Forum > Algemeen Forum

Computerkast in 19" kast bouwen

(67 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
12-6-2006 12:30
Geen idee, misschien nog nooit een printje (risercard) gezien die je in het slot steekt zodat je de pci kaarten horizontaal krijgt i.p.v. vertikaal?
Jawel hoor, maar dan kom ik in de knoei omdat ik 2 geluidskaarten en 1 gbit lan kaartje kwijt moet.
Als 2He nog te hoog is zijn er zelfs 1He nieuwe versies te koop (wel een stuk duurder), kwestie van goed zoeken op internet.
Als ik er zo over nadenk dan maken die enkele cm mij niet erg veel uit. Dit omdat de kist in onze meubels staat en deze voor kisten met 4HE front op hoogte zijn gemaakt. Maar zeker bedankt voor de suggesties, krijg erg veel zin om al te beginnen met tekenen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-6-2006 15:50

DonJerone schreef:

Geen idee, misschien nog nooit een printje (risercard) gezien die je in het slot steekt zodat je de pci kaarten horizontaal krijgt i.p.v. vertikaal?
Jawel hoor, maar dan kom ik in de knoei omdat ik 2 geluidskaarten en 1 gbit lan kaartje kwijt moet.
dat was absoluut niet aan je antwoord af te lezen.
Een andere reden dat ik twijfelde is dat een PCI slot (op het blote oog, heb geen meetlint hier) al erg dicht tegen de 9cm aan zit.
Hier denk je dus duidelijk verticaal i.p.v. horizontaal.
Bovendien als je goed had gelezen heb ik het over 3 pci sloten gehad. (die zitten dus op 1 risercard)

Tevens zijn er goede geluidskaarten met 4 outputs te koop voor rond de 100 euro.
Lan kaartje hoeft overigens niet op de Compaq, er zit namelijk al een lan output op.
Zelf gebruik ik een linksys wireless kaart, puur vanwege het gemak.

Martin.
kvm entertainment
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
12-6-2006 17:18

KVM schreef:

Hier denk je dus duidelijk verticaal i.p.v. horizontaal.
Bovendien als je goed had gelezen heb ik het over 3 pci sloten gehad. (die zitten dus op 1 risercard)
Owk, kijk en daar begreep ik hem even verkeerd. In een asus low-profile kastje wat ik een tijdje geleden eens monteerde kon je 3 low profile pci sloten gebruiken, maar d.m.v. een riser bleven er hier maar 2 gewone pci-sloten van over. (Dit door een onhandige constructie met AGP slot...)
Tevens zijn er goede geluidskaarten met 4 outputs te koop voor rond de 100 euro.
Lan kaartje hoeft overigens niet op de Compaq, er zit namelijk al een lan output op.
Zelf gebruik ik een linksys wireless kaart, puur vanwege het gemak.
Helaas heeft het mobo wat ik nu gebruik geen onboard lan, wireless was nog niet eens in me opgekomen. Terwijl dit eigelijk veel makkelijker is en ik hier zelfs nog een usb-g stickje heb liggen. (schaam schaam)
Een oplossing met 1 geluidskaart is natuurlijk ook een leuk idee als het echt compact moet.
OzzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 27-9-2020
Berichten: 93
5-2-2008 15:07
Mijn baas draait met een computer, ingebouwd in een 1he 19inch serverkast...dus het kan nog lager razz :p
grtz
The Show Must Go On!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
6-2-2008 13:45
Dit topic is ook percies 2 jaar en 2 dag oud..

Tegenwoordig is alles veel kleiner ;)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
OzzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 27-9-2020
Berichten: 93
8-2-2008 16:33
laatste post voor mij was maandje oud... gebeurt veel in zo'n maandje he ;-) haha

Groetjes!
The Show Must Go On!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
8-2-2008 20:08

ozzy schreef:

laatste post voor mij was maandje oud... gebeurt veel in zo'n maandje he ;-) haha
Laatste komt van Juni 2006.

Da's 8 maanden geleden.

Maar, daar gaat het ookniet om, de TS zocht (toen jij iets poste) 2 jaar en 2 dagen geleden een kleine kast. en DAAR reageer jij op.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-2-2008 10:09

LJ DaAn schreef:

Laatste komt van Juni 2006.

Da's 8 maanden geleden.
Volgens mij is dat alweer zo'n 20 maanden geleden. Nou is het niet zo erg een topic van 20 maanden oud te kicken als er iets wordt toegevoegd, maar da's hier niet het geval.

Sluiten maar dan, mocht iemand echt iets te melden hebben over een 19" computeroplossing dan kan dat altijd in een nieuw topic.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Afgesloten topic