebruiken is het verplicht om deze op een aparte groep aan te sluiten.

Verder moet je apparaten die veel water gebruiken. (wasmachine, vaatwasser ed.) Op een "natte groep" aansluiten. Deze gaat niet over de hoofd aardlekschakelaar. Aangezien deze machines wel eens grote lekstromen hebben, en al zou dan de aardlek uitschakelen zit niet het hele huis zonder stroom.

Dus het is niet verplicht dat elke oven en magnetron ed. Zijn eigen groep heeft. Al gebeurt dit wel vaak, maar je kan er niet van uitgaan.

Ook is het tegenwoordig zo dat de wandcontactdozen in een keuken over minimaal 2 groepen verdeelt moeten zijn. deze moeten ook al vele jaren geaard zijn.

Groet, René
(straf me niet te hard al zie je een foutje, ik ben ook maar menselijk)
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
17-2-2007 01:00

sound drive schreef:

Verder moet je apparaten die veel water gebruiken. (wasmachine, vaatwasser ed.) Op een "natte groep" aansluiten. Deze gaat niet over de hoofd aardlekschakelaar. Aangezien deze machines wel eens grote lekstromen hebben, en al zou dan de aardlek uitschakelen zit niet het hele huis zonder stroom.
Is dit al lang zo? Want hier in huis is daar niks van te merken ook. Vind het sowieso een merkwaardige regeling.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)