Forum > PC related Forum

Aanschaf Nieuwe DJ PC

(59 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
FreakyDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2005
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 40
3-8-2006 21:05
ik mag aannemen dat het ook over Hardware mag gaan ? wink ;)

Binnenkort schaf ik een nieuwe pc aan, en ik wil graag jullie mening horen.
Ik ga de pc voornamelijk thuis gebruiken, maar ook voor als ik moet draaien als uitbereiding. Ik gebruik waarschijnlijk gewoon tractor, en ga er voor zorgen dat Deck A op schuif 2 zit, en Deck B op schuif 3 zit etc.

Dit zijn de specs van de computer:
Sempron 2800+ processor.
512mb + 256mb geheugen.
120 gb harde schijf.
128 mb videokaart.

Kan ik daarmee gewoon lekker draaien zonder dat hij al te veel gaat haken?
Heb wel wat verstand van computers, maar van al dat AMD, Sempron, Athlon en Pentium, wordt ik ook geen zak wijzer :S

Wat voor computer hebben jullie? en wat zijn jullie ervaringen zoal?
God is a DJ, Life is a Dancefloor, Love is the Rhythm, And you are the Music.
PetervvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 25-10-2019
Berichten: 17
3-8-2006 23:36

FreakyDJ schreef:

Dit zijn de specs van de computer:
Sempron 2800+ processor.
512mb + 256mb geheugen.
120 gb harde schijf.
128 mb videokaart.
Is deze 64-bit?
Daar zit namelijk een enorm verschil in. Ik kan op google een sempron 2800+ vinden die 64-bit is en een die 32-bit is. Ik heb er zelf een van 32-bit en daar loopt het goed op, maar soms is ie wat langzaam.
Zero_bitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2006
Laatste: 27-11-2007
Berichten: 27
3-8-2006 23:40
ik neem wel eens mijn p4 3,4 ghz met ht 1 gb ram mee, hij wil wel eens happeren vaak als msn 8.0 aanstaat gelukkig is dit happeren tot zover alleen thuis voorgekomen. maar ik vindt de geluidskwaliteit wat ervan af komt niet zo denderend kan ook aan het feit liggen dat de meeste nr's in mp3 formaat zijn of dat ik gewoon een geluidskaart van niks heb maar vindt persoonlijk een dubbele cd speler beter klinken

vergeet trouwens om het automatische scannen van je virus scanner uittezetten laugh :D
V-power
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
3-8-2006 23:46

FreakyDJ schreef:

ik mag aannemen dat het ook over Hardware mag gaan ? wink ;)

Binnenkort schaf ik een nieuwe pc aan, en ik wil graag jullie mening horen.
Ik ga de pc voornamelijk thuis gebruiken, maar ook voor als ik moet draaien als uitbereiding. Ik gebruik waarschijnlijk gewoon tractor, en ga er voor zorgen dat Deck A op schuif 2 zit, en Deck B op schuif 3 zit etc.

Dit zijn de specs van de computer:
Sempron 2800+ processor.
512mb + 256mb geheugen.
120 gb harde schijf.
128 mb videokaart.

Kan ik daarmee gewoon lekker draaien zonder dat hij al te veel gaat haken?
Heb wel wat verstand van computers, maar van al dat AMD, Sempron, Athlon en Pentium, wordt ik ook geen zak wijzer :S

Wat voor computer hebben jullie? en wat zijn jullie ervaringen zoal?
DJ'en met software kan al op een pc van voor de oorlog, zolang er maar twee stereo uitgangen op zitten. Met een geluidskaart als de Maya44 zit je met dit systeem ruim boven het minimum. Let wel op dat je geen waardeloze software software draait.

Als msn je pc laat haperen dan is er iets mis met de pc.
FreakyDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2005
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 40
4-8-2006 12:17
Ik heb geeeen idee of het 32 / 64 bit is.

Heb even gekeken, maar niks kunnen vinden.

