Forum > Algemeen Forum

Flightcase voor Fender twin reverb.

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
30-10-2006 11:20
Trouwens: hoeveel sloten raden jullie mij aan om eronder te zetten?

Ik dacht zelf aan 4 stuks, is dat genoeg?

(Ben van plan ze te gaan kopen bij www.flightcase-onderdelen.nl. Hebben jullie weleens zaken met die mensen gedaan? En zo ja: wat zijn jullie ervaringen?)

En ik bedenk me net nog 2 dingen:

- Wat vinden jullie beter? Mannelijk en vrouwelijk sluitprofiel of omkeerbaar?
- Welk hoekprofiel raden jullie aan? Ik wil namelijk graag 30x30 maar die heb je in 1,5 en in 2 milimeter dik. De tweede is natuurlijk wat duurder. Maar 1,5 mm lijkt me redelijk dun.

Nja, dat was het even. Ik zal zo even naar de houthandelaar, die is om 13.00 uur open dus...
Hoop dat jullie deze laatste dingetjes nog kunnen ophelderen.

In ieder geval al reuze bedankt voor jullie hulp! Echt handig.

Groeten Rutger
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
30-10-2006 12:14
Voor ongeveer 300 euro heb je, bij een duitse webshop, ook een kant en klaar case voor je twin-reverb:

- Stolp kist
- 7mm Multiplex met HPL
- 2x vlinderslot groot en 2 klapgrepen
- 4x 100mm wielen
- 30mm hoeklijn
- 1cm schuim aan de binnenzijde

Hij wordt op maat gemaakt, dwz; je moet de maten van je combo opgeven, waarna de case wordt gebouwd. Je kunt er eens over nadenken, zelfbouw is vaak ook niet mega goedkoop...

John
I am a TimeDriver!
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
30-10-2006 13:36
Mja,

Je hebt uiteraard ook niet de beste kwaliteit dan.

7 mm multiplex.
1 cm schuim.
2 vlindersloten.

Je moet er dan wel op vetrouwen dat 2 sloten die met in totaal 12 popnagels vast zitten jouw versterker van 1200 euro gaan houden. Een geweldige bescherming heb je ook niet want er zit maar 1 cm schuim omheen. En het plaatwerk is slechts 7 mm dik.

Ik weet zeker dat ik voor minder dan de helft een case kan maken die veeeel beter is. ( 9mm plaatwerk, 4 vlindersloten, 6,5 mm schuim ...)

Maar goed, dat maakt niet uit verder, ik waardeer het erg dat je even reageerde want alle tips zijn welkom!
Maar ik ga voor dat geld liever zelf iets maken happy :) ...

Ohja, nog een vraag:

Ik was van plan de vlindersloten bij www.flight-case onderdelen.nl weg te halen.
(zag net trouwens pas dat J&H ook een onderdelensite heeft. (Vind de site een beetje chaotisch, vandaar dat ik m niet meteen zag.))
Dit bedrijf kan vrij snel leveren en dat is nu eigenlijk de bedoeling ook.

Alleen ik zie dat de vlindersloten van J&H gemiddeld wat duurder zijn. Ik vraag me nu af of die vlindersloten van flightcase-onderdelen.nl wel van goede kwaliteit zijn. Wat denken/weten jullie daarvan?

En dan NOG een vraag :p... ik weet dat ik lastig ben, maar ik kan nog niet echt het fijne vinden over het poppen.
Bij het gewone sluitprofiel enzo moet je niet helemaal door het hout heen boren? En bij de handgrepen en de sloten enzo wel?

En vanaf welke kant pop je? vanuit de binnenkant van de kist zegmaar? Of vanuit de buitenkant?

Heh, wat een boel vragen:p

Hoop dat er iemand is die de moeite wil doen om te antwoorden ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-11-2006 12:33

rutger-peer schreef:

Ik was van plan de vlindersloten bij www.flight-case onderdelen.nl weg te halen.
(zag net trouwens pas dat J&H ook een onderdelensite heeft. (Vind de site een beetje chaotisch, vandaar dat ik m niet meteen zag.))
Dit bedrijf kan vrij snel leveren en dat is nu eigenlijk de bedoeling ook.
Ik neem aan dat tussen de levertijd van JH en Flight-case weinig verschil zit. Misschien ook deels afhankelijk wat er op voorraad is.

