Forum > Newbie Forum

Vraagje voor electrische knobbels

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
20-9-2006 09:04
Heb hier zo'n dingetje liggen:
www.new-line.nl/v/12448
Besloot er een antari-rookmachine op aan te sluiten....geeft contact en zijn lampjes branden, maar doet verder niets, warmt niet op....hoe komt dit?
Er blijken geen aarding-gaatjes in te zitten in de stopcontacten te zitten.
Gewoon lichteffect werkt uiteraard wel.
Heb hier ook nog 2 Winners en een 1500 W strobo liggen...maar ik weet niet of durf niet door mogelijke defecten met deze toch duurdere apparaten (door bovenstaand probleem) of dit aangewezen is, deze derin te pluggen.
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
ChuckieStandaard Lid
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
20-9-2006 09:16

stompinne schreef:

Heb hier zo'n dingetje liggen:
www.new-line.nl/v/12448
Besloot er een antari-rookmachine op aan te sluiten....geeft contact en zijn lampjes branden, maar doet verder niets, warmt niet op....hoe komt dit?
Er blijken geen aarding-gaatjes in te zitten in de stopcontacten te zitten.
Gewoon lichteffect werkt uiteraard wel.
Heb hier ook nog 2 Winners en een 1500 W strobo liggen...maar ik weet niet of durf niet door mogelijke defecten met deze toch duurdere apparaten (door bovenstaand probleem) of dit aangewezen is, deze derin te pluggen.
Dat zijn toch gewoon 8 schakelaars? Bij je rookmachine moet nog een controller waarmee je hem uiteidelijk laat roken. En als ie niet warm wordt, misschien doet ie dat niet omdat er geen controller aan zit.

Maar scans/strobo's kun je er ook gewoon aanhangen hoor. Maar het is dan alleen in en uit schakelen.
FossaltaStandaard Lid
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
20-9-2006 12:00
Doet de rookmachine het wel in een gewoon stopcontact ? anders even op een ander kanaal proberen... misschien een draadje los? of zekering kaput ?
HR SoundStandaard Lid
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
20-9-2006 13:13
Als het de antari F80z ( of vergelijkbaar type ) is dan moet in ieder geval de controller aangesloten zijn, wil hij het uberhaupt doen. Kan me voorstellen dat dit bij meer rookdozen zo werkt.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
ChuckieStandaard Lid
20-9-2006 13:31

Fossalta schreef:

Doet de rookmachine het wel in een gewoon stopcontact ? anders even op een ander kanaal proberen... misschien een draadje los? of zekering kaput ?
Lijkt me niet aangezien de lampjes wel branden van het apparaat.
FossaltaStandaard Lid
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
20-9-2006 14:14

Chuckie schreef:

Fossalta schreef:

Lijkt me niet aangezien de lampjes wel branden van het apparaat.
Lekstromen kunnen gekke dingen veroorzaken! (zoals een spiegelbolmotor die gewoon draait als het kanaal op het switchpack uit staat...)
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
20-9-2006 15:20
Ik heb een tijdje geleden André een mailtje gestuurd over Dit apparaat. Mijn vraag was of ik dit kan gebruiken op mijn kamer voor apparatuur waarbij de aan-uit knop op een onbereikbare plek zit. Hierbij vermelde ik dat ik geen apparaat wilde met lektromen oid. Mailtje terug gekregen met het antwoord dat dit apparaat daar prima voor geschikt is, en dat lektromen niet aan de orde zijn. Vreemd dat dat dan bij die andere switch wel kan?
De laatste doet het licht uit
ChuckieStandaard Lid
20-9-2006 16:37
Nouja, het is nog niet zeker of dat echt het probleem is.
Ik vermoed zelf gewoon dat er geen controller aan die rookmachine hangt waardoor hij ook niet gaat opwarmen.
StompinneStandaard Lid
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
21-9-2006 11:39
Er hangt wel degelijk een controller aan, deze die ik met het apparaat meegekregen heb.

- Wanneer je niets in het switchboard geplugd hebt...branden alle lampjes.
- Ik plug een lichteffect in, en het aan/uit lampje van het switchboard wordt actief, zodat je goed kan zien of je lichteffect aan of uit is.
- Ik plug de Antari /v/1051 met zijn schakelaar aan, in het switchboard.
- Nu is het betreffende lampje van het switchboardcontact waar het rookmachine inzit, constant aan of ik hem nou aan of uitzet!!! Ook raar is, zet ik de switchboardschakelaar aan: dan brandt het rode aan/uit-lampje achteraan op de rookmachine 100%. Zet ik de switchboardknop van de rookmachine uit, dan brandt het
rode aan/uit-lampje achteraan op de rookmachine zachter...zeg maar voor 50%!!!?

Ik dacht eerst dat ik het machine niet lang genoeg liet opwarmen, maar heb het getest voor enkele uurtjes, de controller zijn rode lampje (wat actief betekent) brandt, maar het groene lampje, dat laat weten dat ik mag spuiten, laat het dus afweten.

Heb het ook op een ander switchboardkanaal uitgeprobeerd, blijkt het zelfde resultaat te zijn.

Steek ik de rookmachine in een gewoon stopcontact, werkt ie meteen.

Ik moet nu wel zeggen dat het switchboard geplug is in een verdeeldoos met 4 stopcontactingangen, heeft dit er iets mee te maken?
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
AartStandaard Lid
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
21-9-2006 12:51
Vreemd verhaal, zou het zo niet weten. Interessant dus wink ;)
In ieder geval lijkt deze versie van de schakelkast snubbers (tegen netstoring) aan boord te hebben (lekstromen en brandende lampjes), hoewel het me wat apart voorkomt dat het klaarblijkenlijk enkelpolige schakelaars zijn, of dubbelpolige met snubbers over beide contacten ipv over de belasting.

Ik las hierboven iets over "aardings gaatjes", wat bedoel je daarmee ?
De randaarde wordt verzorgt door een metalen contact dat tegen de zijkanten van de stekker drukt. Pas je de aarde overal toe ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)