Forum > Newbie Forum

Dj-gear voor thuisgebruik uitzoeken

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
EXeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 17-6-2014
Berichten: 8
4-12-2006 16:51
2 x bewerkt. Laatst door EXe op 4-12-2006 21:22
Hallo iedereen,

ben enigszins nieuw hier, net aangemeld, maar voor die tijd al veeeeeel gelezen.
Ik sta namelijk op het punt om een setje voor thuis aan te schaffen. Mixen is een grote passie voor me geworden en met het setje dat ik nu heb staan zit er geen vooruitgang in. Merkloze zooi, die de helft van de cd's niet kan lezen, maar op zich leuk om mee te beginnen.
Ik wil nu toch echter voor het wat serieuzere spul gaan en heb mijn oog laten vallen op de
CDJ-800MK2. Twijfelde eerst nog tussen de CDJ-1000MK3 en deze, maar de 1000 ligt echt buiten mijn budget. En omdat ik geen spijt wil hebben van de aanschaf van te goedkope spelers leken deze mij het beste. Ik draai vooral trance/house met af en toe een ander plaatje tussendoor.

Maar nu het grote probleem: de mixer.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb dagen/nachten diverse fora afgezocht naar een geschikt mixertje. Ik ga alles dus voor thuis gebruiken, maar wil denk ik later ook op feestjes etc. gaan draaien. Als ik blijf draaien zal er zeker een upgrade komen voor de mixer. Mijn budget voor de mixer is 200 euro, liefst zit ik eigenlijk nog onder de 150.

Wat wil ik aansluiten
- 2x CDJ-800MK2
- Kan eventueel ook een Pc/iPod aansluiten, maar weet niet zeker of dat meerwaarde heeft.
bijv.: even snel een liedje overmixen in een ander, waarbij de 1e track dus op de pc/ipod speelt en deze wegfade.

Als ik dit zelf teruglees kom ik dus op een 2-kanaals uit, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

Wat moet de mixer hebben
- EQ knoppen: belangrijk vind ik dat deze de hoog/mid/lage tonen goed wegfilteren en dat ze niet een te groot gebied wegfilteren.
- Redelijk geluid: Ik sluit alles aan op de speakerset van mijn pc. Bij mijn huidige set komt daar redelijk geluid uit, dus het kan denk ik alleen maar beter worden. (Setje is 8/9 jaar denk ik)
- CUE PFL: Helemaal mooi zou het zijn als ik beide tracks tegelijk door de koptelefoon kan horen, hier gaat de voorkeur ook naar uit.
- Knoppen blindelings kunnen vinden (beetje standaard indeling) zodat de overstap naar andere mixers makkelijk is.
- LEDS die sterkte van signaal aangeven, liefst per kanaal

- Effecten vind ik nog niet eens zo belangrijk, maar is mooi meegenomen. Met de CDJ-800MK2 en de EQ-knoppen kan je ook erg leuk spelen.

Wat heb ik tot nu toe gevonden
Ik heb tot nu toe enkele 3/4 kanaals gevonden, omdat ik ook lees dat de 2-kanaals kwalitatief niet altijd super zijn.

-American Audio Q-D6 : Oogt een beetje breekbaar, de knoppen etc.
https://djdj.nl/cat/l/qd6.jpg

-Reloop RMX-30: Ziet er redelijk uit en goed dingen over gelezen
https://djdj.nl/cat/l/rmx30.jpg

-Reloop RMX-40: Stukje groter als zijn broertje, en beter??
https://djdj.nl/cat/l/rmx40bpm.jpg

-Behringer DX-626: Ziet er goed uit, alleen heb twijfels bij de prijs. --> lange termijn
https://djdj.nl/cat/l/dx626.jpg

-Behringer VMX 300: Ziet er ook redelijk uit, of zijn kleine zusje de VMX 200??
https://djdj.nl/cat/l/vmx300.jpg

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat jullie mij kunnen helpen met de knoop doorhakken. Mocht ik iets zijn vergeten in mijn verhaal laat het mij dan weten. Het lijstje wat ik vond is slechts een kleine selectie van wat ik langs heb zien komen, misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien, dit hoor ik dan graag.

