Forum > Licht

Clubspot 250MSD vs. Phantom EHJ250/HTI150

(41 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
FunnyboyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-1-2006
Laatste: 27-9-2006
Berichten: 6
24-7-2006 21:09
Vraagje

Ik heb interesse om 4 Phanton HTI-150 movingheads aan te shaffen van showtec. Maar in de catalogus 2006 - 2007 zie ik andere foto's de gobo's dan er op "fixture settings" staan? Heeft er iemand die toestellen en kan me zeggen of het werkelijk de figuren zijn op de technische beschrijving van dmx kanalen en/of toch die figuren zoals op de foto's? En de kleuren? Kun je werkelijk 2 kleuren splitsen? Ik bedoel dat de kleurwiel half over twee kleuren staat?

Alvast bedankt
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
26-12-2009 14:47
Iemand al ervaring met deze headjes?

Hoeveel DMX kanaals zijn ze (de mkII met display), want diverse info op internet spreken elkaar tegen

ik kom vaak 10 kanalen tegen, dan een tabel met 9 kanalen, een duitse handleiding op site van highlite zegt dat ze in 6 en een 9 kanaals modus gestuurd kunnen worden, ...

Hebben ze een urenteller, lampurentellen, lampstrike teller, ...

Hoe zijn ze op te hangen? Zijn daar bracketten bij voor haken ?
Hoe zijn ze qua degelijkheid opbouw, en hoe zit de kop in elkaar Zijn dat modulles die je makkelijk kan demonteren voor reiniging / onderhoud?
Hoe is de levensuur, degelijkheid van deze toestellen?

Ale ja, alle info is meer dan welkom!

Dank alvast.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
28-12-2009 09:45

funnyboy schreef:

Vraagje

Ik heb interesse om 4 Phanton HTI-150 movingheads aan te shaffen van showtec. Maar in de catalogus 2006 - 2007 zie ik andere foto's de gobo's dan er op "fixture settings" staan?
Uhm...

Die heette de Phantom, de huidige heet de Phantom MKII. Oftewel: De opvolger. Artikelnummer is ook anders (dus let goed op het artikelnummer om zo wellicht te bepalen of je naar de juiste handleiding kijkt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
28-12-2009 09:58

Dré schreef:

funnyboy schreef:

Vraagje

Ik heb interesse om 4 Phanton HTI-150 movingheads aan te shaffen van showtec. Maar in de catalogus 2006 - 2007 zie ik andere foto's de gobo's dan er op "fixture settings" staan?
Uhm...

Die heette de Phantom, de huidige heet de Phantom MKII. Oftewel: De opvolger. Artikelnummer is ook anders (dus let goed op het artikelnummer om zo wellicht te bepalen of je naar de juiste handleiding kijkt).

Beste Dré,

Weet jij toevallig wat nu juist het verschil is tussen de phantom HTI150 en de phantom HTI150 MKII?
En kan je me vertellen of deze aanbieding de gewone is of de MKII?

Dank alvast!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
28-12-2009 13:46

X-PLOSION schreef:

En kan je me vertellen of deze aanbieding de gewone is of de MKII?
Ik weet wel dat dit de eerste versie is (de gewone), omdat de mk2 andere kappen heeft.

Roy
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
28-12-2009 13:54

roystraver schreef:

X-PLOSION schreef:

En kan je me vertellen of deze aanbieding de gewone is of de MKII?
Ik weet wel dat dit de eerste versie is (de gewone), omdat de mk2 andere kappen heeft.

Roy
Ik dacht dus wel dat dit al de mkII is hoor, omdat de mkI toch minder "ventilatieopeningen" heeft in zijn kapjes zoals deze en ook geen bedrukking op de base hebben?

En dit is dan ook een MKII dan, of een MKI?

Iemand nog duidelijke foto's ivm verschil van gewone (mkI) en de mkII versie?

Dank alvast
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-12-2009 14:03
Vraag het de verkoper?!??
Light Image
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
28-12-2009 14:08

JeroenVDV schreef:

Vraag het de verkoper?!??
Doe ik maar gaf nog geen antwoord.

Indien het de MK1 is, is dat dan afblijven, of toch te betrouwen? En spare parts steeds via highlite te verkrijgen (eerst via dealer dan!)
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
28-12-2009 19:13

X-PLOSION schreef:

roystraver schreef:

X-PLOSION schreef:

En kan je me vertellen of deze aanbieding de gewone is of de MKII?
Ik weet wel dat dit de eerste versie is (de gewone), omdat de mk2 andere kappen heeft.

Roy
Ik dacht dus wel dat dit al de mkII is hoor, omdat de mkI toch minder "ventilatieopeningen" heeft in zijn kapjes zoals deze en ook geen bedrukking op de base hebben?

En dit is dan ook een MKII dan, of een MKI?

Iemand nog duidelijke foto's ivm verschil van gewone (mkI) en de mkII versie?

Dank alvast
Neehoor, bijde heads die je laat zien zijn gewoon MK1 's, de mk2 heeft als het ware een soort ring op de kop, de mk1 duidelijk niet. Ik zou niet weten waarom je geen MK1 zou moeten kopen, duidelijke verschillen en/of verbeteringen zijn bij mij niet bekend.

Roy
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
28-12-2009 19:48

roystraver schreef:

Ik zou niet weten waarom je geen MK1 zou moeten kopen, duidelijke verschillen en/of verbeteringen zijn bij mij niet bekend.

Roy
Ik dacht al aan later als er spare parts besteld / aangekocht moeten worden, dat dit dan een probleem zou betekenen tov de MKII aan te kopen? Dus de MKII trekt van kappen gewoon meer op de martin krypton (met die ring om de lens), ook de ventilatie-opening van de MKII zijn verdacht zelfde als bij de Kryptons.
Ik weet dat we een showtec niet kunnen gaan vergelijken met een Martin, maar heb het enkel over uiterlijk (dus de plastic behuizing) en dat is nu niet echt iets dat betrekking heeft op de werking van een toestel.
De HTI lampschakeling, zit die gewoon parallel over de voedingsspanning (dus lamp brand continu), om is die appart uit te schakelen via dmx of automatisch na bvb ... min geen dmx signaal
Want wat ik ook wel handig vind is dat je een toestel kan laten aanstaan met de lampen uit. Dan koelen de ventilatoren de head sneller af .
Ja ik denk dat de mk1 en de mk2 qua werkingsbouw identiek zijn. Zelfde aantal kleuren, zelfde kleuren van wellicht ook, op youtube heb ik al ontdekt dat bijde types ook identiek zelfde gobos hebben.
Maar ik vraag me wel iets af ... de mk1 heeft op de frontlens duidelijk een uitschroefbare focus (manuele instelling), en bij de mkII zit de lens precies gans in het toestel verwerkt. Heeft de mkII dan een dmx gestuurde focus, of een schroef voor maniele instelling?
Indien dat ook manueel is, dan is er inderdaag weinig tot geen verschil tussen beide headjes.
Zijn onderdelen van showtec makkelijk en nog lange tijd te verkrijgen? Heeft iemand daar al ervaringen mee? Ik weet ook uit ervaring dat dat bij Martin allemaal enorm goed georganiseerd is, en dat ze ook nog lange tijd "na" stoppen van de produktie te verkrijgen zijn.
Is dat bij showtec ook het geval, of niet?
We zouden graag zo'n setje aankopen, zonder dat we ons dat moeten gaan beklagen dat er om de haverklap onderdelen van stuk gaan.
Nog iemand verder opmerking tot zo'n setje als 2e hands aankoop?

Dank alvast

Terug naar forum Reageer (zonder quote)