Forum > Geluid

behringer setje

(115 reacties. Pagina 11 van 12)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-9-2005 18:05

Powerbeat schreef:

Danny25 schreef:

Of koop een top met een zwaarder vermogen.
sneaky :V Passieve toppen met een vermogen?
Vermogen is een grootheid uit de natuurkunde die de arbeid per tijdseenheid voorstelt

(Volgens Wikipedia.org) wink ;). Speakers hebben toch een bepaald (maximaal) vermogen? Oftewel, de (maximale) arbeid die per tijdseenheid wordt verricht?
Light Image
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
15-9-2005 18:13

JeroenVDV schreef:

Speakers hebben toch een bepaald (maximaal) vermogen? Oftewel, de (maximale) arbeid die per tijdseenheid wordt verricht?
Speakers HEBBEN geen vermogen, ze kunnen belast worden met "een vermogen", het wattage stelt dus de belastbaarheid voor. De speaker zet dit domweg om in "beweging" en warmte.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
15-9-2005 18:24

JeroenVDV schreef:

Vermogen is een grootheid uit de natuurkunde die de arbeid per tijdseenheid voorstelt.
Bijna... preciezer zou zijn: Vermogen is een grootheid uit de natuurkunde die de energie per tijdseenheid voorstelt.
Al is arbeid uiteindelijk ook energie, maar we spreken pas van arbeid als er een kracht wordt verricht over een afstand.
Speakers hebben toch een bepaald (maximaal) vermogen? Oftewel, de (maximale) arbeid die per tijdseenheid wordt verricht?
Eerder een maximale belastbaarheid. Vermogen kan ook, dus een maximale hoeveelheid energie die hij per tijdseenheid kan omzetten, in beweging en warmte. Hij zet electrische energie om in kinetische- en warmte-energie.
Volgende keer Peter!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
17-9-2005 10:50

Luc schreef:

JeroenVDV schreef:

Speakers hebben toch een bepaald (maximaal) vermogen? Oftewel, de (maximale) arbeid die per tijdseenheid wordt verricht?
Speakers HEBBEN geen vermogen,
Behalve dan natuurlijk het vermogen om het GROS van de dure toegevoerde wattjes om te zetten in nutteloze warmte. Want dat vermogen hebben veel speakers wel ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-9-2005 10:52

Dré schreef:

Luc schreef:

JeroenVDV schreef:

Speakers hebben toch een bepaald (maximaal) vermogen? Oftewel, de (maximale) arbeid die per tijdseenheid wordt verricht?
Speakers HEBBEN geen vermogen,
Behalve dan natuurlijk het vermogen om het GROS van de dure toegevoerde wattjes om te zetten in nutteloze warmte. Want dat vermogen hebben veel speakers wel ;-)
En het ergste, sommigen kosten ook nog eens een VERMOGEN laugh :D.

(Nou is het weer genoeg geweest razz :p)
Light Image
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
17-9-2005 12:06
Bla bla bla.. okey ik verspreek me. :-) Maar mijn verhaal wordt wel gesnapt denk ik.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
17-9-2005 18:49

Dré schreef:

Behalve dan natuurlijk het vermogen om het GROS van de dure toegevoerde wattjes om te zetten in nutteloze warmte. Want dat vermogen hebben veel speakers wel ;-)
Jij eet ook veel te veel bijdehandjes... laugh :D
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
18-1-2006 00:01
Ik heb 2x b1800x en 2x b1520.. Leuk setje daar niet van, maar zou ik een verbetering maken als ik overstap op de 2x ax12 en de 2x ax15b van dap?

Dan heb ik nog een vraagje (om maar niet een heel neiuw topic te openen)

Ik heb moeite met het vinden tussen de verschillen van:
ULTRA-GRAPH PRO GEQ3102
ULTRA-GRAPH PRO FBQ3102

Ze zien hetzelfde uit alleen op de behringer site heeft de 2e meer tekst. Ook heeft de 2e een FBQ systeem? maar is dat het enigste verschil?
Wat?
DJ-DANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 15-7-2006
Berichten: 34
12-2-2006 00:29

MBF schreef:

Ik heb 2x b1800x en 2x b1520.. Leuk setje daar niet van, maar zou ik een verbetering maken als ik overstap op de 2x ax12 en de 2x ax15b van dap?

Dan heb ik nog een vraagje (om maar niet een heel neiuw topic te openen)

Ik heb moeite met het vinden tussen de verschillen van:
ULTRA-GRAPH PRO GEQ3102
ULTRA-GRAPH PRO FBQ3102

Ze zien hetzelfde uit alleen op de behringer site heeft de 2e meer tekst. Ook heeft de 2e een FBQ systeem? maar is dat het enigste verschil?
Mijn keuze zou het niet zijn! in vind de behringer mooier klinken, ik heb ze beide staan maar pak altijd de behringer set mee. vooral de AX tops 12" of 15" vind ik erg beroerd klinken in verhouding met de soortgenoot van Behringer.
maar dit is mijn mening, meningen zijn er om ze te delen! SORRY ALS IK ER NAAST ZIT ZEG HET FF!
DJ-MarcuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2006
Laatste: 23-7-2006
Berichten: 29
16-5-2006 23:06
Hoi

Ik heb de zoekmaschine eens flink laten werken en ben dan ook hier uitgekomen,
Mooi topic met veel info en zonde om verloren te gaan.

Na dit topic leek het mij een goed idee om eerst een Dap Pelladium 2000 te kopen en daar me huidige boxen aan hangen, en daarna mijn boxen te vervangen door 2x Behringer B1520
En daarna nog een 2e versterker (waarschijnlijk ook een dap pelladium, en dan ergens tussen de 1200 en 2000) en daar dan de B1520 aan te hangen en er subjes bij te kopen (2x Behringer B1800x) en die aan de Pelladium 2000

Lijkt men dit ook slim plan of is dit niet zo slim? (verkeerde versterker, enzovoorts?)
Ik draai namelijk alle stylen, maar net wat er gevraagt word
En nu nog niet zo erg groot, eerst maar eens 100 man max (en dat lukt volgens de Behringer site ook met 2x B1520)

//optional//En dan de vraag hoe ik die amps het beste zou kunnen inbouwen, ik dacht aan elke amp in apparte flightcase met een limiter erbij en een blind plaatje met de connectors erin
Zodat ik ze ook appart mee kan nemen, want niet elke fuif heeft alles nodig.
Maar misschien heeft iemand een betere tip want jullie zijn daar ervaren in.
Meer info over het bouwen ervan en die patch plaatjes ga ik nog even zoeken\\optional\\

Ik hoop dat ik een advies kan krijgen zonder flame
En de vraag is simpel dus een simpel andwoord zou voldoende zijn, dan draait dit ook niet weer uit op een slotje

En dan kan ik van de week een Pelladium 2000 kopen, deze zall ik niet vol open kunnen zetten, anders blaas ik me arme boxjes weg (met piezo tweeter enzo)

Vriendelijke Groeten, Marcus
He? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat?, Only 10 Watts Marcuzz, thats not very Bright !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)