Forum > PC related Forum

Logo ontwerpen

(287 reacties. Pagina 10 van 29)
Moderator(s): Dré
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
3-5-2006 23:33
wat is er mis met backup(flash) chips?
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
4-5-2006 04:07

KVM schreef:

Reind schreef:

Les2: Schrijf op de CD-R zelf ook wat er op staat ;-)
Mmm, jij was toch iemand van de nieuwste snufjes op computergebied?

Schrijven op een CD is ouderwets wink ;)
Branden met die laser sneaky :V

Martin.
Tsja ik backup tegenwoordig anders, heb hier een grote externe HD van 200 gigabyte liggen waarop ik iedere week mail, administratie en website's op weg zet. Die gaat zodra alles klaar is de kluis in en het is safe.
Probleem is alleen dat ik daar pas een maand mee bezig ben en daar dus nog niet het logo op stond.

Maarrrrrrr het is inmiddels in orde. Ik kon net niet slapen vanwege de pijn die ik aan het verstandskies trekken heb over gehouden dus ben net even aan het zoeken geweest en bij een helder moment bedacht ik me ineens dat ie wel eens op de balk zou kunnen liggen die het dak op zijn plek houd (echt zo'n plek waar je net niet bij kan maar wel alles op gooit) en daar lag de usb stick. Nu alleen nog even bedenken wat het password was van de Rar waar alles in weg gezipt is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
4-5-2006 09:22
Bij mij staat de server in de loods. Die maakt elke nacht om 1 uur een backup naar een simpele NAS die thuis in de meterkast staat. Geen omkijken naar EN automatisch elke dag een verse backup die ook nog eens fysiek op een andere locatie staat.

USB sticks zijn leuk om documenten e.d. portable te maken (maar als backupmedium zou ik ze niet gebruiken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PimWStandaard Lid
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
4-5-2006 10:22
Waarom niet? In verband met diefstal?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
4-5-2006 11:54

PimW schreef:

Waarom niet? In verband met diefstal?
1. Je kunt ze vergeten.
2. Je kunt ze verliezen.
3. Ze kunnen in handen komen van anderen (ahum...).

Etc. etc. etc.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GeitEx Lid
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
4-5-2006 12:18
het gaat om de choips, niet om dat het in een usb-stickje zit.

de chips(die je zo'n beetje opveral kunt inbouwen) hebben een redelijk grote opslagcapaciteit, zijn niet zo groot, makkelijk te beschrijven, maar jaag dr een encriptie overheen en niemand die het nog snapt.

ik ga verder geen reclame maken voor die chips, zijn als backup-systeem nog in ontwikkeling dacht ik. meer info @ googlewink ;)
Red_arrowStandaard Lid
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 21-11-2024
4-5-2006 18:26
Voordeel van flash is wel dat je geen bewegende en gemagnetiseerde onderdelen hebt.
Me_myself_and_iStandaard Lid
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
4-5-2006 19:51
Ook zonder bewegende onderdelen kunne ze kapot gaan ;)
heb hier voor me een kapot dingetje liggen.
(ps: niet mijn schuld, was kapot en heb ik mee genomen om eens te bekijken hoe het eruit zag van binnen)

Ook stond in de PCM een verhaal over iemand die het als soort van backup gebruikte en dat die al heel snel kapot was. dat kwam omdat hij elke minuut steeds back-upte. Dus ideaal is het zeker (nog) niet. zeker met de prijs van tegenwoordig.
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
GBG GregStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2006
Laatste: 10-12-2008
23-5-2006 14:27
Even het onderwerp weer aanwakkeren,

ik vind het een schitterend onderwerp om over te discussiëren. Mijn vader zegt altijd dat je over smaak niet kan discussiëren. Zoals Reind zegt, is er altijd wel iemand die moet zeiken.
Nu, totdat ik deze topic las had ik geen uitleg voor mijn (ons) logo. Alles ging plotseling zo snel, we zouden een site hebben dus moesten we een naam en een logo vinden. Dit werd het dus:

GBG logo

Ik had dus niet echt nagedacht wat het precies ging of zou worden en welke betekenis er achter zat... Ik ben gewoon achter mijn pc gekropen en ben er niet meer achter uit gekomen totdat ik iets had. En het ging vrij vlot. Als ik echt wil kan ik er nu wel een betekenis voor geven... de trillingen in de letters zijn geluidsgolven. De blauwe schijn stelt een blacklight voor.

Hupakee, en we hebben een verklaring.

Ik vind niet dat Jows helemaal gelijk heeft in zijn zeggen, het is waar, er wordt vaak bij nagedacht. Maar ik weet niet of dat het belangrijkste is!!!

Chris, ik hoop in ieder geval dat je nu een fatsoenlijk logo hebt. Laat anders iets weten!

Groeten Greg wink ;)
SCX 700 - Robo 218 - Extreme 250
Mr_jowsStandaard Lid
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
23-5-2006 16:58

GBG Greg schreef:

Even het onderwerp weer aanwakkeren,

ik vind het een schitterend onderwerp om over te discussiëren. Mijn vader zegt altijd dat je over smaak niet kan discussiëren. Zoals Reind zegt, is er altijd wel iemand die moet zeiken.
Nu, totdat ik deze topic las had ik geen uitleg voor mijn (ons) logo. Alles ging plotseling zo snel, we zouden een site hebben dus moesten we een naam en een logo vinden. Dit werd het dus:

GBG logo

Ik had dus niet echt nagedacht wat het precies ging of zou worden en welke betekenis er achter zat... Ik ben gewoon achter mijn pc gekropen en ben er niet meer achter uit gekomen totdat ik iets had. En het ging vrij vlot. Als ik echt wil kan ik er nu wel een betekenis voor geven... de trillingen in de letters zijn geluidsgolven. De blauwe schijn stelt een blacklight voor.

Hupakee, en we hebben een verklaring.

Ik vind niet dat Jows helemaal gelijk heeft in zijn zeggen, het is waar, er wordt vaak bij nagedacht. Maar ik weet niet of dat het belangrijkste is!!!

Chris, ik hoop in ieder geval dat je nu een fatsoenlijk logo hebt. Laat anders iets weten!

Groeten Greg wink ;)
Een logo valt of staat niet door een diepere betekenis, dat heb ik nooit gezegd. Feit is dat een goed logo herkenbaar is/moet zijn voor je bedrijf/dienst. Jij hebt het nu met kleuren gedaan (backlight / geluidsgolven). Prima dus.

Even in een moderner jasje steken (vector) en je hebt een leuk logo al zul je waarschijnlijk niet de eerste zijn met iets dergelijks.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)