Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 19 van 24)
Moderator(s): Dré
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
21-3-2006 20:06
1985 - Disco Moonwalk (ex- Disco Debora Apeldoorn)

Was een erg leuke tijd, vooral omdat we weinig of geen concurrentie hadden in die tijd!

2x Philips draaitafels (weet echt geen type meer..)
1x Philips CD player (grijs en langwerpig naar achteren,weet geen type meer)
1x phonic 6 kanaals mixertje
4x Klein + Hummel versterkers (gekregen van Schouwburg Orpheus Apeldoorn)
2x Klipsch Scala 12 inch basshoorn,mid driver/hoorn, hoogdrivertje passief gefilterd!!
2x Dubbel 12 inch bass kasten (zelfbouw)
4x Lichtbakken met 4x Par 38 Persglas lampen met lichtorgel
1x TL blacklight
4x Zwaailampen ashamed :$

Goh dat was echt een show voor die tijd...

Mooi was die tijd sad :(
..Je Ducktape brood voeren...
DjboboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 2-12-2019
Berichten: 84
22-3-2006 19:51
Nou ik ben begonnen met:
6 kanaals mengpaneel van expelec
hifisetje sony
versterker pioneer
jamo boxen
zelfbouwboxen met ECHTE piezzo's:P
philips cd speler
discman
klein licht spul zoals strobo lichtorgel en al die zooi

2 jaar later nu dus, heb ik al iets meer

4 Wharfedale LX-15
2x Baskast: 1200Watt Rms aan 4 ohm.
De kasten zijn gevuld met de bekende Eminence Kappa PRO lf-15 speakers.
2 prodjuser versterkers en dan de zwaarste
limiter
crossover
jb systems en dap fusion mengpaneel
denon dnd-4000
senheisser mic
flichtcases

licht:
8 x par 56
2 x showtec multidim
moon flowers
strobo
gobobeam
botex dc12

en nog van alle andere dingen.

wat vinden jullie hier van?? voor 2 jongens van 16 jaar?
Allround disckjockey gezocht!
DaanjoStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-6-2003
Laatste: 22-1-2015
Berichten: 19
24-3-2006 22:21
Ik ben in 1984 begonnen als 11 jarige met:
2 Lenco's L-75
1 klein mengpaneel van Prévox (type weet ik niet meer). Ik heb daarna ook een alecto (wel met vu-meters) gehad .
versterker Vetelec BASS 240
2 hifi luidspeakers 80 watt laugh :D
en een lichtorgeltje met spotjes van 60 watt
Ik ben toen ook op een vrije radio begonnen draaien, en na een half jaartje,ook presenteren (Was ik toen zenuwachtig) ashamed :$

Wat een tijd.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
9-4-2006 11:23

Dré schreef:

Victor schreef:

Ik zal maar niet vertellen waar ik mee begonnen ben... ashamed :$
Aaah, good old days.

In mijn geval (eind jaren 70):

1 x Lenco L-75 draaitafel
1 x Dual (geen idee welke) draaitafel, later vervangen door nog zo'n mooie L-75.
1 x Phonic (of was het Alecto?) mixer op batterijen zonder voorafluistering, zonder VU meters.
1 x Sony bandrecorder.
1 x plastic shit microfoon met schakelaartje.
2 x Marlux receivers 2 x 18W
4 x Svenska DD-100 luidsprekers (Svenska was de budget tak van Jamo).
3 x gekleurd lampje met elk 1 starter, gebouwd in electrocutabel houten kastje.
Ik heb geen flauw idee meer, maar als ik echt verder terug ga, dan ziet mijn setje heel wat anders uit.

2x EL3541 bandrecorders van Philips (Later N4450) waar ik het knip en plakwerk mee deed zonder dat de schaar en plakband aan te pas kwam.

Dynacord Stereo mixer waar per kanaal 2 schuiven dicht bij elkaar stonden.

2x Philip 212 platenspelers.

2x Stereo Cassettedeck van Philips.

Buizenversterker: 2 stuks van 2x 50 Watt met 2x EL34 in elke eindtrap.

2 dubbele 12" subwoofers met AD12100/W8 Philips speakers met een 500 Hz scheidingsfilter.

4 topkasten met AD12100/M8 speaker en AD0161/T8 en 5 KHz scheidingsfilter.

Grootste problemen die ik had was met name rondzingen van de platenspelers.