Mvg. Paul

ps. Alvast bedankt voor de tijd en moeite.
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
4-12-2006 17:19
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 4-12-2006 18:29

eXe schreef:

- American Audio Q-D6 : Oogt een beetje breekbaar, de knoppen etc.

- Reloop RMX-30: Ziet er redelijk uit en goed dingen over gelezen

- Reloop RMX-40: Stukje groter als zijn broertje, en beter??

- Behringer DX-626: Ziet er goed uit, alleen heb twijfels bij de prijs. --> lange termijn

- Behringer VMX 300: Ziet er ook redelijk uit, of zijn kleine zusje de VMX 200??
aangezien alles ook hier te koop is het misschien wel zo netjes om te linken vanaf dré zijn site.....
Edit Mod: Sylvia: in ieder geval niet vanaf andere webshops, links daarom verwijderd.


Ikzelf heb alleen met de rmx40dsp ervaring. Gebruik hem zelf ook in combinatie met mijn CDJ800mk2's en moet zeggen dit gaat prima! Ik vind dat er net geluid vanaf komt en heb gelezen dat verschillende mensen dit met mij eens zijn.
Deze mixer voldoet volgens mij (effe je lijstje doorgekeken) aan al je eisen.
het kleinere broertje van deze mixer heeft dit ook alleen geen effecten een een kanaal minder.
Je bespaart er aan de andere kant wel wat geld mee
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-12-2006 17:51
Hoi en welkom op het forum.

Eerst en vooral proficiat met je overzichtelijke en informatieve eerste post. Maakt het stukken makkelijker om te adviseren. (alleen inderdaad bij voorkeur new-line links, maar dat vertelden ze je al razz :p )

Mijn keuze zou ook zijn : Reloop Rmx40DSP of zoals al aangehaald werd, zijn kleiner broertje. Waarom?

1) als je al overtuigd bent om mkII's te kopen kun je er een mooie mixer naast zetten ook. Dat hoeft daarom geen überdure pioneer of ecler te zijn maar gewoon een goede kwalitatieve basismixer zoals de Reloop.

2) Effectensessie is aardig en goed bruikbaar.

3) Kleuren passen bij elkaar happy :)

4) geen tijd meer want mijn spaghetti kookt over shocked 8O
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
EXeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 17-6-2014
Berichten: 8
4-12-2006 21:47
Bedankt voor jullie snelle reacties! Spaghetti nog kunnen redden? razz :p
En mijn excuses voor het linken naar die webshops, had al mijn twijfels, maar aangezien ik alleen naar het plaatje linkte, leek het me geen probleem, heb ze even aangepast. Sorry voor overlast

Ik heb nog even de specificaties van de Reloop RMX-40 DSP erbij gepakt en ik denk dat ik de effecten toch weinig tot niet zal gebruiken, ik vind het belangrijker dat er goede EQ regelaars opzitten die het geluid naar behoren dempen. Dus niet dat als je bijv. de lage tonen wegdraait, hij ook een deel van de mid meepakt. Ik begrijp dat dit bij de Reloops in orde is?
De Reloop RMX-40 DSP ligt ook buiten mijn budget helaas (adviesprijs is zo'n 370 euro).

Hoe voelt hij trouwens aan? Beetje robuust?, want op de plaatjes zien de knoppen er zo breekbaar uit.

Ik ga denk ik toch richting de 2/3 kanaals mixers, zeker gelet op mijn budget.
- Reloop RMX-30
- Reloop RMX-20
- Behringer DX-626
- Behringer VMX-300

- En deze leek me ook nog wel aardig: Behringer DJX-700, wel aan de dure kant.

