Beste merk
(74 reacties. Pagina 4 van 8)Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 7-8-2006 18:25 |
Ik zou het niet "half" willen noemen. Het gaat hoogstens niet in dezelfde curve als een (bijvoorbeeld) halogeen lamp, en niet met de zelfde soepelheid. Kan er ook wat mee te maken hebben dat je bij een LED-lamp een digitaal stapje precies ziet, en bij een halogeenlamp gloeit deze altijd wat na, waardoor digitale stapjes minder zichtbaar zijn (ze kunnen niet "ineens" naar een andere intensiteit). | |
Light Image | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 7-8-2006 18:34 |
Half was misschien een beetje bot. Wat ik het grote nadeel vind, is dat je gewoon niet zulke mooie overgangen tussen verschillende scene's hebt met LED parren. Het is naar mijn inzicht, op dit moment, absoluut onbruikbaar voor theater doeleinden. Trouwens tot dat het dim-probleem is opgelost hoef ik ze niet mee met wat voor klus dan ook, maar dat ben ik. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
KeesStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2006 Laatste: 1-1-2007 Berichten: 38 | 7-8-2006 19:03 |
Douwe schreef: Het hangt erg af van welk type en merk je kiest maar mijn ervaring is dat de LED par nog niet kan tippen aan de lichtopbrengst van een conventionele par. | |
A master of light, knows his way around in the dark. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 7-8-2006 19:13 |
@ Kees Heb zelf geen ervaring met de LED par van Showtech maar het aantal ledjes komt overeen met die van pixellite. Volgens mij kom je wel weg met 12 stuks. Al blijf ik zeggen dat, naar mijn mening, de LED par nog lang niet uitontwikkeld is.Voor wat voor feestje/gig wil je ze eigenlijk gebruiken? | |
DeMennooosVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-10-2002 Laatste: 14-10-2020 Berichten: 314 | 7-8-2006 20:26 |
En dan vooral kwa lichtopbrengst, in een zaal van 150m2, is 12 stuks genoeg? Hangt vooral van het merk af.maar mijn ervaring is dat de LED par nog niet kan tippen aan de lichtopbrengst van een conventionele par. Dan wordt het toch tijd om meer ervaring op te doen met een echte LED Par.... PixelPar 90L vs 500W PAR64 geen centje pijn. PixelPar 90L vs 1000W PAR64 met vaste kleuren geen centje pijn. Ook naast een VL500 gehouden en met de vaste kleuren wederom geen centje pijn... En naast een MAC300 is het al helemaal geen probleem.Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat de LED het gloeilampje kan vervangen Ook hier weer een discussie puntje. Als je verder kijkt dan very low budget dump rommel en in je achterhoofd houd dat ook hier kwaliteit iets meer kost dan een paar euro kun je meer dan prima een gloeilampje of een 50W halogeenlampje vervangen door LED. Over het algemeen doet men maar iets bij het vervangen en zonder verdere kennis van LED wordt dan maar geroepen dat het zuigt....Tevens is het ook (nog) niet mogelijk om LED parren te dimmen. PixelPar 90L is zonder problemen dimbaar!Zitten over 't algemeen 4 DMX-kanalen op: Red, Green, Blue en Dimmer. Zowel met dimmer-kanaal als met R/G/B tegelijk is dus te dimmen. En voor de luie techneut zijn er ook met 10 kanalen...R,G,B, Chase1, Chase1 speed, Chase1 Xfade, Chase2, Chase2 speed, Chase2 Xfade, en master intensity. Probleem met de betaalbare LED-parren is dat ze binnen (te) korte tijd (te) vaak LEDjes hebben die weigeren. Tja, de betaalbare prijs moet uit de lengte of uit de breedte komen en komt zeker niet uit de kwaliteitshoek...ze kunnen niet "ineens" naar een andere intensiteit Ik zeg PixelPar 90L.... Verdere uitleg lijkt me bij deze wel overbodig...Wat ik het grote nadeel vind, is dat je gewoon niet zulke mooie overgangen tussen verschillende scene's hebt met LED parren. Het is naar mijn inzicht, op dit moment, absoluut onbruikbaar voor theater doeleinden. Trouwens tot dat het dim-probleem is opgelost hoef ik ze niet mee met wat voor klus dan ook, maar dat ben ik. En daar gaan we nog maar een keer Als je dat soort problemen met de hobbypar hebt kan ik me voorstellen dat je ze thuis laat. Ik zou met een gerust hart een zooi PP90L weg knopen in een theater als tegenlicht. Een mooie kleurovergang proggen is dan ook absoluut geen probleem meer. Voordat er hele volksstammen nu gaan roepen dat de PixelPar 90L pak em beet een 15 keer duurder is dan de Showtech variant, zal ik op voorhand alvast even melden dat ik daarvan op de hoogte ben Het enige waar het mij in het hele LED verhaal omgaat is dat er steevast geroepen wordt dat LED Parren eigenlijk volkomen k*t zijn, terwijl men dan alleen spreekt over de low budget spots zonder ook maar enige kennis te hebben van de kwalitatieve armaturen op de markt. En dat deze dan duurder zijn heeft zo zijn redenen... Zet een Showtec Pixeltrack naast een PixelLine 522 en ik kan je op voorhand al zeggen dat de 648LEDs van de Showtec het afleggen tegen de 522LEDs uit de PixelLine. Maar ja dan is de PixelLine ook "maar" 3 keer zo duur als een Showtech apparaat. Een