Forum > Geluid

us-blaster/4-acoustic waar voor je geld?

(78 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
Dj-BpmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 2-10-2013
Berichten: 71
13-11-2006 10:52
Heey,

Heb nu sinds 2 a 3 weken de 4-acoustic dys-212 serie wat precies hetzelfde lijkt als de preference serie van us-blaster. Persoonlijk vind ik dat er echt een super goed geluid vanaf komt waar de dap, behringer of omnitronic het niet bij trekt. Heb alle merken gehoord en uiteraard niet de amateur versie maar gewoon de k-115, de nieuwe versie van behringer.

Ook merk ik bij de firma 4-acoustic dat de prijzen langzamerhand gaan steigen, zal dit toch komen dat ze goede producten leveren?

Laten we eerlijk zijn voor het geld wat ze vragen voor 2 boxen kan je in Nederland echt geen pro merk halen en zelf niet de wat duurdere versie's van dap, behringer of omnitronic.

Maar hebben hier mensen al wat langer ervaring met 1 van deze merken? en wat vinden ze van deze producten? en kan het zo zijn dat de boxen of ander apparatuur je uiteindelijk in de steek laat?

groeten,

DJ-Bpm
OVmusic drive-in shows
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-11-2006 11:06
US-Blaster is een merk dat doet aan vervangen gedurende de garantieperiode. Er wordt, voor zover ik weet, niet gereparereerd.

Een luidspreker gaat gemiddeld zo'n 10 jaar mee, de garantieperiode is zo'n 1 jaar. Hoe denk je de overige 9 jaar eventuele problemen op te kunnen lossen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj-BpmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 2-10-2013
Berichten: 71
13-11-2006 17:39
Heey,

ja je hebt helemaal gelijk naja ik heb nu 2 jaar garantie maar u heeft inderdaad gelijk mocht er wat zijn naar deze 2 jaar kan je het niet zo 1,2,3 repareren dus inderdaad een min. punt.

Mvg,

Mike. (Dj-bpm)
OVmusic drive-in shows
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
14-11-2006 03:15
Vraag anders eens naar de schema's van de betreffende US Blaster producten, met name die van versterkers. Vele importeurs zijn bereid om die te geven mits je alles zeer vertrouwelijk behandelt. Hierdoor is een beetje handige electronica techneut in staat om de apparatuur zelf te repareren. Ook lokale reparateurs en dealers hebben er wat aan. Dit maakt het repareren voor hen ook een stuk gemakkelijker en drukt dan de reparatie prijs. Vele onderdelen zijn standaard onderdelen die in Nederland goed verkrijgbaar zijn.

TCMC
Rob P.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2007
Laatste: 18-4-2007
Berichten: 2
11-1-2007 10:48
U.S Blaster is in 2003 met een team van 15 jonge enthousiaste mensen van start gegaan . Nu 3 jaar later hebben wij vestigingen in Frankrijk en de U.K. en vertegenwoordigers in Duitsland en Belgie die in vaste dienst zijn bij U.S. Blaster Europe b.v. in Delft . De logistieke afhandeling wordt bij Kamino in Ridderkerk verzorgd waar wij een magazijn van ongeveer 6000 meter in gebruik hebben . U.S. Blaster heeft nu ruim 400 producten waarvan verschillende eigen ontwerpen en deze worden in China en Taiwan geproduceerd bij dezelfde fabrikanten alswaar de grote merken hun producten laten fabriceren . De service wordt vanuit Delft verzorgd waar wij een ruimte van 1000 m2 tot onze beschikking hebben . Inderdaad is het zo dat wij uit oogpunt van service regelmatig producten omruilen voor nieuw , dit is een extra en voor ons kostbare service maar wij zijn er van overtuigd dat onze klanten dit als zeer positief ervaren . een ruim opgezet onderdelen magazijn staat borg voor de levering van reserve onderdelen over een lange termijn . Dus ik ga er vanuit bij deze uw ongerustheid tehebben weggenomen. Ons team is altijd bereid uw vragen tebeantwoorden dus schroom niet om ons te benaderen .....rma@usblaster.com....groeten Rob Planken
service
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
11-1-2007 11:22
Is Us blaster van oorsprong een Nederlands bedrijf? shocked 8O
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
11-1-2007 11:41
Leuk marketingpraatje razz :p