Het concept van de subwoofer en satellieten had ik al erg gauw te pakken omdat dit heel wat meer winst in de basweergave als beginnend DJ opleverde, en daar ben ik dus nooit meer van af gestapt.

De luidsprekers en de versterkers waren van mij zelf. De rest was van de school.

TCMC
ConusknutsellaarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2006
Laatste: 1-5-2008
Berichten: 14
7-5-2006 01:42
Ik ben met herrie begonnen toen ik een rommelmarkt bezocht... ik had een oude getto blaster gekocht. Meteen andere grotere speakers eraan gezet...
Toen kreeg ik een versterker van een kennis met cd / radio apart derbij
na veel speakers te hebben gemolt kreeg ik van mn buurman een bandpass subwoofer van 70 wat rms Die was en is niet kapot te krijgen gebruik hem nu voor de tv

Toen een 5.1 setje gekocht voor de computer alles bij elkaar 500 watt rms

Daarna heb ik 2 vivace 95 (hifi 3-weg zuil) gekocht voor 50 euro per stuk
en aangesloten op mn pa's versterker luxman 1850 - R

Ben nu aktief bezig geluid versterking speakers in rugtassen te maken voor op de fiets enzo.

Zo dit zijn mijn eerste spullentjes laugh :D razz :p wink ;) shocked 8O ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ sad :(
Eerst maar eens kijken,We kunnen altijd nog zien
MichelvanopstalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 22-9-2008
Berichten: 84
17-5-2006 21:52
Ook mijn eerste spul was ook niet zo veel soeps,

ik ben begonnen met een vriend die een kennis had, die de inboedel van een een failiet hifi winkeltje op had gekocht.
we mochten daar alles van gebruiken, dus versterkers en speakers alles nog nieuw in de doos toen we gingen draaien.

toen ben ik speakers gaan maken met 15" mc farlow bassen van ong 180 watt rms. en wat piezo troep en een degelijke middentoner.

toen de dap mc 12 en mc 15 gehad, maar daar was ik vrij snel op uitgekeken (bij mij waren het trouwens telkens de bassen die het begaven ipv de piezo's). ongeveer 200 watt rms was dat

toen 2 dap ab-15's met een paar goede hoorns besteld en er twee fatsoenlijke toppen van gemaakt. van 400 watt rms

de volgende versterkers heb ik gehad:
pioneer hifi bakkie 45 watt rms op 8 ohm
xxl powersound pro 240 met 106 watt rms op 8 ohm
xxl powersound pro 600 met 256 watt rms op 8 ohm
en nu een palladium p-900 met 324 watt rms op 8 ohm

over de laatste eindbak ben ik zeer tevreden net als over de dap ab-15's
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
25-5-2006 17:21
oke nu is het mijn beurt razz :p

Ik ben begonnen met een oud phonic mengpaneeltje dat ik 6 jaar geleden gekocht had voor 75 gulden. Al gauw kwamen er 2 hifi cd spelers (waarvan ik er 1 nog heb al ruim 10 jaar oud laugh :D) bij. Daarna kwam ik terug uit de intertoys met verschillende speelgoed verlichting. Ik was toen een jaar of 10 oud. op mijn 12e kreeg ik een catalogus van een electronica postorderbedrijf waar, wat ik toen dacht, professionele DJ apparatuur in stond. Heb daar toen mijn 2e mengpaneel, een vivanco gekocht, sindsdien gaat het hard. ben al 2 mengpanelen verder en heb nu:

Behringer DJX 400
Behringer vmx 100 (als limiter laugh :D )
2 x Dap rw 12 op een american audio vlp 600
en nog steeds die hifi cd spelers ( hopelijk snel te vervangen door een dubbele cd speler happy :))

Aan licht heb ik oa het volgende:
2 hq power gobo flowers ( a la showtec dataflower)
1 showtec chameleon
1 antari f80 z
en nog een hoop onprofessionele verlichting wink ;)

Draai ondertussen ongeveer 15 keer in het jaar, maar dat word gelukkig steeds meer! happy :)
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
26-5-2006 20:20
Ik ben begonnen met een skytec mixertje en twee cd spelers van philips en een versterkertje van pioneer...

Very lame, I know.

Tegenwoordig draai ik met 2 CDJ-800's en een A&H Xone:62, al een stuk beter dus.
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
27-5-2006 23:56
Ik ben begonnen met..
Als eerst een ghettoblaster en een spotje die ik aan en uit deed, dat is wel HEEL vroeger laugh :D.

