Forum > Algemeen Forum

Computerkast in 19" kast bouwen

(67 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
10-6-2006 23:19
Misschien is het mogelijk dat je een foto post? Das makkelijk voor de mensen die ietwat visueel ingesteld zijn =).

Bas
Waar had je een foto van willen zien? Hoe de HD's nu zitten?
https://img121.imageshack.us/img121/2732/img0140large6zm.jpg
Gewoon in de kast geschroeft zonder enige vorm van demping...
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
10-6-2006 23:28

big bang schreef:

Wat mij erg handig lijkt is dat je vooraan nog 3HE overlaat. Hier kun je dan naar gelang de functie een BPM controller instoppen of een faderpaneeltje als dit.
Een appart DMX lichttafeltje zal ik er niet in schroeven... Lichtsturing (de gewone tafels) zit in apparte kisten, de pc zou een alles in 1 oplossing moeten zijn. Wel is 3HE voor een BPM studio controllertje erg leuk. Dat een volgende pc in echte flightcase komt was mij al duidelijk, maar naast het 17" schermpje moet er ook een bpm controller in kunnen. Ga van de week rustig eens de prodjuser kistjes bekijken. (ben lui, geen zin om zelf te bouwen razz :p)

kandidaten:
www.new-line.nl/v/12247
www.new-line.nl/v/12248

ligt er aan hoe "plat ik de pc kan krijgen"
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-6-2006 23:37

DonJerone schreef:

ligt er aan hoe "plat ik de pc kan krijgen"
Erg plat, zoals ik reeds eerder melde zijn er volop compaqs ens/sff modellen te koop voor weinig.
Slechts 2 he hoog en heeft tevens uitbreidings mogelijkheden. (3 pci slots) Breedte is minder dan 19".
Interne aanwezige koeling werkt prima.
Over de demping van schokken tijdens het vervoer heb je zeker een punt. Maar ik vraag mij af in hoeverre
een stuk schuim hier tegen beschermt. Ik ga nu gewoon kijken waarneer de 2 schijfjes die er nu in zitten
overlijden
De een gebruikt wel demping, de ander niet. Als je het niet gebruikt zou ik de HD niet zo plaatsen.
Jij gebruikt namelijk nu een tower als desktop, er zijn inderdaad towers die dat kunnen, maar dan kan je je HD/CD tray draaien. Zo'n type heb ik hier ook nog die heeft een hoogte van 3He.

Martin.
kvm entertainment
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
11-6-2006 00:10

KVM schreef:

Erg plat, zoals ik reeds eerder melde zijn er volop compaqs ens/sff modellen te koop voor weinig.
Slechts 2 he hoog en heeft tevens uitbreidings mogelijkheden. (3 pci slots) Breedte is minder dan 19".
Interne aanwezige koeling werkt prima.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier mij twijfels over heb. in deze lijst:
https://tweakers.net/pricewatch/cat/414 heb ik er nog niet een gevonden die 9cm is en niet low profile Heb nog niet de hele lijst doorgespit maar tot nu nog geen geschikte gezien. (als iemand er eentje vindt rond de 9cm hoor ik het graag.)
Neemt niet weg dat als je zelf een kastje maakt (hout, alu ect.) je 2HE sowieso haalt.

Laagste tot nu toe: https://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13918&specs=1 met 135mm
De een gebruikt wel demping, de ander niet. Als je het niet gebruikt zou ik de HD niet zo plaatsen.
Jij gebruikt namelijk nu een tower als desktop, er zijn inderdaad towers die dat kunnen, maar dan kan je je HD/CD tray draaien. Zo'n type heb ik hier ook nog die heeft een hoogte van 3He.


Een HD verticaal of horizontaal monterern i.v.m. bewegingen schrijfkop e.d. moet ,als ik diverse andere topics lees, niets uitmaken. (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/515177///harddisk,verticaal
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-6-2006 00:33

DonJerone schreef:

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier mij twijfels over heb.
Ik niet, heb hier meerdere compacs en die zijn echt rond de 2He. In deze kastjes heb je ook vrijwel geen loze ruimte.
Een HD verticaal of horizontaal monterern i.v.m. bewegingen schrijfkop e.d. moet ,als ik diverse andere topics lees, niets uitmaken.
Even het topic vlot bekeken, naar mijn idee heeft men het over een "thuis" situatie, wel wat anders als o.t.r.