Flight-ware onderdelen levert uitsluitend flightcase onderdelen en bied ook de mogelijkheid om jouw case als volledig bouwpakket te leveren. Hier heeft men dus ook een werkplaats.
Alleen ik zie dat de vlindersloten van J&H gemiddeld wat duurder zijn. Ik vraag me nu af of die vlindersloten van flightcase-onderdelen.nl wel van goede kwaliteit zijn. Wat denken/weten jullie daarvan?
JH heeft Penn, flight-case onderdelen heeft fliteware. Bij sommige ook wel bekend van flitecar https://www.fliteware.nl/
Zelf gebruik ik onderdelen van Penn en Fliteware.
Voor een "leek" is het lever programma van Fliteware wat overzichtelijker (minder onderdelen).
Bij het gewone sluitprofiel enzo moet je niet helemaal door het hout heen boren?
Bij het sluitprofiel boor je inderdaad niet door en door, bij het hoekprofiel, de handgrepen en de sloten echter wel
En vanaf welke kant pop je? vanuit de binnenkant van de kist zegmaar? Of vanuit de buitenkant?
Buitenkant. Heb je de handleiding (die je geplaatst hebt in je eerste post) van Tom wel gelezen en de foto's bekeken? Foto's zeggen vaak meer dan woorden wink ;)

Martin.
kvm entertainment
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
1-11-2006 17:03

KVM schreef:

Flight-ware onderdelen levert uitsluitend flightcase onderdelen en bied ook de mogelijkheid om jouw case als volledig bouwpakket te leveren. Hier heeft men dus ook een werkplaats.
Even voor de duidelijkheid wink ;) : volgens mij moeten "Flight-ware onderdelen" en "flightcase onderdelen" net andersom?
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
1-11-2006 17:12
Haha, dat geloof ik ook ja wink ;)...
Maar I get your point.

Ik heb inderdaad die handleiding gelezen en bekeken maar ben niet zo bekend met popnagels enzo .. vandaar. (Of ik heb gewoon niet goed gekeken wink ;))

Thnx iig voor het beantwoorden van de vragen.

Ik heb gister de bestelling maar vast gedaan en ik heb gister ook de "doos" gemaakt.
Helaas was de plaat (9mm betonplex) best krom en was het redelijk moeilijk om een mooie doos te maken maar het moet nu redelijk gelukt zijn. Uiteindelijk denk ik dat je daar toch niet zoveel van terug ziet. Vanacht heeft het spul gedroogd en vandaag ook. Heb de doos vanmiddag ook even geschuurd (de randen). Dus hij zal ook nog kunnen drogen tot morgen want dan moet de bestelling aankomen.
Ik denk dat ik de doos zelf maar met een decoupeerzaag ga zagen, maar daar moet ik nog even over denken. Nouja, jullie horen wel of het is gelukt of niet.
Ik heb ook nog wat foto's gemaakt. Die kan ik misschien wel uploaden als jullie dat leuk vinden. (in een soort van project-vorm, net als de handleiding.)

Tot zover.

In ieder geval bedankt tot nu toe ...

Groets Rutger

PS: "Bij het sluitprofiel boor je inderdaad niet door en door".... Daar bedoel je toch gewoon dat je niet er doorheen boort ? razz :p
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-11-2006 00:22

René Eppink schreef:

Even voor de duidelijkheid wink ;) : volgens mij moeten "Flight-ware onderdelen" en "flightcase onderdelen" net andersom?
Tja, dat krijg je met al die verzinsels. Flight-ware / Fliteware wink ;)

rutger-peer schreef:

Heb de doos vanmiddag ook even geschuurd (de randen).
Ik schuur vrijwel nooit, alluminium hoekprofiel en hoeken bedekken toch de randen.
Ik denk dat ik de doos zelf maar met een decoupeerzaag ga zagen, maar daar moet ik nog even over denken.
Hoezo denken? Met een decoupeerzaag is dat prima te doen.
En anders voor de zekerheid hier even navragen, het zou jammer zijn dat een toch wel een vrij dure case (hout en beslag) verprutst word.
PS: "Bij het sluitprofiel boor je inderdaad niet door en door".... Daar bedoel je toch gewoon dat je niet er doorheen boort ? razz :p
Nee, sluitprofiel is U profiel. Je boort dus wel door het eerste gedeelte maar niet door het tweede.