Omruilen voor nieuw extra service? Of omdat ze niet weten wat ze verkopen, überhaupt hoe te repareren laugh :D
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-1-2007 12:04

Rob P. schreef:

U.S Blaster is in 2003 met een team van 15 jonge enthousiaste mensen van start gegaan . Nu 3 jaar later hebben wij vestigingen in Frankrijk en de U.K. en vertegenwoordigers in Duitsland en Belgie die in vaste dienst zijn bij U.S. Blaster Europe b.v. in Delft .
Volgens de KvK zijn er 5 personen in dienst bij US Blaster Europe BV. Kan zijn dat die stand niet helemaal actueel is...
U.S. Blaster heeft nu ruim 400 producten waarvan verschillende eigen ontwerpen en deze worden in China en Taiwan geproduceerd bij dezelfde fabrikanten alswaar de grote merken hun producten laten fabriceren .
Maar dat wil niet zeggen dat de producten ook dezelfde kwaliteit hebben als die van de "grote" merken (die overigens zeker niet allemaal al hun producten in China, Taiwan etc. laten produceren).
De service wordt vanuit Delft verzorgd waar wij een ruimte van 1000 m2 tot onze beschikking hebben . Inderdaad is het zo dat wij uit oogpunt van service regelmatig producten omruilen voor nieuw , dit is een extra en voor ons kostbare service maar wij zijn er van overtuigd dat onze klanten dit als zeer positief ervaren .
Met omruilen i.p.v. repareren lijkt me ook zeker niets mis. Als er echter ná de garantietermijn een defect optreedt en de fabrikant níet meer omruilt verwacht ik wel dat mijn product nog kan worden gerepareerd. En dat betekent dat er onderdelen nodig zijn en dat er gekwalificeerde mensen moeten zijn die de reparatie kunnen uitvoeren. Dit is precies het punt waar veel OEM-shoppers (ook wel oneerbiedig "dozenschuivers" genoemd, en daar reken ik US Blaster gemakshalve toch ook maar even onder) het verliezen van de meeste "echte" merken. Ik zeg niet dat US Blaster op dit punt slecht is, want ik heb er geen ervaring mee. Maar het is voor mij genoeg reden om spullen die er écht toe doen (versterkers, speakers, lichtsturing etc.) nooit van een dergelijke dozenschuiver te kopen.
een ruim opgezet onderdelen magazijn staat borg voor de levering van reserve onderdelen over een lange termijn .
De tijd zal het leren.
Dus ik ga er vanuit bij deze uw ongerustheid tehebben weggenomen. Ons team is altijd bereid uw vragen tebeantwoorden dus schroom niet om ons te benaderen .....rma@usblaster.com....groeten Rob Planken
Da's positief!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
11-1-2007 16:48

Rob P. schreef:

Nu 3 jaar later hebben wij vestigingen in Frankrijk en de U.K. en vertegenwoordigers in Duitsland en Belgie die in vaste dienst zijn bij U.S. Blaster Europe b.v. in Delft .
Die "vaste" vertegenwoordiger voor België is dan toch niet zo vast. Hij is namelijk zelfstandige en heeft ook een eigen winkel... Vertegenwoordiger voor US Blaster is hij tijdens de voormiddag, als zijn winkel gesloten is.

Ik vermoed dat de rest van de verstrekte info dus ook wel hier en daar wat "onjuistheden" zal bevatten... sneaky :V
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
13-1-2007 04:28
Ik ken US Blaster met name van Computer luidsprekers met subwoofers, en die doen het best wel aardig.

Ooit heb ik budget US Blaster luidsprekers gerepareerd, die veel leek op de DAP MC-15. Kast klonk erg slecht vanwege de piezo high driver en het rendement is laag. Wellicht dat de duurdere modellen ook vele malen beter presteren.

Versterkers van US Blaster doen het prima, zijn goed gedimensioneerd, hebben alleen geen fan speed regeling.

Voor luidsprekers moet je altijd met een kritisch oor en het liefst met eigen CD's gaan luisteren.

Over de service van US blaster hoor ik geen slechte dingen.
Vele onderdelen zijn standaard onderdelen, dus repareren na de garantie lukt vaak wel door een vakkundige dealer met een elektronica werkplaats.

Zelf blijf ik het meeste bij DAP, al is het vanwege de gemakkelijke verkrijgbaarheid van onderdelen, zoals luidsperkers en high drivers.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)