Link zou ik vast wel mogen geven, is geen DJ Webshop ;)
https://www.computerstunt.nl/systemen/14079/gamers-sempron-2800-pc-8xagp/5.1-sound-128-mb-/512mb/120gb/dvd-eur-279.html

Hij heeft trouwens al een 5.1 geluidskaart, ik heb gelezen dat je dan geen extra dingen meer hoeft te kopen om je mengpaneel erop aan te sluiten [?]
God is a DJ, Life is a Dancefloor, Love is the Rhythm, And you are the Music.
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
5-8-2006 20:12

FreakyDJ schreef:

Hij heeft trouwens al een 5.1 geluidskaart, ik heb gelezen dat je dan geen extra dingen meer hoeft te kopen om je mengpaneel erop aan te sluiten [?]
Koop een professionele geluidskaart zoals de hierboven genoemde Maya 44. Waarom? Veel betere geluidskwaliteit mede omdat het een échte meerkanaals geluidskaart is. Je zegt zelf al dat ie af toe (waarschijnlijk?) gebruikt gaat worden voor op pad. Een standaard 5.1 kaartje/chip is dan echt niet afdoende (ruis en latency problemen). Ook die Audigy kaarten zijn vreselijk wat dat betreft...die drivers zijn namelijk ronduit waardeloos. Daarnaast: veel dj programma's kunnen niet overweg met 5.1 geluidskaarten, dus een eventuele overstap op andere software wordt beperkt door een 5.1 kaart.

Overigens zijn er voor de Audigy kaarten alternatieve drivers beschikbaar: de kx-drivers (https://kxproject.lugosoft.com/). Deze schijnen beter te werken (hierbij spreek ik níet uit ervaring). Hierover kunnen andere mensen genoeg vertellen happy :)

edit: ik heb ook even je link bekeken..niet doen die pc! Hij wordt aangeraden als game-pc...nogal een verschil met jou toepassing nietwaar wink ;)
-véél te lichte voeding (vergroot risico op vastlopers)
PetervvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 25-10-2019
Berichten: 17
5-8-2006 20:55
Ik heb zelf ook een audigy en de geluidskwaliteit is voor thuis misschien nog wel genoeg, maar niet voor in een dj-pc. De maya44 is er beter voor geschikt.
Je zou ook even na moeten vragen of hij 64-bit is. Als dit wel het geval is is hij wel snel genoeg. Indien niet, dan zou ik voor een andere gaan omdat er steeds meer programma's voor 64-bit processors worden gemaakt. Je zou ook wat meer kunnen betalen en meteen een goeie en snelle pc, zodat je wat meer headroom hebt. Het zou natuurlijk jammer zijn als je straks een pc hebt die te langzaam is.
FreakyDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2005
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 40
5-8-2006 22:13
edit: ik heb ook even je link bekeken..niet doen die pc! Hij wordt aangeraden als game-pc...nogal een verschil met jou toepassing nietwaar wink ;)
-véél te lichte voeding (vergroot risico op vastlopers)
Het gaat mij niet zozeer om het gamen op de PC.
Een andere voeding kopen was ik zelf ook wel van plan + een extra fan erin laten zetten zodat hij van binnen niet te heet wordt als hij een keer op pad gaat.
Maar alsnog erg bedankt voor alle tips en raad :) Ben weer wat wijzer geworden ;)

Ps. wat raad jij aan voor voeding ? 300/400 watt ?
God is a DJ, Life is a Dancefloor, Love is the Rhythm, And you are the Music.
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
5-8-2006 23:26
voor p4 minimaal 400W, en let op dat je een stevig merk voeding haalt.
je voeding is naast de cpu het onderdeel dat het meetse te lijden heeft.
[EDIT]
ik zie net dat het een AMD wordt. dan zou je aan 350 genoeg moeten hebben. een 400W is toch net iets safer.[/EDIT]
GunnieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-12-2004
Laatste: 3-7-2019
Berichten: 76
6-8-2006 00:52

Geit schreef:

voor p4 minimaal 400W, en let op dat je een stevig merk voeding haalt.
je voeding is naast de cpu het onderdeel dat het meetse te lijden heeft.
[EDIT schreef:

ik zie net dat het een AMD wordt. dan zou je aan 350 genoeg moeten hebben. een 400W is toch net iets safer.[/EDIT]
toch maar beter een 350W van een goed merk dan een 400W van een cheesy merk die je voor 20€ kan kopen ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)