Heb je er overigens rekening mee gehouden dat je case 4cm breder, hoger en dieper word? Tenminste ik ga er vanuit dat je 2cm schuim gebruikt.

Heb je bij de bestelling de juiste popnagels besteld?
Welk vlinderslot en welk handvat?

Martin.
kvm entertainment
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
2-11-2006 11:20
Euhm, ik had gezien dat de meneer van die handleiding zijn betonplex ook met een decoupeerzaag zaagt. Dus dat zou goed moeten zijn. Daarbij komt dat ik niet weet hoe zo'n doos zich houdt onder een circelzaag.

Ik heb er inderdaad rekening mee gehouden dat mijn case groter wordt. (god zij dank happy :))'
Ik gebruik echter veel dikker schuim van een eiermatje... (je weet wel: zo'n gevaarte waar je op kunt slapen.)
Zo'n matje is in de dikte van bodem tot de bovenkant van zo'n puntje ongeveer 6,5 cm .. ik heb rekening gehouden met 5,5 cm .. dus de versterker zit ook nog een beetje geklemd. Daar komt nog bij dat het sluitprofiel ook 1,4 cm ofzo scheelt in hoogte. Dus het zou allemaal wel uit moeten komen. Zo niet, dan kan ik altijd nog wat puntjes af gaan knippen.

Grappig dat je dat van die popnagels vraagt. Die ben ik namelijk vergeten. Zal zo even naar de gamma, neem aan dat ze ze daar ook wel hebben.
Koop ik daar ook meteen even wieletjes. Die ze op de site aanboden vond ik wat te groot (10 cm). Ik neem 5 cm wieletjes. 2 bokwieletjes en 2 zwenkwieletjes met rem.

De handgrepen zijn van fliteware (medium).
En de vlindersluitingen weet ik niet. Ze komen van www.flightcase-onderdelen.nl.
Het zijn de grootste dus.
Beetje stom dat ik ze daar bestel misschien want dit mooie forum is van J&H maar ik kwam via google op dit forum en wist eerst niet dat ze ook een webshop hadden... vandaar.

Nja, alweer bedankt voor je antwoorden. Ik begrijp dat nu ook van de sluitprofielen hoor ;)...

PS: Ik gebruik 4 x 12 mm popnagels, dan moet ik voorboren met een 4,1 boortje toch?
FritsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2004
Laatste: 7-4-2009
Berichten: 31
2-11-2006 12:40

rutger-peer schreef:

.. want dit mooie forum is van J&H ..
Sorry?

Maar hebben we hier niet een mooi draadje voor lopen (klik)?
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
2-11-2006 17:18
1 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 2-11-2006 17:25
Eiermatjes...Ik heb al een paar keer cases gezien die met dat spul waren bedekt vanbinnen maar het is drie keer niks. Dat spul is te slap waardoor het veel te snel scheurt en bovendien biedt het volgens mij ook helemaal geen goede demping.

Ga ook liever niet voor de goedkope wielen van de lokale bouwmarkt, zeker niet voor een stel plastic wielen! Het is toch wel fijn als je wielen na een jaar ook nog fatsoenlijk lopen en in richting willen draaien, ook kunnen sommige wielen strepen achterlaten op vloeren.
Zelf zou ik gaan voor 4 zwenkwielen 100mm waarvan 2 geremd. Dan kun je:
1. Toch nog een klein hobbeltje nemen zonder dat je je wielen onder je case weg slaat.
2. Makkelijker manouvreren (met 2 zwenkwielen en 2 bokwielen moet je telkens 'steken' en case draaien). Als ik er alleen al aan denk om een vrachtwagen vol te laden met cases met bokwielen.... razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)