Martin.
kvm entertainment
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
11-6-2006 00:43

KVM schreef:

Ik niet, heb hier meerdere compacs en die zijn echt rond de 2He. In deze kastjes heb je ook vrijwel geen loze ruimte.
Als jij ze hebt liggen dan bestaan ze dus, kon ik ze alleen niet zo snel vinden. (Btw, mATX voeding? 1*5.25? 1*3.5?)
Als ze binnen de 9cm blijven, en je hebt er "een paar", wil ik er best 1 of 2 overnemen razz :p Een andere reden dat ik twijfelde is dat een PCI slot (op het blote oog, heb geen meetlint hier) al erg dicht tegen de 9cm aan zit.
Even het topic vlot bekeken, naar mijn idee heeft men het over een "thuis" situatie, wel wat anders als o.t.r.

Martin.
Ze hebben het idd over thuissituatie, maar de reden dat ik in het begin ook een 2.5" laptop schijfje gebruikte is dat Hd's sowieso schokken niet lief vinden. Laptop schijf is hier meer geschikt voor, logisch. Denk dat ik maar een mirror maak van de schijf die er nu in zit en rustig ga wachten hoelang het duurt voor deze kapot is (spare natuurlijk wel altijd meenemen...) Als deze gemiddeld een jaartje meegaan vind ik het al lang best.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-6-2006 01:02

DonJerone schreef:

Als ze binnen de 9cm blijven, en je hebt er "een paar", wil ik er best 1 of 2 overnemen razz :p
Helaas ik verkoop niets, mits ik ze plaats in het tweedehands gedeelte. (reken daar maar niet op)
Bij de wat "grotere" shows draaien er tegenwoordig minimaal 4 pc's (of 2 en 2 laptops) Licht, geluid en video apart. (waarschijnlijk komt er ook nog een met Mamba black. (lasersoftware, voorlopig "toekomst")
Een andere reden dat ik twijfelde is dat een PCI slot (op het blote oog, heb geen meetlint hier) al erg dicht tegen de 9cm aan zit.
Geen idee, misschien nog nooit een printje (risercard) gezien die je in het slot steekt zodat je de pci kaarten horizontaal krijgt i.p.v. vertikaal?

Compaq ens/sff modellen zijn "kantoor" pc's en als occasion volop te vinden op internet (marktplaats/Ebay)
"Top" model is uit mijn hoofd 1Ghz veelal meer dan genoeg voor mp3spelers en DMX licht software. Let wel op hoeveel geheugen je kan plaatsen, hier zit namelijk een maximaal aan verbonden!

Als 2He nog te hoog is zijn er zelfs 1He nieuwe versies te koop (wel een stuk duurder), kwestie van goed zoeken op internet.

Martin.
kvm entertainment
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
11-6-2006 11:04
Laagste tot nu toe: https://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13918&specs=1 met 135mm
Ik heb hier nog een Compaq Deskpro liggen... die is 12.8cm hoog (net gemeten). Waar ik zelf een tijdje aan heb zitten te denken is gewoon om een 19" behuizing van een ander apparaat (dimmerpack bijvoorbeeld) om te bouwen tot pc.. heb hier nog steeds een half afgewerkt projectje liggen van een 1HE pentium 3 in een 3Com superstack behuizing... echter door het gebrek van een riserkaart (voor netwerk) ligt dit een beetje weg te stoffen...

Houd er ook rekening mee dat een standaard ATX voeding HOGER is dan 2HE... en je dus een ander type voeding (mATX bijvoorbeeld) nodig zult hebben...
Ik heb hier nog enkele liggen uit compaq pc's precies 8CM hoog zijn (inc fan, maar met een beetje sloopwerk tot 6.5! cm is te verlagen) mocht je hier interesse in hebben mail me maar. Zijn voorzien van 2x grote en 1x kleine molex, maar splittertjes kunnen wonderen doen wink ;) foto
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
12-6-2006 12:06
Hum.. Ik heb toch pas echt een normale cheapo ATX voeding in een 2U kast gebouwd. Plaatje (Geen mediamachine maar een webserver btw).

Was wat gedoe met het routen van de kabels, maar qua hoogte past het pricies.
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
12-6-2006 12:25

Aart schreef:

Hum.. Ik heb toch pas echt een normale cheapo ATX voeding in een 2U kast gebouwd. Plaatje (Geen mediamachine maar een webserver btw).

Was wat gedoe met het routen van de kabels, maar qua hoogte past het pricies.
Ja dat viel mij ook op. Het kan gewoon, alleen hebben de meeste voedingen alle kabels op een ongunstig punt zitten. Even dremelen doet wonderen.

Terug naar forum Afgesloten topic