wat moet er allemaal in mijn versterker rack
(29 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
Max-dj-psychoEx Lid Uit: Nederland Sinds: 1-3-2005 Laatste: 16-2-2008 Berichten: 94 | 3-5-2006 20:04 |
nijhuisr schreef: Vraag je zelf af of je het nodig hebt, hoe kunnen andere mensen dat nou voor je bepalen? | |
It's all about house music, and it always will be | |
MauriceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-11-2012 Berichten: 731 | 3-5-2006 20:16 |
jah maar aan de OP vragen of hij misschien een dap effect erin wil is nogal onzinnig. denk dat dit topic sowieso niet echt nuttig is.. al wil de OP makkelijk vervoerbare/handelbare cases - versterkers/processor/crossover los - effecten/eq los - rand apparatuur los. en welke type's merken en wat hij wel of niet nodig heeft. moet hij zelf maar bepalen. | |
Max-dj-psychoEx Lid Uit: Nederland Sinds: 1-3-2005 Laatste: 16-2-2008 Berichten: 94 | 3-5-2006 20:39 |
maurice schreef: jah maar aan de OP vragen of hij misschien een dap effect erin wil is nogal onzinnig.denk dat dit topic sowieso niet echt nuttig is.. al wil de OP makkelijk vervoerbare/handelbare cases - versterkers/processor/crossover los - effecten/eq los - rand apparatuur los. en welke type's merken en wat hij wel of niet nodig heeft. moet hij zelf maar bepalen. | |
It's all about house music, and it always will be | |
MisterBoemStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-2-2005 Laatste: 26-3-2009 Berichten: 111 | 3-5-2006 20:55 |
Het enige waar de topic starter om vraagt is dit: djbram schreef: Wat moet er nu allemaal in het versterker rackIk heb 2 versterker ( 1 voor de toppen en 1 voor de bassen ) Nu heb ik hier een AD-crossover tussen + aansluitpaneeltje Maar wat heb ik nu nog meer nodig? Ik heb gehoord van een apparaatje waarme je je speakers harden kunt laten klinken zonder dat ze meer versterker vermogen vragen ( of vergis ik me ) Misschien zo iets als de Behringer EX-3200 en miss ik nu nog iets? al vast bedankt! | |
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen! | |
DjbramStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2005 Laatste: 29-5-2014 Berichten: 222 | 3-5-2006 21:06 |
het gaat me erom wat je nu eigenlijk allemaal nodig hebt. Ik heb altijd gewoon gebruik gemaakt van 1 versterker endan sub-top door lussen Nu heb ik sins kort 2 versterkers en een crossover. Maar als ik zie wat sommige mensen allemaal menemen dan mis ik toch nog een heleboel. Nu heb ik iemand gevonden die een grote partij ( 2de hans ) rand apperatuur aanbied en nu dacht ik, wat kan ik hier allemaal van gebruiken. ik hou me nu eigenlijk alleen maar bezig met dj'en ( dus wat mixen maar niet veel live ) Maar nu wil ik eventueel in de toekomst ook wat kleine bandjes gaan voorzien van PA Dat er een eq in moet is me duidelijk maar wat nog ? Ik heb een mail gestuur van wat hij nog allemaal had liggen maar op de foto herkende ik bv de DAP DSP 2448 Vandaar mijn vraag | |
t' gaat zoals t' gaat | |
HR SoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2005 Laatste: 13-3-2017 Berichten: 347 | 4-5-2006 08:31 |
Kleine bandjes gaan voorzien van PA is een heel ander verhaal en zul je met je setje niet meer uitkomen. Of je moet uitsluitend de eindversterking voor je rekening nemen. Wil je ook voor hun mixen zal je aan een heel ander mengpaneel moeten gaan denken ( misschien zelfs een tweede erbij ) om alleen al het aantal mic's te kunnen regelen. Als je hulp vraagt, dan is het handig als je iets specifieker aangeeft waar je advies over wilt. Er zijn hier mensen genoeg die je dan ook echt een zinnig antwoord kunnen geven. | |
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen. | |
DjbramStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2005 Laatste: 29-5-2014 Berichten: 222 | 4-5-2006 12:40 |
als pa mixer wil ik een Alesis studio 24 gaan gebruiken en mic kan ik voordelig huren bij een vriend het gaat me nu eigenlijk vooral om effect apperatuur. Wat heb ik hiervan nodig | |
t' gaat zoals t' gaat | |
MauriceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-11-2012 Berichten: 731 | 4-5-2006 13:54 |
dat hangt er helemaal van af wat je er mee wil ik vind de alesis microverb wel oké.. | |
StekelvarkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-12-2003 Laatste: 2-8-2014 Berichten: 713 | 4-5-2006 15:03 |
effect apperatuur? dat lijkt me dan eerder een FX-rackje dan een versterkerrack. in een FX rackje zijn enkele compresor/gates erg makkelijk. Ook een aantal multi effecten (bv Yamaha SPX990) Ook zijn CD-spelers, MD spelers en DAT spelers wel handig in een FX rack. In een versterkerrack zitten uiteraard versterkers (hoeveelheid afhankelijk van je speakersysteem). Ook een Processor (bv DBX driverracks) maar als je meerdere versterkerracks gebruikt is het misschien handiger om deze niet in je rack te steken maar in een apparte flightcase. Wil je het dan nog eens goed doen met de monitors zijn enkele 31 bands EQ's ook niet uit den boze. | |
exit night into LIGHT | |
HR SoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2005 Laatste: 13-3-2017 Berichten: 347 | 4-5-2006 15:34 |
Misschien is het handig als een van de leden welke regelmatig geluidversterking voor een band doen een kleine opsomming geven welke apparatuur zij regelmatig gebruiken? Ik heb hetzelfde gedaan met mijn rackje waarmee ik D.I.S. werk doe en af en toe geluid voor 1 of 2 zangeres die over mijn setje zingen en mijn een MD overhandigen. | |
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen. |