Verkeerde manier van pitchen?
(176 reacties. Pagina 12 van 18)Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-2-2004 Laatste: 26-9-2017 Berichten: 571 | 20-11-2006 23:56 |
Dat heb ik ook nooit beweerd en als ik moet kiezen tussen een technisch perfecte deejay of een muzikaal perfecte deejay.. dan is voor mij de keuze ook snel gemaakt. Ik besef ook maar al te goed dat "leken" of mensen die zich gewoon willen amuseren enkel op de muziek letten en dat de overgangen hen geen reet kunnen schelen... Ik vind het dan ook leuk voor een kut-mix-dj dat ie terug wordt gevraagd omwille van z'n leuke nummers maar opnieuw: "zo'n zaken gebeuren meer in het commercieel milieu dan het geval is bij underground muziek". De redenen waarom "slechte" deejays veel geboekt worden zijn vaak ook heel simpel: "ze zijn goede producers en iedereen houdt van de liedjes die ze maken". Dat "draaien" moeten ze gewoon doen om hun produces te promoten en bekendheid te verwerven. Vaak is het dan ook zo dat ze een spoedcursus "draaien" krijgen zodat ze klaargestoomd zijn voor één of andere grote gig. Om even te zorgen dat jullie mijn mening niet helemaal verkeerd interpreteren: Muziek > techniek. Goede muziek draaien > slechte muziek + perfecte techniek Goede muziek + perfecte techniek = waar elke dj naar zou moeten proberen te streven. En dan wel het liefst ZONDER hulpmiddeltjes. Maar ik zal het hierbij laten. Ik besef dat mijn posts soms wat zwart-wit overkomen maar het zou verkeerd zijn te denken dat ik elke dj die eens een blik werpt op z'n bpm counters ga afbreken en compleet ruk vind. Wat ik wel vind is dat het geen gewoonte mag worden en dat een goeie deejay zich ook perfect uit de slag moet kunnen trekken zonder zo'n meters. Een wielrenner moet immers ook de wedstrijjd winnen zonder EPO! Een deejay die zo'n meters helemaal niet nodig heeft, vind ik dan toch weer "nog" een stapje hoger en technisch nog net iets "eerlijker". Groeten Joris | |
Jumping is not a crime. It's just hilarious. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 21-11-2006 00:05 |
teknoknights schreef: De redenen waarom "slechte" deejays veel geboekt worden zijn vaak ook heel simpel: "ze zijn goede producers en iedereen houdt van de liedjes die ze maken". Dat "draaien" moeten ze gewoon doen om hun produces te promoten en bekendheid te verwerven. Vaak is het dan ook zo dat ze een spoedcursus "draaien" krijgen zodat ze klaargestoomd zijn voor één of andere grote gig.Een wielrenner moet immers ook de wedstrijjd winnen zonder EPO! Een deejay die zo'n meters helemaal niet nodig heeft, vind ik dan toch weer "nog" een stapje hoger en technisch nog net iets "eerlijker". Een wielrenner die een fles water bij zich heeft kan toch een betere tijd rijden dan 1 zonder fles water? Moeten we dan die fles water maar verbieden omdat 't om het fietsen gaat? | |
Light Image | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 21-11-2006 01:12 |
teknoknights schreef: Ik besef ook maar al te goed dat "leken" of mensen die zich gewoon willen amuseren enkel op de muziek letten en dat de overgangen hen geen reet kunnen schelen...teknoknights schreef: "zo'n zaken gebeuren meer in het commercieel milieu dan het geval is bij underground muziek".En ja: mij viel het draaien met tt's vies tegen, omdat ik CDJ's met beatcounters, waar ik dus wél op keek, want ze zitten er nou eenmaal op, gewend ben. We rijden toch ook niet meer met paard en wagen, of in in ieder geval de niet-godsdienstwaanzinnigen onder ons. | |
PimWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 15-12-2010 Berichten: 207 | 21-11-2006 17:58 |
Ik zeg altijd maar: het resultaat is wat telt! Of de dj nu wel of niet een beatcounter gebruikt zal het publiek werkelijkwaar een worst wezen (veel feestgangers hebben waarschijnlijk nog nooit de term 'beatcounter' gehoord ) | |
TeknoknightsStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-2-2004 Laatste: 26-9-2017 Berichten: 571 | 21-11-2006 19:14 |
Waarschijnlijk zullen we het toch nooit helemaal eens worden. Ik wil wel zeggen dat ik "begrijp" wat bedoeld wordt met "beatcounters als hulpmiddel". Ok dan;; maakt je misschien niet slechter maar is NOG ALTIJD leuker om het te kunnen zonder (ja ja.. ) Zullen het hier maar bij laten. En uiteraard is een auto leuker dan een paard en gaat het sneller. Maar een auto die vanzelf de bochten neemt op een racecircuit en zelf beslist wanneer er gas moet worden gegeven om te winnen, die is intelligenter dan de persoon die ermee rijdt Genoeg beeldspraak nu | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 21-11-2006 19:27 |
teknoknights schreef: Ok dan;; maakt je misschien niet slechter maar is NOG ALTIJD leuker om het te kunnen zonder (ja ja.. ) | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
TeknoknightsStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-2-2004 Laatste: 26-9-2017 Berichten: 571 | 21-11-2006 19:36 |
Ik zeg niet dat jullie dat niet kunnen. Ik zeg alleen dat de mensen die het zonder kunnen (dus uiteraard velen van jullie) gewoon nog iets trotser mogen zijn op hun techniek Hopelijk kan ik binnenkort ook goud betalen voor zo'n beesten | |
Sonic boomStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-11-2006 Laatste: 6-2-2010 Berichten: 221 | 21-11-2006 22:23 |
Wat we eigenlijk allemaal bedoelen, is dat als de mix strak is, de muziek swingt en springt en het publiek helemaal los gaat we ons doel compleet bereikt hebben. Pitchen? gewoon blijven oefenen, effe je hart op de beat laten meepompen en als ie gelijk loopt, open die schuif........ Mooi vak eigenlijk, dj | |
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-) | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 22-11-2006 11:40 |
teknoknights schreef: Maar een auto die vanzelf de bochten neemt op een racecircuit en zelf beslist wanneer er gas moet worden gegeven om te winnen, die is intelligenter dan de persoon die ermee rijdt- Traction control - ABS - Launch control - (Semi) automatische versnellingsbakken - Enz. enz. Zijn die coureurs daarom minder dan iemand die in een lelijk eendje weekends het lokale weiland onveilig maakt? Nee toch zeker??? Waarom dan een DJ die met een scheel oog kijkt naar de BPM counters wel? | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
LechStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-3-2005 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 62 | 22-11-2006 11:59 |
Offtopic: Dré schreef: F1 coureurs rijden in auto's met:- Traction control - ABS - Launch control - (Semi) automatische versnellingsbakken - Enz. enz. Zie hier voor meer informatie... Maar inderdaad: ook ik zie niet in waarom "hulpmiddelen" die je tot je beschikking hebt niet kunt c.q. mag gebruiken. Het moeilijkste stukje van het gelijkzetten - het laatste stukje - zul je toch echt op je gehoor moeten doen. Dus ja, ook ik gebruik de beatcounters op mijn CDJ's voor een groffe indicatie en/of een bevestiging van mijn eigen "constateringen". Ik ben het dan ook helemaal eens met Robert: roberto schreef: En wie zegt dat wij het niet zonder kunnen? Het is verder geen kwestie van nodig hebben of niet zonder kunnen. Ik heb goud geld voor mijn CDJ's betaald dus ik gebruik alles wat erop zit | |
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even? |