Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 171 van 345)
Moderator(s): Dré
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
2-6-2006 17:20

martijn schreef:

Hoe groot worden die kisten dat je er 1100 euro materiaal aan kwijt bent? Mocht je er overigens echt geen zin meer in hebben, dan zou je me eens kunnen mailen, ik bouw nog wel 's wat. wink ;) (Je mailadres is niet vrijgegeven)
- 2 kisten 70 x 60 x 50 (voor PA topkasten)
- 1 kist 80 x 60 x 60 ? (voor rechtopstaande kabelkist met schuiven)
- 1 kist voor T-bar met 4 lange PAR56 spots
- 1 kist 80 x 40x 60 (voor gitaarversterker)
- 1 voor gitaareffecten

in prijs zit ook meer dan voldoende echt flightcase hout met HPL, meer dan voldoende schuim, hoekprofielen, 4 wielen voor de meeste kisten, ... dus waarschijnlijk wat te veel besteld, maar liever te veel dan te weinig want ik ga dit later toch nog kunnen gebruiken voor verdere kisten

valt me trouwens op dat de prijzen in Nederland stukken lager liggen dan hier in belgië. Ik wacht wel nog op enkele offertes, maar waarschijnlijk zal ik dit in Nederland bestellen
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
2-6-2006 18:23
als ik dit zo zie is 1100 euro niets te veel gezegd voor zelfbouw aan materiaal. alleen het hout ben je al een vermogen kwijt. Reken maar uit wat kistje per stuk gemiddeld kost is nog best krap bemeten zo denk ik. Nog geen 200 euro per kist. Met schuim, blue wheels, beetje handvaten rondom, goede vlinders?? Je hebt al meer als 1000 popnagels nodig.
Ik ben benieuwd naar het project ben zelf ook bezig met en heel stel kisten, hiervan https://www.mijnalbum.nl/Foto=QV6E84RM komen er nog een 6 tal bij. samen met dit https://www.mijnalbum.nl/Foto=GHXFPQ3O racken. Zo worden alle amps, mengtafels, stroomverdelers, effecten enz. ingebouwd. Is makkelijk te stapelen, je neemt mee wat je nodig hebt en bespaart enorm veel ruimte in bus. Er is plek voor 12HE. per stolpkist, verder komen er nog een 3 tal kisten met zelfde afmetingen voor de bekabeling.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
2-6-2006 19:23

lichtenlawaai schreef:

hey lj Dydo,

ff een tip, op een van de foto's (deze) zag ik dat je van die budbettrussklemmen gebruikt. deze gebruikte ik tot een tijdje terug ook op al mijn effecten, eigenlijk nooit geen problemen mee.

sinds kort heb ik op een paar effecten de admiralG-haak zitten. scheelt in prijs niet zo veel.

na één keer lampen ophangen met deze haken, viel me bij de andere lampen meteen op wat voor een slappe haak die budget haak is... en deze draait je truss ook niet kapot!

mvg jos
klopt ga ook andere soort haken aan schaffen die jij ook liet zien de 2e haak ga ik ook nemen . ik heb dan geen truss maar ik heb ene buis op m`n kamer hangen van 50mm en daar hang ik al m`n efecten aan maar bedankt voor de tip wink ;)
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
17-6-2006 05:40
Hierbij post ik ook maar eens mijn plannen om een case te maken voor een DJX-700 die ik al heb en 2x DN-S1000 die ik binnenkort wil gaan aanschaffen.

Mixer en cd-spelers in het schuim en het hout
Achterkant
Bovenaanzicht
Alles 6 graden gedraaid
Achterkant gedraaid
In de kist
Achterkant kist
Deksel
Deksel op kistje
Hoek en sluitprofielen

Aan de voorkant komen nog 2 vlindersloten en ik zat te denken om dan aan de achterkant van die schanieren te maken waarmee je de deksel eruit kunt halen als hij open is. Of adviseren jullie mij om daar ook vlindersluitingen te maken?

Links, rechts en aan de voorkant komen nog inbouw handvaten.

Hoe stevig zitten de cd-spelers op dit moment? Want zoals het nu is en de kist valt een keertje op de kop dan ligt alles los in de kist. Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik heb nu aan de voor en achterkanten 10mm hard schuim en aan de zijkanten 20 mm schuim. Dit heb ik ook gedaan zodat er eventueel nog een andere cd-speler en mengpaneel in kan.

Ik wil in de bodemplaten van de cd-spelers en het mengpaneel nog wat uitsparingen maken zodat de kist wat lichter wordt.

En hoe zit het met de ventilatie? Ik het nodig om geforseerd te gaan koelen?

En dan nog de hoeken. Wat is mooier: Bol of Plat?

Ik hoop dat jullie mij nog wat adviesen kunnen geven. Dit zal namelijk mijn eerste flightcase zijn die ik maak. Op deze 2 dan na. Maarja dat kun je dus niet echt een flightcase noemen.
Cyberlights in the house :D
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
17-6-2006 11:32
Hou je wel rekening met de aansluitingen aan de achterkant? Ze zitten op de tekening strak tegen de achterkant aan.
Vergeet niet te lachen
SkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 26-8-2010
Berichten: 8
17-6-2006 11:37
Paar weken geleden caseje gemaakt voor pc met martin LJ.

Beetje kaal
al een kleurtje
pc erin bouwen
en nog 1
we zijn er bijna..
Laatste lootjes
en af! Alleen nog 2 sloten voor de deksel, maar die moet ik nog ff ergens halen, vlinders passen niet sad :(
zonder deksel
voor het eerst in gebruik
en nog 1

ik ben er zeer tevreden over, ook in vervoer en gebruik.

groetjes Kris wink ;)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
17-6-2006 11:49

Laxap schreef:

Hierbij post ik ook maar eens mijn plannen om een case te maken voor een DJX-700 die ik al heb en 2x DN-S1000 die ik binnenkort wil gaan aanschaffen.

