Forum > Zelfbouw Speakers

Bose 901

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
BwslobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2006
Laatste: 1-7-2006
Berichten: 1
1-7-2006 11:40
Hallo

Ik heb onlangs een set Bose 901 gekocht van het type 4. De 18 drivers zijn zo goed als vergaan op de foamranden, het bekende probleem uit die series. Gene probleem ik laat deze vakkundig door Bose vervangen. Zelf wil ik de witte kast (erg lelijk) mooi hoogglanzend zwart laten spuiten. Ik wil de voorbereidingen zelf doen, maar zit met een probleem ...De drivers in de Bose 901 zitten niet met een simpel aansluiting je vast naar de speakers maar er echt omheen gewikkeld, om de kast goed te kunnen bewerken zal dit los moeten, maar ik weet niet (en durf misschien niet) hoie dit te doen. Ik hoop dat een van jullie die dit leest mij een goede uitleg zou kunnen geven, vergeet niet ik ben nieuw hier;) ik hoor graag een reactie, u mag me altijd op msn toevoegen; bwslob@hotmail.com

Dank u wel,

bart
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
1-7-2006 12:34

bwslob schreef:

Hallo

Ik heb onlangs een set Bose 901 gekocht van het type 4. De 18 drivers zijn zo goed als vergaan op de foamranden, het bekende probleem uit die series. Gene probleem ik laat deze vakkundig door Bose vervangen. Zelf wil ik de witte kast (erg lelijk) mooi hoogglanzend zwart laten spuiten. Ik wil de voorbereidingen zelf doen, maar zit met een probleem ...De drivers in de Bose 901 zitten niet met een simpel aansluiting je vast naar de speakers maar er echt omheen gewikkeld, om de kast goed te kunnen bewerken zal dit los moeten, maar ik weet niet (en durf misschien niet) hoie dit te doen. Ik hoop dat een van jullie die dit leest mij een goede uitleg zou kunnen geven, vergeet niet ik ben nieuw hier;) ik hoor graag een reactie, u mag me altijd op msn toevoegen; bwslob@hotmail.com

Dank u wel,

bart
Om te beginnen kan je best eerst even je e-mailadres uit je post verwijderen, en dat in je profiel plaatsen...

Je zegt toch duidelijk dat je de kasten wil LATEN spuiten, en dat je zelf enkel de voorbereidingen wil treffen, of zie ik dat verkeerd?

Waar zou je dat "spuitwerk" laten doen? Bij Bose? Wat zie je onder "voorbereiding"?

Ik denk dat het beter is om alles te LATEN doen. Als je schrik hebt om de kast uit elkaar te halen, dan zou ik er afblijven. Het zal heus niet zoveel meer gaan kosten, en je zal veel zekerder zijn ;-)

Wil je toch je angsten overwinnen (om het zo te zeggen), dan kan het helpen om alles een keer rustig te bekijken, want moeilijk is het niet. Je kan bijvoorbeeld een soort plan of schets maken, waarop je gaat tekenen wat je ziet, en hoe het in elkaar zit. Op dat plannetje kan je dan later makkelijk terugvallen als er onduidelijkheden zijn. Dit kan een hulp zijn...

En je mag ook niet vergeten dat die aansluitingen e.d. wel tegen een stootje kunnen. Daarmee bedoel ik dat je de drivers niet met fluele handschoentjes moet gaan losmaken, maar dat je deze "gewoon" mag vastnemen... Je moet er uiteraard ook niet als een gek beginnen aan rukken :-) Dus wees wat dat betreft gewoon wat zekerder van jezelf, en probeer misschien een keer.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
1-7-2006 20:53
eeeeeuh,
je weet wel dat al die gewrapte draadjes met een heel speciale manier/volgorde
de speakers aangesloten zijn? shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
1-7-2006 23:41

Tom schreef:

eeeeeuh,
je weet wel dat al die gewrapte draadjes met een heel speciale manier/volgorde
de speakers aangesloten zijn? shocked 8O
Ja, maar ik denk dat de meeste mensen wel capabel zijn om deze speciale manier/volgorde door te krijgen, evenueel na, zoals ik zei, een grondige "studie" van aansluitingen. En als je dan besloten hebt dat je het zelf gaat doen, dan mag je die dingen ook aanraken, en moet je ze niet als flueel behandelen... (figuurlijk)

Durf je het toch niet echt helemaal aan, dan breng je de kasten gewoon naar een Bose sevicecenter, waar de nodige kennis en ervaring uiteraard 100 procent aanwezig is
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-7-2006 15:14

prosoundandlight schreef:

Waar zou je dat "spuitwerk" laten doen? Bij Bose? Wat zie je onder "voorbereiding"?
De post van de OP lijkt mij vrij duidelijk.
Ik weet bij deze al dat Bose het spuitwerk ook uit zal besteden.(als men het uberhaupt aanneemt) Zelf zoeken naar een goede spuiter is dus de beste optie.

Ik neem aan dat hij onder voorbereiding verstaat dat hij de box geheel leeg maakt. (luidsprekers e.d. verwijderen)
Luidsprekers gaan richting Bose. (of natuurlijk iemand die vaker bij bose speakertjes randen vervangt)

Als je alles laat doen, moet je dus op zoek naar iemand die vakkundig de speakers eruithaalt en repareerd, en op zoek naar een goede spuiter.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
4-7-2006 10:40
maw je bent in totaal praktisch net zoveel kwijt als dat je een setje nagelnieuwe 901 serie 6 overneemt van iemand.......
Waarvan de speaker wel helemaal in orde zijn.

901's reviceren is eigelijk prijs technisch alleen interessant als je het zelf kan doen.

Enne, het is wel een klusje wat heel precies meet, en veel geduld vereist.
goud van oud wink ;)
Ik moet die pagina toch ewens onder handen nemen....

nog meer info

edit: gelijk maar ff de pagina vernieuwd...en op gewoondeleukste gezet
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
7-7-2006 14:32
Fingerspitzengefühl

Terug naar forum Reageer (zonder quote)