Forum > Algemeen Forum

Aansprakelijkheid gehuurde spullen

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
4-1-2007 17:44
Ik snap dat de verhuurder een bevriende collega is. Maar ik vraag me toch echt af, hoe het kan dat niemand maar dan ook echt niemand op het feest heeft gemerkt dat je geluidsset voor een groot gedeelte uitgevallen/kapot was. Dat moet je gewoon merken. Weet je heel zeker dat je verhuurder zelf niet iets heeft fout gedaan? Ik zou dat zeker navragen. Ik vind het op zijn zachtst gezegd een raar verhaal.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
4-1-2007 19:25
Als ik een reden moest verzinnen waarom het spul kapot is gegaan dan zou het enige wat ik zou kunnen bedenken zijn dat alles door de "plop" bij het verkeerd ontkoppelen/uitzetten van apparatuur de geest heeft gegeven. Alhoewel ik dit dan bijzonder knap vind.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
5-1-2007 11:46
Dat is een mogelijkheid. Maar dan moet de apparatuur al flink wat te leiden hebben gehad. Want zo'n plop is schadelijk maar één keertje zal de apparatuur wel overleven.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
5-1-2007 14:04
als je zeker bent van jezelf en 11 personen hebben de avond zelf niets gemerkt vraag ik me af hoe "bevriend" je die collega nog mag noemen als hij je 2 weken later een setje speakers probeert aan te smeren sneaky :V

als de verzekering uitgaat van afschrijving op 12j én ze betalen de schade ook daadwerkelijk uit kom je er (ditmaal) goed vanaf shut up :X
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
6-1-2007 00:53

timcooijmans schreef:

Als ik een reden moest verzinnen waarom het spul kapot is gegaan dan zou het enige wat ik zou kunnen bedenken zijn dat alles door de "plop" bij het verkeerd ontkoppelen/uitzetten van apparatuur de geest heeft gegeven. Alhoewel ik dit dan bijzonder knap vind.
Het afbreken (en ook het ontkoppelen) is gedaan door een collega die ervaring genoeg heeft... HEt blijft idd een raar verhaal.
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
6-1-2007 15:15
Vandaag ook de verzekering aan de lijn gehad. Zij gaan uit van afschrijven in 12 jaar.
Wat een onzin. Afschrijving 12 jaar... Ja, bij particulier gebruik, maar niet bij commerciele verhuur ! Als verhuurder zou ik daar nimmer mee akkoord gaan. Primair wordt professionele apparatuur bij een verhuurbedrijf in 3 jaar tijd afgeschreven en behoudt een restwaarde van 10 %. dat wil niet zeggen dat je na 3 jaar de spullen kunt kopen voor 10 %. Technische levensduur kan variëren van 3 tot 5 jaar en soms langer afhankelijk van de frequentie van verhuren en hoe de klanten ermee omgaan.

Ik kan mij voorstellen dat de verhuurder de spullen zelf repareert voorzover mogelijk. Dan zou het hem sieren als hij je alleen de materialen voor een gedeelte laat betalen (25 %) en de uren voor eigen rekening neemt.

Daarnaast geef je steeds aan dat je zo'n goede relatie hebt met de verhuurder en dat je ook wel eens voor hem een klusje doet. Laat hij het dan helemaal met je op een akkoordje gooien. Jij een keer een klusje "om niet" en hij zeurt niet meer over de schade. Klaar !
Op naar de volgende beurs...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-1-2007 15:38

Companion schreef:

Wat een onzin. Afschrijving 12 jaar... Ja, bij particulier gebruik, maar niet bij commerciele verhuur ! Als verhuurder zou ik daar nimmer mee akkoord gaan.
Ehh, als verhuurder zou ik daar juist wel mee akkoord gaan. Dan zal de verzekering namelijk meer uitkeren.

In de praktijk is het echter anders, de verzekering zal onderhandelen over het uit te betalen bedrag. (als men uberhaupt uitkeert.) Goed mogelijk dat de DJ in dit geval verantwoordelijk is, hij heeft immers met de set gedraaid.

Iedere verzekering handelt anders, situaties zijn ook immers anders. Goed mogelijk dat men aan de hand van de inkoopsprijs het schadebedrag bepaald.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-1-2007 17:08
Ik kan uit de posts niet opmaken wat precies de defecten zijn aan de speakers?
alles spoelen doorgebrand?, membramen of randen zelfs gescheurt? Hoe staat het met de filters voor zover aanwezig? Iets aan de bekabeling te zien?

Je schrijft dat bijna alle drivers en speakers kapot zijn? Dit doet mij sterk denken aan een veels te hoge spanning op de speakers, anders is het heel erg frapant dat bijna alle speakers zijn gesneuveld.

Te hard draaien kan resulteren in kapotte/aanlopende, (te warm geworden spoelen) maar allemaal.. zonder dat iemand het ook maar heeft gemerkt??
zijn de spoelen geheel weg of gedeeltelijk verbrand? dan zou je eerder denken aan een veels te hoge spanning op de speakers of zelfs gelijkspanning.

extreme uitslagen is meestal alleen mogelijk als of de kast kompleet niet klopt en of de versterker veels te veel vermogen geeft en overstuurt wordt. Een "PLOP" kan dit ook wel veroorzaken maar zo extreem dat alles speakers gaan?? nee geloof ik niet.

Ik vind het al met al een heel vreemd verhaal dat je verhuurder 2 weken na data bij je komt met het verhaal dat zo goed als alles kapot is.

over verzekeringen laat ik mij niet uit.. das altijd een getouw trek, men wordt er zelden beter van. laugh :D shocked 8O
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)