gewetensvraag: Wie heeft er de live uitzendingen van Big Brother vorig jaar gezien? Lekker onrustig beeld was het he, met al dat LED aan... Gevolg van de very low budget voedingen. Iemand begin van het jaar Memories gezien bij de KRO? (gok dat het enigsinds niet de doelgroep is hier) Daar waren de LED spots wel stil op de horizon... Nog een ander praktijkvoorbeeldje tussendoor.. Alicia Keys tour.. Dubbele rij (rij op de vloer en rij onder aan de truss) met PixelLine 110ec om de horizon uit te lichten. Na de try outs toch maar besloten om de truss rij met Pixels weg te halen (de hoogte van 12m werd eenvoudig gehaald) en ook maar gedimt tot een 40% omdat het overige intelligent in het niet viel.. Voor de liefhebber zijn er foto's Moraal van dit verhaal... WIl je je parren zo ongeveer 1 op 1 vervangen door LED, doe dat niet met Showtech o.i.d want je redt het niet. Kijk niet alleen naar de aanschaf prijs maar ook naar de overige zaken in de besparing (lampen, kleurenfilters, bekabeling, stroomverbruik, service en onderhoudsuren etc) en dan zul je zien dat over 5 jaar geteld de meerprijs van 15x een showtec toch helemaal niet zo hoog is... | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 7-8-2006 20:59 |
Kan het niet met je oneens zijn. Maar de eerste post suggereerde niet dat de pixellite in het buget zou zitten. Ben ik je aan het beledigen als ik je een LED fan noem? Mijn mening is nog steeds dat de LED par nog wat ontwikkeling nodig heeft. Geef ze nog een jaar of wat en dan gaat het zeker een super product worden maar prijs kwaliet verhouding is op dit moment nog een beetje zoek. | |
DeMennooosVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-10-2002 Laatste: 14-10-2020 Berichten: 314 | 7-8-2006 21:13 |
Ben ik je aan het beledigen als ik je een LED fan noem? Nee hoor je beledigd me niet, ik heb gewoon heel leuk werk Mijn mening is nog steeds dat de LED par nog wat ontwikkeling nodig heeft. Geef ze nog een jaar of wat en dan gaat het zeker een super product worden maar prijs kwaliet verhouding is op dit moment nog een beetje zoek. Dat LED nog hele ontwikkelingen staat te wachten de komende jaren ben ik helemaal met je eens.En kwa prijs/kwaliteit verhouding... Mwah ben ik tot op zekere hoogte met je eens. De professionele LED armaturen zijn allemaal redelijk aan de prijs, maar ik denk persoonlijk dat de verhouding nog enigsinds redelijk is voor de kwaliteit die je krijgt. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 7-8-2006 21:27 |
DeMennooos schreef: En kwa prijs/kwaliteit verhouding... Mwah ben ik tot op zekere hoogte met je eens. De professionele LED armaturen zijn allemaal redelijk aan de prijs, maar ik denk persoonlijk dat de verhouding nog enigsinds redelijk is voor de kwaliteit die je krijgt. | |
DeMennooosVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-10-2002 Laatste: 14-10-2020 Berichten: 314 | 7-8-2006 21:36 |
Op dit moment is de prijs kwaliteit verhouding nog steeds ten gunste van de conventionele par. Ik bedoel, wat kost een lege can en wat kost een bulb. En op zeker een grotere lichtopbrengst. Jammer dat je bij de conventionele par, voor ongeveer hetzelfde effect, ook nog een scroller nodig hebt. Nou zijn er ook low-budget scrollers en dan valt het hele plaatje icm een low-budget can nog wel mee. Ga je voor kwaliteit dan kom je ook in conventioneel nog wel de prijzen tegen. Maar ga gewoon eens simpel zitten rekenen met aanschaf, levensduur (neem voor de Pixelpar maar 50K uur of 5 jaar), verbruik, airco (bij vaste installaties), uren en loon voor vervangen van een defecte PAR lamp etc en dan zal een rekensom laten zien dat het toch niet eens zo duur is. Kwa lichtopbrengst blijf ik zeggen dat ik met een gerust hart de Pixels in een dak durf te knopen en nog steeds erg goed mee kan met de rest wat er tussen hangt kwa intelli en parren. Alleen blijf ik wel zitten met de kleurensoep die je blijft zien met LEDs, al zijn we aan die kant ook al aan het testen met verschillende oplossingen om dat een heel eind tegen te gaan...Dan heb ik ook nog een vraagje: zit jij in de ontwikkeling van de LED par? zo ja heb ik nog een hoop vraagjes. Ik zit in de import, export, installatie en groothandel van LED (consument, mkb en entertainment) producten met daarnaast een klein stukje ontwikkeling.Vragen en opmerkingen zijn altijd welkom, al is het maar om de bestaande producten naar wens van gebruikers door te ontwikkelen. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 7-8-2006 21:46 |
Dan weet jij ook dat "wit" licht met de LED par nog steeds een uitdaging is. Ik ben op zeker geen tegenstander van de LED par, minder vermogen, kleurmenging enz. Toch vind ik (ja ik) het op dit moment nog geen alternatief voor de conventionele par. Als de kinderziektes er uit zijn ga ik zeker LED parren gebruiken maar de B-range komt op dit moment niet eens in de buurt van wat de A-merken doen, daar moet je het mee eens zijn. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. |