Ik vraag me dus alleen af welke wat steviger aanvoelt. Want jullie beiden hebben dus alleen ervaring met die Reloops? Na hoeveel jaar vervangen, of nog steeds in gebruik?
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
4-12-2006 22:30
Check je mail ff wink ;)

gr jeroen
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
4-12-2006 22:32
ik zou de djx 700 echt niet in je rijtje opnemen, Mixer valt een heleboel mensen tegen, zelf ngo geen ervaringen mee, maar als je even op het forum zoekt zul je zien dat er veel negatieve (en beargumenteerde) verhalen de ronde doen over deze mixer.

een afrader dus.

denk dat de rest van de mixers allemaal rond dezelfde robustheid en betrouwbaarheid zitten.

Hugo
...
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
4-12-2006 22:42
Geen 700 nemen. De mixer valt niet tegen, hij valt uit elkaar. In mijn geval na een paar maanden krakende faders met uiteindelijk helemaal geen faders meer.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-12-2006 22:49
Ik zou toch voor een Reloop gaan.
Behringermixers zijn niet altijd betrouwbaar en hebben ook een negatieve reputatie als het gaat over "doorverkopen" etc...

Over kanalen kan ik kort zijn: zoveel mogelijk kanalen nemen in elke situatie. Drie is (voor mij) echt het absolute minimum.

Waarom?
1) Als een kanaal stuk gaat op een feestje of zo ben je de klos met twee kanalen. Ik heb het een half jaar geleden voorgehad met m'n stanton mixer. Eén kanaal naar de ruk tijdens een set. Gelukkig nog snel kabeltjes kunnen wisselen en lekker doorgaan met het derde kanaal.

2) Je hebt ALTIJD wel de drang om eens een turntable van een maat voor een prikje over te kopen of te lenen om te experimenteren, ... Dan wens je echt maar al te veel dat derde kanaal! Wie weet wil je volgend jaar wel met een derde deck gaan draaien of ontdek je dat heel vette releases nog niet digitaal te verkrijgen zijn en je toch af en toe een plaat moet opleggen.

3) Dj-vrienden. Je zult er ongetwijfeld wel hebben of in elk geval leren kennen. Ze komen onverwacht opdagen, met een draaitafel of cd speler onder de arm.. Ze willen samen mixen, hun toestellen op je mixer kunnen aansluiten, ... wink ;)

4) Handig om twee mixers op elkaar aan te sluiten. Zo heb je je derde kanaal vrij om een mixer van een maat aan te sluiten, ... (ik weet dat maar weinigen dit doen maar de kans is er altijd!)

Grtz'
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
EXeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2006
Laatste: 17-6-2014
Berichten: 8
4-12-2006 23:17
Dan blijven volgens mij de Reloops over.. Of heb ik er een paar over het hofd gezien rond deze prijsklasse?

@dj-raze: Ik heb geen mailtje gehad, srry wink ;)
@yougow/jadjong: Duidelijk, dank voor jullie reactie, Behringers streep ik dus door. happy :)
@teknoknights: er zit wel wat in met die 3 kanalen ja, maar ik heb er de ruimte niet echt voor op mijn kamer om 3/4 spelers aan te sluiten.
En mocht ik op een feestje draaien dan denk ik dat ik een mixertje van iemand leen, ik zie het zelf nog niet zo snel gebeuren namelijk. Kan altijd later nog upgraden.
- Wel slim is om dan tenminste een 3-kanaals te nemen, mocht een fader het begeven.

Dus mochten er geen andere mixers opduiken dan gaat het tussen de Reloop RMX-30 en de Reloop RMX-40 (zonder effecten)
Mijn portemonnee heeft liever een RMX-30 ashamed :$

Nogmaals bedankt voor jullie snelle tips, ben een stuk wijzer geworden.

ps. Hoofdtelefoon: Stanton DJ Pro 2000 ?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-12-2006 23:37
Ja, hoofdtelefoon is meer dan ok. wink ;)
Heb hem kleine twee jaar overgekocht van een forumlid die er ook al een tijd mee gedraaid had. Gaat overigens nog prima.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)