Forum > Algemeen Forum

Cd's kopieren

(90 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-7-2005 21:22

Geforce schreef:

Ik denk eerder dat alle soorten CDs, 74Min, 80Min, 90Min, zelfs 100Min.. allemaal wel goed zijn, maar je moet inderdaad niet voor een goedkoop prul merk gaan. Ik heb in ieder geval hele goede ervaring met TDK en Platinum.
Ik denk ........

Dat valt toch wel tegen.
Bepaalde cd spelers spelen de cd niet af of slaan over.
Eigenlijk boek ik nog steeds het allerbeste resultaat met een stapeltje Philips proffesional Gold cd's (eerste brandbare "studio" cd) destijds 25 gulden p/st gebrand met een Marantz speler.

Alle andere merken doen het bij mij prima, maar sommige haperen in o.a. kenwood en Tascam.

Met DVD's is het overigens nog veel erger gesteld.
Een goedkoop prul speelt alles terwijl een dure Sony zo zijn voorkeur heeft.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
9-7-2005 11:32
Er zijn een aantal scenario's:

1. Het "alles werkt en lul niet zo" type. Het kan zijn dat deze persoon geluk heeft en per ongeluk een hoog compatible CD weet te maken OF deze persoon is niet verder gekomen dan z'n eigen DJ setje en/of walkman. Deze persoon snapt niet waar persoon in scenario 2 over zeurt.

2. Het "ik wil niet voor lul komen te staan zoals xxx weken/maanden/jaren geleden" type. Deze persoon heeft aan den lijve ondervonden wat een regelrechte ramp het is als z'n performance wordt gehinderd door een CD-R die, in de speler du jour, niet vlekkeloos z'n informatie afgeeft. Deze persoon snapt niet waarom persoon in scenario 1 zo laconiek is.

Probleem is dus dat het "ene kamp" de gedachtengang van het "andere kamp" totaal niet kan volgen. FEIT is wel dat persoon die in kamp 2 zit nooit in kamp 1 terecht kan komen terwijl andersom WEL met regelmaat gebeurt. En dan mogen de personen die zich in kamp 1 scharen zich eens af gaan vragen hoe DAT nu kan!!! wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
22-11-2005 00:07
Schop...
ALLE DJ CD-spelers kunnen prima overweg met CD-R discs MITS die discs van een beetje redelijke kwaliteit zijn. Als je dus rotzooi gebruikt dan is het oppassen geblazen (niet doen dus)! CD-RW discs is een ander verhaal. Alleen spelers die voorzien zijn van een "multi read" loopwerk kunnen GOED overweg met CD-RW discs. Bij andere spelers KAN het werken maar het wordt NIET gegarandeerd.

Als je zelf CD's gaat branden, verdiep je dan eens in de materie. Gebruik opties zoals "burnproof" bij voorkeur NIET (lang niet elke CD-speler gaat daar even goed mee om namelijk) en brand op een gemiddelde snelheid. Investeer ook in een goede kwaliteit CD-R discs (want als je goedkope zooi koopt krijg je waar je voor betaalt: Rotzooi!).
Iemand intresse in het uitleggen HOE een perfecte cd te branden? Graag! heb het nog niet (100%) op het forum gevonden al staat in deze quote uit de webshop een hoop info. Ik denk dat ik niet de enige ben die het graag wilt weten, welke cd's moet ik voor sinterklaas vragen en hoe ga ik er vervolgens mee om? Ik hoop dat dit een nuttige lijst tips oplevert.
Alvast bedankt =)!
HUH???
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-11-2005 00:37

basbox112 schreef:

Alvast bedankt =)!
Ik zal vrijdag eens kijken of ik een handige tutorial kan schrijven icm Feurio en Nero (die moet ik dan maar even 1 keer ali illegali downen voor een review aangezien ik net nero 7 en toast 7 voor op de mac heb gekocht).

Stond al even in het plannings lijstje alleen komt er nooit geen ene reet terecht van zo'n lijstje ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
22-11-2005 10:31
Feurio werkt volledig in de demo stand.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-11-2005 01:49
Dan gebruiken we gewoon de demo van Feurio. Zal het zo even downloaden en kijken wat ik nog meer nodig heb aan zooi om alles correct te rippen..... gezien het feit dat je tegenwoordig ook gewoon legaal kan downloaden heb ik al ff geen cd meer geript, ik kan me zelfs mijn laatst gekochte cd niet eens meer herinderen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
25-11-2005 08:11
Iemand hier ervaring met verbatim cd-r's?
Cyberlights in the house :D
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
25-11-2005 17:08
Ik gebruik altijd verbatim, zijn goede CDR's; maken vaak gebruik van Taiyo Yuden dus dat zit wel snor.
Steve MillaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2006
Laatste: 20-2-2007
Berichten: 14
1-7-2006 16:22
weet iemand toevallig een goed brand programma, waarmee je ook het mastervolume van de platen kunt regelen, zodat je iederen plaat op hetzelfde volume kunt branden?
IlikeitloudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 20-2-2008
Berichten: 51
1-7-2006 22:18
Dat kan volgens mij met "Feurio!".

Ik snap er alleen niet zo veel van, zelfs uit de toturial wordt ik niet veel wijzer (wijser, spel ik het goed ashamed :$ ?)

Ik geef het toe dat dat bij mij ligt, aangezien Feurio een zeer goed programma is. Ik heb hem op Dré's advies in gebruik en het bevalt me goed, uit de handleiding kun je alles (in mijn geval de meeste dingen) zo leren begrijpen.

Maar kan iemand toch misschien even uitleggen hoe het werkt? ashamed :$
het lukt alleen als niemand kijkt...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)