Mixer en cd-spelers in het schuim en het hout
Achterkant
Bovenaanzicht
Alles 6 graden gedraaid
Achterkant gedraaid
In de kist
Dit kan natuurlijk niet, je houd altijd een opstaande rand over van het sluitprofielJe beseft dat het lasig is om sluitprofiel zo schuin te zetten? Mede omdat je er op die plekken geen overzethoeken o.i.d. tegenaan kunt zetten, hooguit een zelfgefabriseerd metalen plaatje.
Aan de voorkant komen nog 2 vlindersloten en ik zat te denken om dan aan de achterkant van die schanieren te maken waarmee je de deksel eruit kunt halen als hij open is. Of adviseren jullie mij om daar ook vlindersluitingen te maken?
Die scharnieren die jij bedoelt zijn een stuk minder stevig als goede vlindersluitingen.
Links, rechts en aan de voorkant komen nog inbouw handvaten.

Hoe stevig zitten de cd-spelers op dit moment? Want zoals het nu is en de kist valt een keertje op de kop dan ligt alles los in de kist. Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik heb nu aan de voor en achterkanten 10mm hard schuim en aan de zijkanten 20 mm schuim. Dit heb ik ook gedaan zodat er eventueel nog een andere cd-speler en mengpaneel in kan.
Schuim in de deksel maken die de spelers en mengpaneel op hun plaats houdt. Zorg er wel voor dat het schuim alleen op de behuizing drukt, en niet op de knoppen/faders/jog-wheel.
Ik wil in de bodemplaten van de cd-spelers en het mengpaneel nog wat uitsparingen maken zodat de kist wat lichter wordt.

En hoe zit het met de ventilatie? Ik het nodig om geforseerd te gaan koelen?
Over het algemeen niet. Zorg dat als er ergens koelribben of gleuven zitten dat je deze vrij houdt. Voel als het zaakje aanstaat eens waar het het warmst wordt (vooral de mixer), daar zou je eventueel rekening mee kunnen houden door in de onderkant bijvoorbeeld daar geen schuim te plaatsen.
En dan nog de hoeken. Wat is mooier: Bol of Plat?
Lijkt me helemaal je eigen smaak, ik vind de ouderwetse bolhoeken het mooist, maar velen vinden platte hoeken veel mooier. Tevens vind ik bolhoeken practischer, met een platte hoek maak je sneller ergenseen deuk in dan met een bolhoek. Voor de kist zelf zal het dus weinig uitmaken, maar voor alles waar je perongeluk toch met je kist tegenaanstoot dus wel.
Ik hoop dat jullie mij nog wat adviesen kunnen geven. Dit zal namelijk mijn eerste flightcase zijn die ik maak. Op deze 2 dan na. Maarja dat kun je dus niet echt een flightcase noemen.
Succes! en post het resultaat wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
17-6-2006 17:15
@ DJ Mark:
Ik heb wel rekening gehouden met de aansluitingen op de achterkant. Die plank die je bovenopzit zitten achter het mengpaneel en achter de cd-spelers is 5 cm. Lijkt mij genoeg voor een paar tulp aansluitingen en een voedingskabel.

@ big bang:
Dus eigenlijk moet de buitenste kist aan de zijkanten gewoon 1 cm groter worden en aan de achterkant eventueel wat hoger? Want aan de voorkant heb ik al een vrijstaande rand van +/- 40mm hoog.

Ik besef ook dat het lastig wordt die sluitprofielen zo in verstek te zagen, echter heb ik dit wel eens vaker heel precies moeten doen met iets anders, ik was er toen nog niet achter dat er ook overzet hoeken bestonden wink ;) En het resultaat was redelijk goed. Maar het is zeker een uitdaging om dat netjes te krijgen. Des te leuker is het ook als het straks er goed uitziet.

Deksel ga ik dus vastzetten met vlindersluitingen. 2 aan de voorkant en 2 aan de achterkant. Of is het ook nog nodig om er aan iedere zijkant 1tje te doen?

Voor de ventilatie ga ik denk ik een 2HE ventilatie paneel gebruiken. Lijkt me wel voldoende. Op dit moment zit het mengpaneel namelijk ook strak ingebouwd. En ik denk dat ik voor de platte hoeken ga. Eerst maar even wat plaatjes opzoeken van kisten met bolle en platte hoeken.

Bedankt voor de informatie. Dit zijn zeker punten waar ik wat me kan. Ik zal binnenkort de nieuwe plannen online zetten.
Cyberlights in the house :D
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
17-6-2006 19:12
van de week weer verder gegaan met het ombouwen van complete apparatuur. alles zoals al eerder besproken in rackjes die makkelijk te stapelen zijn. Ivm tijdnood snel weer even mixertje met cdspelers erin geschroeft, wordt dit weekend intensief gebruikt, alleen de grondlaag is aangebracht aankomende week weer verder met bouwen, dan ook het trimite erop.

https://www.mijnalbum.nl/Album=JMVHOT6E
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
17-6-2006 21:33
ik ben er zeer tevreden over, ook in vervoer en gebruik.

groetjes Kris wink ;)
is het niet raar om dat rooster helemaal onderin te plaatsen. Stel dat er bier of iets omvalt dan is de kans nu veel groter dat het in je computer terrecht kwam dan wanneer je dat rooster bovenin had geplaats. Daarbij vraag ik me af of dat je dat rooster uberhaupt niet beter had kunnen vervangen voor bijvoorbeeld 2 fans.

Verder zitten niet alle popnagels netjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)