Ik begon met mijn eerste lampjes en dingetjes toen ik 11 jaar jong was.
Dj set: Naja we beginnen maar bij de tijd dat ik 2 cd spelers en ene mixertje had.
Ik had dus 2 normale cd spelers en een mixer zonder voorafbeluistering en zonder vu meters zonder eq. Daarna wou ik meer, en kocht ik zo'n xxlpowersound mixer. 3 kanaals, geenvooraf beluistering en geen eq. Daarna koos ik voor een grotere, 4 kanaals, eq op de masteruitgang.
Toen kreeg ik contacten met een DURE winkel hier in de buurt, en kocht ik me cd 400 van jbsystems (dat dubbele ding) en daarbij een numark dm1002x. Daar heb ik zo'n 2 jaar op gedraait. Daarna kocht ik 2 skytec broodtrommeltjes, tec2300 heette ze volgens mij, mmijn eerste cd speler met scratch wauw!!.. Nah die gingen naar verloop van tijd ook stuk natuurlijk. Ik besloot toen een hele nieuwe dj set te kopen!, mixer weggedaan en 2x cdj800 en een UMX SE aangeschaft, dit is ook mijn huidge dj set. Oja ik had ook een efx500 maar die heb ik weggedaan omdat ik hem nooit gebruikte en ik wou meer de drivein kant opgaan.

Speakers en versterker :
Begon met 2 pioneer hifi speakers en een hifi versterker. Leuk maar niet geschikt voor feestjes. Toen ging ik ramen lappen bij de benzinepomp om zo geld te verdienen. Dit was illegaal, gewoon voor 50 cent wassen we uw ramen (pompeigenaar heeft ons ook diverse malen weggestuurd). Oke mooi, 60 euro verdient shocked 8O. Daarvan kocht ik 2 skytec speakers 150 watt!! wow wat was ik daar blij mee!. (nog steeds op dat hifi ampje). Toen ik jarig was kocht ik een koda266a amp en al snel waren mijn skytec speakers opgeblazen. Toen kocht ik 2x dap mc 15. Mooi groot! kwam toen een geluid uit voor mij, na 1 jaar toch maar weggedaan. (vorig jaar was dat). Omdat ik een v3000 had aangeschaft werd mijn koda amp overbodig. Ik kreeg dat ding maar niet verkocht en die was dus 1.5 jaar niets aan het doen in mijn kamer. Paar maanden terug kreeg ik een telefoontje dat iemand mijn koda amp wou kopen, goed.. beste man heeft hem opgehaald. Vorig jaar in een weekend (vlak voor de zomervakantie)even in de nacht op newline gezeten, en daar kwam net iemand een advertentie
plaatsen met 2x b1800x en 2x b1520 van behringer voor 400 euro!!! Hij was illegaal op newline (voldeed niet aan de regels) maar toch heb ik hem even gemaild omdat ik zeer geintresseerd was. Hoppa, snel gekocht en nu heb ik dat setje dus in huis.

Licht:
Begon met 2 leuke moonflowers en een flitslampie en wat kleine dingen. Dat bleef zo wel doorgaan omdat ik licht leende. Pas vanaf vorig jaar 2 winner scanners gekocht, 8 parren, dmx sturingen e.d. gekocht en op pamarkt 2005: rookmachine antari z1000. Later kocht ik nog een krachtige stroboscoop. Ben heel magertjes met het licht, maar op feestjes kom ik er wel uit door bij een maatje te lenen/huren. Ik heb 2 weken terug een trusje gekocht 6 meter prolyte waar ik tevreden mee ben alleen nog de statieven.
Ik ben inmiddels 17, heb werk en ik spaar verder voor andere dingen.
Dat was het wel zo'n beetje, kan zijn dat ik dingen vergeten ben.
Wat verwacht ik nog?:

2 statieven voor mijn trussbrug en 2 tussenpaaltjes en een v2001 ampje. Dan is mijn basisset voor maximaal 150 mensen wel af en gaat het hele verhaal opnieuw om een nog betere/grotere set te krijgen.

Gr
I Love House Music!
TinuhzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 7-12-2006
Berichten: 14
28-5-2006 10:56
ja ook maar ff ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met een versterker van Bogey 2x600 rms. Daarbij 2 subs 15 inch van elk 175 rms en 2 tops van 150 rms alles zelfbouw. Mengpaneel stageline en 2 cd spelers en nu van de zomer 8 par 56 dmx gestuurd. wink ;)
MMMMMMMMMMM

Terug naar forum Reageer (zonder quote)