Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 93 van 369)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
22-9-2006 00:02
10 x bewerkt. Laatst door Webbie op 22-9-2006 00:46
Hallo,

Misschien wel handig om op deze 100ste pagina een paar, nog werkende, links te zetten:

* Clay Paky AstroRaggi Twin (Victor)
* Clay Paky AstroDisco III (KVM)
* AstroDisco III (Victor)
* PDFjes
* Unknown (nog steeds)
* Filmpjes
* AstroDisco Twins (Victor / KVM)
* Ultralite Astro 3 [EDIT]
* Coemar MultiTunnel
* Diversen
* Diversen 2

Adresje voor spare-parts.

Misschien dat jullie nog handige links hieraan toe kunnen voegen. Zodat je, als we weer een aantal pagina's verder zijn, naar pagina 100 kunnen verwijzen voor info.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
22-9-2006 00:25
Nog een leuk linkje:

Hier staat wat mooi antiek te koop in Frankrijk, waaronder een Satel Kum P20 en nog wat ander bijzonder spul dat ook wel eens van Satel zou kunnen zijn....
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
22-9-2006 00:32

Webbie schreef:

* Highlite Astro 3
Die is niet van Highlite [dan zou het een Showtec ding zijn], maar van Ultralite.
Een Ultralite kocht hem weer in bij Lampo wink ;)
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
22-9-2006 00:47
Hallo Bobw,

Dank je voor de correctie, aangepast in mijn vorige post.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
22-9-2006 01:33

Webbie schreef:

* Unknown (nog steeds)
Sorry, ik blijf bezig.... laugh :D
Had deze link nog niet gezien, vandaar.

Weet zo goed als zeker dat dit een Sapro Rotomat is [Sapro heeft ook de Automat, Bifid[e?] en Trifid[e?] Ufo's gemaakt].
Ben een keer een linkje tegen gekomen waarin deze Ufo beschreven stond als Sapro Rotomat [link is te vinden op pagina 41].

In je post op pagina 41 beschrijf je de Ufo, en daarbij kwam ik deze foto tegen.
Volgens mij ziet het er slechter uit dan het daadwerkelijk is, omdat de schijf bij dit type Ufo vast hoort te zitten aan de rest.
De schijf zelf draait dus niet, want dat doet de 'spiegelpiramide' die in de schijf zit al wink ;)
Het is dus dezelfde constructie als in sommige Nisel Ufo's happy :)

Hoe is deze Ufo er nu eigenlijk aan toe?
Heeft je collega hem nog? en zo ja is hij al opgeknapt?
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
22-9-2006 22:04
Hallo Bobw,

De Ufo is nog steeds in het bezit van mijn collega, en is nog steeds in de zelfde embarmelijke staat. Werkt overigens nog wel.

Toen ik hem vorige zomer naast mijn AstroDisco had draaien, viel de Ufo helemaal in het niet bij de AstroDisco. De "beams" van de Ufo waren niet strak, terwijl die van de AstroDisco dat duidelijk wel waren.

Machtig effect die AstroDisco, blijft écht het mooiste retro effect.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-9-2006 22:52

Webbie schreef:

Toen ik hem vorige zomer naast mijn AstroDisco had draaien, viel de Ufo helemaal in het niet bij de AstroDisco. De "beams" van de Ufo waren niet strak, terwijl die van de AstroDisco dat duidelijk wel waren.
Een beetje appels en peren....
De Astro werkt met lenzen, bij de Ufo word het licht verdeeld door de spiegels.

Martin.
kvm entertainment
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
23-9-2006 00:10
Misschien dat jullie nog handige links hieraan toe kunnen voegen. Zodat je, als we weer een aantal pagina's verder zijn, naar pagina 100 kunnen verwijzen voor info.
Vind dit ook een interessant topic...

Misschien een e.o.a. wiki? vind het met 100 pagina's (bij mij 20 (50ppp)) toch al snel onoverzichtelijk worden....

OF zoals je op meerdere forums ziet... een nieuw topic beginnen (PART 2) met in de 1e post de hoogtepunten van het vorige topic (beter aangezien je alles hier bij new-line houdt).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
23-9-2006 20:48
Meestal wordt een "Part-2" o.i.d. gedaan als de software het niet zo leuk meer vindt (zoals vroeger bijvoorbeeld bij het DJ topic op GOT). Hebben we hier gelukkig geen last van.

En het zoeken in een groot topic wordt binnenkort (hopelijk binnenkort) toch eenvoudiger door de "zoek in topic" optie/filter.

Wat mogelijk wel handig zou zijn is dat een topicfan zich opwerpt als moderator voor dit topic zodat hij/zij het topic kan bewerken, samenvatten en niet relevante posts kan verwijderen.

Zou dat wat zijn en zo ja: Wie voelt zich geroepen deze ondankbare taak te gaan vervullen?

(50ppp... Blijf het toch vreemd vinden. IK kan maar één regel tegelijk lezen en vind de respons van het forum bij pagina wisselingen dusdanig dat ik me nooit echt stoor aan die vertragingen (<10msec))...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
24-9-2006 10:20
Hallo Dré,

Ik wil die taak wel op me nemen, als niemand er bezwaar tegen heeft.

Je bedoelt heel dit topic opschonen en alléén de daadwerkelijk info laten staan en links controleren (en eventueel herstellen)?

Misschien ook een mogelijkheid om een topic hiernaast te zetten met de uitgefilterde info en links. Dit laatste lijkt me misschien wat handiger (hebben we ook gelijk een mooie "back-up").

Eventueel heb ik ook hier thuis de ruimte om de links na toe te verwijzen. En de daadwerkelijke data (PDFs, GIFs, JPGs enz..) echt neer te zetten en te back-uppen.

Zag hier op de server en de (school)server (waar veel nog werkende links naar toe verwijzen) dat het géén overbodige luxe is om alles is netjes te plaatsen in aparte mapjes. Dan kan ik ook alles verhuizen naar één server. Een FTP server is hier al aktief om de mensen hun plaatjes en PDFjes te laten uploaden.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)